ויזואליזציה – יתרונותיה ומגבלותיה – באתר 'ייצור ידע'

[בתמונה: ויזואליזציה - היתרונות והחסרונות שבהסתמכות על חוש הראייה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Bessi לאתר Pixabay]

[בתמונה: ויזואליזציה - היתרונות והחסרונות שבהסתמכות על חוש הראייה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Bessi לאתר Pixabay]

'וִיזוּאָלִיזַצְיָה' מוגדרת כשימוש בכלים חזותיים להשגת מטרות שונות. בהיבט הארגוני, הכוונה היא, בעיקר, בהפיכת הארגון לחזותי, דרך השימוש ברשתות ארגוניות. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יתרונות ההסתמכות על הוויזואליזציה ומגבלותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

עודכן ב- 21 בספטמבר 2022

'וִיזוּאָלִיזַצְיָה' (Visualization) - טוב מראה עיניים... חוש הראיה הוא החוש הדומיננטי ביותר אצל האדם ואנו נוהגים להסתמך עליו יותר מכל חוש אחר. לעובדה זו יתרונות רבים אך גם חסרונות לא מעטים בדמות טעויות תפיסה וזיהוי הנובעות מהסתמכות יתר על חוש הראיה.

'וִיזוּאָלִיזַצְיָה' מוגדרת כשימוש בכלים חזותיים להשגת מטרות שונות. בהיבט הארגוני, הכוונה היא, בעיקר, בהפיכת הארגון לחזותי, דרך השימוש ברשתות ארגוניות. משמע, הפיכת הארגון לרשת וניתוחו על פיה (בעזרת העיניים וגם בעזרת אלגוריתמים) [ניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA)].

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יתרונות ההסתמכות על הויזואליזציה ומגבלותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

שרית אונגר-משיח

אינג' שרית אונגר-משיח היא מומחית לניתוח רשתות ארגוניות (ONA), ושותפה בחברת 'ייצור ידע'. שימשה בעשור האחרון כמנהלת הידע של חברת TECI.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

פנחס יחזקאלי ושרית אונגר-משיח

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

חגית לרנאו

ד"ר חגית לרנאו (בתמונה למטה משמאל), משפטנית, קרימינולוגית ומכהנת בעשור האחרון כמשנה לסנגור הציבורי הציבורי הארצי. מחברת הספר עבריינות ואכיפת חוק ומנהלת דף פייסבוק בשם זה, העוסק בסוגיות הקשורות למשפט פלילי, עבריינות ואכיפת חוק.

יאיר רגב

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד. רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים. הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *