אורי בר לב: המטרה סומנה – ואז נורה החץ

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי PIRO4D לאתר Pixabay]

[המאמר ראה אור, לראשונה, בעיתון 'ישראל היום', והוא מובא פה באישור המחבר והמערכת]

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. משמש היום כיו"ר עמותת יחידות החילוץ. הוא שיזם את הפגישה בין צ'יקו אדרי לעו"ד פנחס פישלר.

*  *  *

אני מכיר את ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי 30 שנים. מדובר בקצין שמילא תפקידי מפתח במשטרה, היה לוחם בסיירת גולני ולאחר מכן קצין המבצעים של יחידת הגדעונים. אדרי סיכן את חייו בתפקידיו הביטחוניים במאות מבצעים למען ביטחונה של המדינה. למרות הכל הוא נשאר עניו וצנוע ושימש בהמשך דרכו בתפקידי פיקוד משמעותיים ביותר במשטרה. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביצע תהליך סדור של בחירת מפכ"ל. הוא בחר בשלושה מועמדים ראויים, העביר את שמותיהם ליועץ המשפטי לממשלה, קיבל את חוות דעתו ובחר באדרי כמועמד שלו. שמו של אדרי הובא לאישור ועדה ממליצה לפני הבאתו לאישור הממשלה, ובאופן מפתיע הוועדה ביקשה ממנו לבצע פוליגרף תעסוקתי, שאותו לא ביצע מעולם שום ראש ארגון במדינת ישראל ושום מפכ"ל, כולל האחרון.

הוא נשלח לפוליגרף לאחר שכל העובדות הונחו בפני הוועדה, אך בדרך ספג, כמו המועמדים האחרים, קיתונות של ביקורת ובעיקר רכילות מגורמים שונים. אגב, המונח רכילות לקוח מהיועץ המשפטי לממשלה, שהשתמש בו כשקיבל לידיו את המסמך המפורסם "מסמך אלשיך". אדרי עבר גם את המשוכה הזו בהצלחה.

[בתמונה: ניצב צ'יקו אדרי. הצילום: דוברות המשטרה]

הפגישה עם עו"ד פישלר היתה לגיטימית לחלוטין. הרי פישלר נוהג להיפגש מדי פעם עם קציני משטרה ואף הרצה לשוטרים בקורס פו"מ. אדרי ישב והקשיב. מה פסול בזה? הוא קיים את הפגישה לא במקום סודי ולא במעמד של חשוד ולא התייחס כלל לוועדה. בפגישה זו, גם על פי דבריו של אדרי וגם על פי עו"ד פישלר (ראו תמונה משמאל), לא נעשה ניסיון להשפיע על הוועדה או על מי שמלינים על התנהגותו של אדרי, ועל כן הפסילה שלו על ידי השופט גולדברג מעלה הרבה מאוד תהיות.

אין לי ספק שהשופט בדימוס גולדברג לא היה מאשר פסק דין שבו לא נחקרה אפילו הפגישה הזו לעומק. לתחושתי ולתחושת רבים מעמיתיי, המטרה סומנה ורק לאחר מכן נורה החץ שעליו היה כתוב שאדרי לא ימונה. יהיו סיבותיו של השופט גולדברג אשר יהיו, וגם אם יתחבא מאחורי החלטתו באצטלה של פגישה שלא חקר, פסילתו מעוררת תהיות הן לגבי יכולתו השיפוטית והן לגבי מניעיו.

אדרי הוא האיש הנכון בזמן הנכון לכהן כמפכ"ל המשטרה. ועל כן המלצתי היא להביא הן את השופט גולדברג והן את אחד מחברי הוועדה שמשוכנע שאדרי ראוי לעמוד בראש משטרת ישראל, בפני ממשלת ישראל - שכן היא זו שמחליטה, להבדיל מוועדת גולדברג, שהיא גורם ממליץ, וזאת בהקדם האפשרי. רק כך תימנע טלטלה מיותרת במשטרת ישראל, שפוגעת בקריירה רבת ההישגים של קצין שתרם את כל חייו למען ביטחון המדינה.

[למאמר: 'שיתוק ביורוקרטי מערכתי!', של ד"ר פנחס יחזקאלי, לחצו כאן]

One thought on “אורי בר לב: המטרה סומנה – ואז נורה החץ

  1. אתה מציג את הדברים בצורה מתממת. אם עדרי נפגש עם עורך הדין אין ספק שהמטרה היתה להבין מדוע לכלכו עליו ולהבהיר את הנושא. אין ספק שהם דנו בזה. זו חוסר רגישות גובלת באוירה של נסיון להטות ולהפיע אחרת מדוע הוא נפגש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *