אלעד רזניק: אינקובציה של פיגור במערכת הביטחון

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי JordyMeow לאתר Pixabay]

מצטער על המילים הבוטות; אבל, אין מנוס 'מלקרוא לילד בשמו': הרבה זמן אני מתכנן לכתוב על התופעה הזו, שאין דרך אחרת אלא לכנותה 'אינקובציה של פיגור במערכת הביטחון'!

רוב מערכות הביטחון במדינת ישראל מורכבות מאנשים שחושבים אותו דבר. בצבא, הקידום מעבר לדרגה מסוימת הוא די אחוד; והארגון הומוגני להחריד.

את המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) בפרט; ואת משרדי הממשלה בכלל, הפכו לסידור עבודה בעבור תא"לים ואלמ"ים שמני פנסיה, שלא מבינים דבר באסטרטגיה. במכוני המחקר עשו 'בול' אותו דבר.

ועכשיו משה בוגי יעלון מציע, שאותם רמטכ"לים - שלא הבינו מה קורה סביבם - יהיו חברי הקבינט.

[בתמונה: כולם אותו הדבר... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי aitoff לאתר Pixabay]

אז ככה מר יעלון...

בזמן אמת, היחיד שהבין מה הסורים בונים במדבר, ליד דיר א-זור היה אזרח אחד בשם יובל שטייניץ. הוא זה שדחף את הנושא קדימה. אתה רוצה, אולי, לספר לציבור מה הייתה תגובתך כששטיניץ הגיע לדבר איתך על הנושא? חכם גדול לא יצאת, בלשון המעטה!

הטילים והרקטות שלך החלידו בלבנון; ואפילו לא טרחת להגיד לציבור מילה. רצת לתפקיד הבא, ובמדינת ישראל - שבה הוכחת כל כך מעט תבונה אסטרטגית - אפילו התמנת לשר הביטחון.

 [התמונה המקורית של האלוף במיל עמוס ידלין: דובר צה"ל]

סלח לי, אני מאוד לא רוצה את סמוטריץ ורגב כחברי קבינט. אבל,ל גם אתכם לא.

האלוף עמוס ידלין אמר פעם, שבמקום שכולם חושבים בו אותו דבר, סימן שאף אחד לא חושב... ואני אומר, שמנישואיי קרובים יוצאים ילדים פגומים!

 

One thought on “אלעד רזניק: אינקובציה של פיגור במערכת הביטחון

  1. הכותב צודק.
    המערכת הביטחונית ובתחום האסטרטגי בסטגנציה.
    הם ובמשך שנים רבות לא קולטים את ההתפתחויות הטכנולוגיות והאסטרטגיות וכך נאלצים לפעול באיחור ובמינון נמוך כדי לעקב את מה שאינו נמנע.
    חייבים שיקום ודחוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *