אסא כשר: הערה על העימות בין ח"כ ליברמן ומכינה קדם-צבאית דתית

[בתמונה: ביקור הנשיא, ראובן ריבלין, במכינת עלי. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי מארק ניימן / לשכת העיתונות הממשלתית. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

אסא כשר הוא פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, זוכה פרס ישראל.

כשר מופקד על הקתדרה לאתיקה מקצועית ולפילוסופיה של הפרקטיקה ע"ש לאורה שוורץ-קיפ, וקודם לכן על הקתדרה לפילוסופיה של השפה ע"ש אברהם הורודיש באוניברסיטת תל אביב.

הוא מומחה בעל שם בינלאומי במחקר הפרגמטיקה של השפה, חוקר ופעיל בתחומי האתיקה המקצועית בצבא, ברפואה, בתקשורת, באקדמיה ובמחקר המדעי.

ממחברי רוח צה"ל, הקוד האתי של צבא הגנה לישראל.

משך שנים שימש כמרצה הבית במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

[מקור התמונה משמאל: פייסבוק]

*  *  *

חבר הכנסת ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נשא דברים ב- 2 ביולי - ביומו השלישי של כנס הרצליה - שנערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי; והתייחס למכינות הקדם צבאיות, זאת על רקע התבטאויות מעוררות סערה שנשמעו בשנים האחרונות מהעומדים בראשן. "המכינות הקדם צבאיות הוציאו המון לוחמים, אבל היום זה מתפתח לכיוון מיליציות פרטיות, מעין פלנגות", טען (בנדר, 2019).

[לכתבה המלאה של אריק בנדר במעריב, לחצו כאן]

בתגובה על דברי ח"כ אביגדור ליברמן, שהשתמש בביטויים "מליציות" ו"פלנגות", פרסמה מכינת עלי צילום של אתר ההנצחה הפנימי שלה לבוגריה שנפלו כחיילי צה"ל.

הביטוי "פלנגות" הוא ביטוי לא מוצלח, בשל האסוציאציות המודרניות שלו, אבל השימוש בצילומים של חיילי צה"ל שנפלו, במסגרת המחלוקת הפוליטית, בתקופת הבחירות, הוא בלתי נסבל.

דמויות הנופלים אינן אביזרי תעמולה פוליטית של אף אחד. השימוש בצילומים שלהם בהקשר הנוכחי הוא בלתי מוסרי בעליל!

2 thoughts on “אסא כשר: הערה על העימות בין ח"כ ליברמן ומכינה קדם-צבאית דתית

  1. אסא כשר, בא אסביר לך משהו. זה לא שימוש בחיילי צה"ל, בסך הכל ליברמן טען שהמכינה היא מיליציה פרטית, והם מסבירים שזו לו מיליציה, אלא צבא הגנה לישראל..

    אסא כשר, לא תמיד יש לך מה להגיד, אז סייג לחכמה שתיקה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *