אלעד רזניק: על צביעות וצרצרים

[בתמונה: צביעות (אילוסטרציה). זו תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Mojpe לאתר Pixabay]

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן]

נאום הטרמיטים של לואיס פרחן...

ב- 16 לאוקטובר 1995 נערך כינוס אדיר של אפרו-אמריקאיים בוושינגטון די סי. אחד ממובילי הכינוס היה מנהיג אומת האסלאם לואיס פרחן (FARRAKHAN) יום לאחר מכן, ב- 17 לאוקטובר, הוא הופיע בפני קהל מאמיניו בדטרויט, בעצרת לכבוד צעדת המיליון של 1995. בין שאר הדברים שאמר פרחן בכינוס היו הדברים הבאים:

"אנשים לבנים לא אוהבים את לואיס פרחן... לאנשי הקהילה היהודית שלא אוהבים אותי אני רוצה להגיד תודה על כך שהפצתם את שמי בכל רחבי הגלובוס כיוון שאתם לא אוהבים את מה שאנחנו מייצגים. בכל העולם שמעו על פרחן תודה רבה לכם. אינני כועס עליכם כיוון שאתם מטומטמים....אז כשהם מדברים על פרחן קוראים לי שונא קוראים לי אנטישמי, הפסיקו, אני לא אנטי-שמי אני אנטי-טרמיטים":

[תמונת הטרמיטים משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Scott Bauer, והיא נחלת הכלל]

למה טרמיטים?

הטרמיטים הם חרקים דמויי תיקן או נמלה, קטנים, חיוורים ולעיתים קרובות חסרי עיניים וכנפיים, החיים במושבות. הם ניזונים מכרסום עץ, ומסוגלים לעכל תאית במהירות וביעילות באמצעות חיידקים סימביוטיים. הם חודרים לתוך העץ ומקריסים אותו מבפנים... חזרנו לדימוי של היהודים כגיס חמישי!

העיתונים הישראלים שהזכירו את הנאום של פרחן היו הארץ, JPOST, סרוגים ערוץ 7 וערוץ 20. אני לא ראיתי אזכורים בערוץ 10 או בערוץ 2. נדב אייל צרצרינו המכובד לא אמר על זה מילה ולא דיבר על 'רוח המפקד' בתקופת הנשיא הקודם, ברק אובאמה, ידידו של פרחן

ב'ישראל היום' של ה- 27 לחודש זכה פרחן לאזכור של איזה שני כתבים. אבל, הם לא הזכירו את הנאום שלו 10 ימים קודם הם הזכירו איזה נאום שלו מחודש מרץ בו הוא השווה את היהודים לשטן. 

[בתמונה: לואיס פרחן. התמונה היא צילום מסך מסרטון היו טיוב: FARRAKHAN COMPARES JEWS TO TERMITES]

[לנאומו של פרחן ביו טיוב, לחצו כאן]

בארה"ב הנושא בקושי זכה לאזכור: 

  • אובאמה לא אמר על זה דבר,
  • ג'ו ביידן (שבעצמו קרא בעבר ליהודים שיילוקס - כינוי שווה בעוצמתו לקייקס) שתק.
  • הילארי קלינטון לא צייצה - אבל צ'לסי קלינטון כן!
  • ג'ון קרי ? בראנן? מקסין ווטרס? את כולם בלעה האדמה.
  • ניו יורק טיימס לא כתבו על זה מילה.
  • טוויטר לא ביטלו את חשבונו של פרחן.
  • פייסבוק לא הישעו את פעילותו.

עולם כמנהגו נהג... 

נכון מנהיג אומת האסלאם לא הרג אף אחד, אבל השנאה שהוא זורע כבר שנים ארוכות: לאנשים לבנים לרשויות החוק האמריקאיות; ובעיקר, לקהילה היהודית בארה"ב נושאת פרי, הרגה שוטרים בעבר, ותהרוג יהודים בהמשך. 

המהירות שבה הזדרזו צרצרינו להטות אצבע מאשימה מול נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בולטת שבעתיים לנוכח שתיקתם לדברי פרחן. הכיסוי ל זוכה טראמפ מצרצרינו נובע משנאה עזה של קהיליית התקשורת האמריקאית לנשיא המכהן ומהיותם של צרצרינו לא יותר מכלים ריקים המשמשים לתהודה. ארגוני הזכויות הישראלים וביניהם רבנים לזכויות אדם לא הוציאו הודעות גינוי דובר הארגון, יריב מוהר, שתק כמו דג. 

[בקריקטורה: צרצרים עליך ישראל... בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.  בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[בקריקטורה: צרצרים עליך ישראל... בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

היזהרו מהצבועים המביאים מתנות, וטוענים בשם זכויות האדם; מהצרצרים נאלץ להיזהר לבד... אל תקנו את מרכולתם!

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *