אביגדור פלדמן: מהמרים רק על סוס צולע אחד, שנכשל בתחרות הקודמת…

[בתמונה: זכות הבחירה הדמוקרטית לכנסת מאבדת את טעמה, כשמתברר כי ההצבעה קובעת רק אם הכדור המתגלגל על גלגל הרולטה נפל על ביבי; ואם לא, אז מסובבים שוב את הגלגל. תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PIRO4D לאתר Pixabay]

אביגדור פלדמן (ראו תמונה משמאל) הוא עורך דין ופובליציסט ישראלי העוסק במשפט פלילי ובזכויות האדם.

אנו מודים לו על הסכמתו לפרסם חומר זה באתר.

[לדף הפייסבוק של עו"ד פלדמן, לחצו כאן]

*  *  *

הנוסח הזול, מהמדור 'בדלתיים פתוחות', משומש, אבל כמו חדש, לא באריזה המקורית:

יש רגעים כאלה. הם נחווים כחוויה מיסטית, או תגובה למשהו מקולקל שאכלתי. הזמן מאט, ההאטה גורמת לקרישה, אירועים שחולפים במהירות המסחררת של הזמן ונשכחים מיד, פתאום נקרשים, השקיפות הופכת לעכירות, והחומר הקרוש מתפשט על פני המציאות, כמו כתם דיו על נייר סופג, לובש צורה של בת ים וסרטן מזדווגים, כן רק בראש שלי.

היה לי רגע כזה כשראיתי את ישראל כץ, שר החוץ והשר לענייני מודיעין, חבר הקבינט המדיני־ביטחוני וחבר הכנסת מטעם הליכוד, מתראיין לדנה וייס בחדשות מוצאי שבת. היא רצתה תשובה לשאלה פשוטה: האם ראש הממשלה בנימין נתניהו נכשל כשלא הצליח להרכיב ממשלה, משימה שהוטלה עליו על ידי נשיא המדינה על פי החוק מאחר שמירב ראשי המפלגות המליצו עליו כמתאים ומסוגל להרכיב ממשלה.

טווח התשובות לא גדול: נכשל, לא נכשל, לא יודע, תשאלי אותו, תשאלי את הנשיא, תשאלי את בג"צ למה דחה עתירה כנגד החוק לפיזור הכנסת שנבחרה זה עתה, שבעליל נועד למנוע מנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת שאינו בנימין נתניהו, כמו שחוק יסוד הממשלה מאפשר לו.

[בתמונה: ישראל כץ מתעוות ומתפתל... מקור התמונה: פייסבוק]

זוכרים? זה היה ברגע האחרון לפני שהגונג צילצל לנתניהו ואמר "זמנך עבר". האמת שזה היה כמה דקות אחרי. כמה זול, כמה עלוב. הכנסת לא עמדה אפילו בפורמט של סרט מתח פוליטי בנוסח "הסנאט ימליץ ויאשר". אם אני הייתי מביים את זה, היינו רואים את המועמד הבא להרכיב ממשלה עומד בפתח הדלת של נשיא המדינה, ואז קאט לכנסת העומדת להצביע על החוק לפיזור הכנסת, וקאט למועמד הבא הנכנס לחדרו של הנשיא, מועד על סקיייטבורד שהנשיא מתאמן עליו בחשאי, וקאט לכנסת היו"ר מתחיל לקרוא שמות וקאט ועוד קאט.

זה היה כואב לראות את ישראל כץ מתעוות, מתפתל, מתחת לשאלה החוזרת ונשנית של דנה וייס, והשר כץ בתורו משיב כי ביבי ורק ביבי יכול לכהן כראש ממשלה. סליחה השר כץ, אבל לי זה נראה כמו נידון למוות, שקיבל מכת חשמל שלא הרגה אותו. ראיתי את זה באיזה סרטון שעלה ליוטיוב מטעם ארגון המתנגד לעונש מוות. הנידון למוות מתפתל על הכסא, הוא קשור בחגורות עור המונעות ממנו ליפול מהכיסא החשמלי, הרצועות מתפקעות כמעט, עשן עולה מנחיריו, שערו מזדקר. אדם הנוכח במקום אומר כי ריח של חריכה מתפשט בחדר, מגיע אפילו לקהל הצופים בהוצאה להורג מעבר לדלת הזכוכית. אפילו הפרקליטה הקשוחה של טקסס, מוציאה מן הארנק מטפחת מבושמת ומצמידה לאפה.

היום הזה שבו גזרה על עצמה הכנסת הנבחרת גזר דין מוות - בניגוד לחוק, בניגוד לזכויות היסוד של המצביעים, בניגוד להיגיון - הוא היום שבו נסדקה הקערה הקרויה מדינת ישראל, המעוטרת בשוליה בשבעת המינים, והחוק התחיל נוזל החוצה. החוק הוא החומר האפל המחזיק את כל הגלקסיות בתלם. כמו בתיאוריה השולטת במדע האסטרופיזיקה, לפיה רוב החומר המרכיב את היקום הוא "חומר אפל", שאינו נראה על ידי טלסקופים או מזהי אור אחרים.

הוא אפל כי בניגוד לכל החומרים האחרים ביקום הוא לא פולט גלי אור, קיומו מוכח רק על יסוד העובדה כי כוח הכבידה ביקום הוא הרבה יותר חזק, ממש יותר חזק, מכוח הכבידה שמייצרים כל הגופים הנראים לעין. מדידת כוח הכבידה ביקום מלמדת אותנו כי החומר האפל הוא כ-85 אחוז מן החומר הפולט גלי אור. אם הוא לא היה קיים ולא היה תורם באופן משמעותי לכוח הכבידה הקוסמי, היו הגלקסיות מתמוטטות זו לתוך זו, נזרקות אל קצוות היקום.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

"מוכרח להיות שם משהו ענק", אמר הפיזיקאי השוויצרי פריץ צוויקי בשנת 1933. "אל תדבר שטויות", אמרה פילגשו, "תחזור למיטה, צוויקילה, קר לי". החוק הניגר במהירות גוברת והולכת דרך הסדק בקערה הוא חומר אפל, אי אפשר לראות אותו, לטעום אותו או להריח אותו; אבל בלעדיו, הרכיבים של החברה הישראלית מתנגשים זה בזה באכזריות קיצונית.

זכות הבחירה הדמוקרטית לכנסת מאבדת את טעמה, כשמתברר כי ההצבעה קובעת רק אם הכדור המתגלגל על גלגל הרולטה נפל על ביבי; ואם לא, אז מסובבים שוב את הגלגל. על כן מתפתל השר כץ, כנידון למוות שקיבל מינון לא נכון של זריקת רעל.

ומה יהיה אם גם בבחירות הבאות לא יצליח נתניהו להרכיב ממשלה? או שהנשיא שלא ישתכנע מיכולתו של נתניהו להרכיב ממשלה יטיל מלכתחילה את התפקיד על חבר כנסת אחר?

נתניהו מחייב את ראשי איחוד מפלגות הימין, להתחייב להודיע לנשיא כי הם תומכים בו ורק בו, התחייבות לא חוקית, נתניהו הוא סוכן הימורים המבקש מן המהמרים לפני התחרות להמר רק על סוס צולע אחד, שנכשל בתחרות קודמת, ומה אם לא ינצח שואלת איילת, שיודעת דבר או שניים על הימורים וריצה, "הוא ינצח אומר סוכן ההימורים "כי הוא כל כך רוצה".

[בתמונה: מהמרים רק על סוס צולע אחד, שנכשל בתחרות הקודמת... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי marcelkessler לאתר Pixabay]

One thought on “אביגדור פלדמן: מהמרים רק על סוס צולע אחד, שנכשל בתחרות הקודמת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *