אלעד רזניק: האיש שקפץ לבקר…

[בתמונה: סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Tasnim News Agency. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 4.0]

1995...

ביום העצמאות 1995 (למיטב זכרוני זה היה הרביעי למאי אבל אני ממש לא בטוח) התכנסה המועצה הלאומית הפלסטינית (להלן, המל"פ) בעזה, לצורך שינוי האמנה הפלסטינית. ראש הממשלה אז היה יצחק רבין. לצורך כינוס המל"פ ניתן אישור לראשי ארגוני הסירוב להגיע לרצועה.

[תמונתו של יצחק רבין משמאל צולמה על ידי יעקב סער, לע"ם]

המל"פ התכנס, והתקבלו שתי החלטות: אחת באנגלית ואחת בערבית, המתייחסות לשינוי האמנה הפלסטינית. לחברי המל"פ שהתנגדו להחלטה נאמר שהנוסח הערבי הוא הנוסח הקובע. 

מה הוחלט אתם שואלים? הוחלט להקים וועדה משפטית בתוך כחצי שנה, שתבדוק את האפשרות לשינוי המל"פ. היום, אנחנו 8493 יום לאחר אותו כינוס; ועד היום לא כונסה אותה וועדה משפטית... 

ההיסטוריה חוזרת...

בסוף השבוע הגיע לרצועה חבר הנהגת החמאס, סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי. הגעתו אושרה על ידי ממשלת ישראל שהתחייבה לפני המודיעין המצרי שהוא יצא כמו שהוא הגיע. 

הסאלח הזה הוא בוגר אוניברסיטת חברון ללימודי שריעה (מחזור 1985). כשלמד באוניברסיטת חברון - בנוסף לפעילות הפקולטאית שלו - הקים קבוצת פעילי טרור, ועמד בראש מפעל הקמת תאי טרור בתשלום, לשיקום תשתית הטרור של חמאס, שנפגעה קשות. היום הוא אחראי של אזור יהודה ושומרון, בזרוע הצבאית של החמאס. 

עארורי ישב בשטחים עד 2007, ואז ברח לסוריה והגיע בסופו של דבר לטורקיה. הוא היה הרוח החיה (תכנן תיאם וביצע) מאוחרי חטיפת שלושת הנערים ז"ל בשנת 2014, שהובילה בסופו של דבר למבצע צוק איתן. אחרי צוק איתן, הוא היה זה שירכז מאמץ די גדול של החמאס לבצע הפיכה בשטחי יהודה ושומרון. בקיצור, צדיק מהל"ו, עם כספת ענקית של שרצים על הגב. 

נתניהו הבטיח למודיעין המצרי שלא תיפול שערה משערות ראשו. מעניין מה הייתה תגובתו של ראש האופזיציה נתניהו, אם הבטחה שכזאת הייתה ניתנת מצד ראש הממשלה גבאי / לפיד? סביר להניח, שיו"ר האופוזיציה נתניהו היה שוחט כל ראש הממשלה שהיה מאפשר זאת ברחוב. 

[מקור תמונתו של בנימין נתניהו משמאל: פייסבוק]

אהוד אולמרט, לעומת זאת, לא היה מאשר זאת בחיים.

נתניהו הבטיח למודיעין המצרי שלא תיפול שערה משערות ראשו. ועכשיו, תמשיכו לבלבל לי את המוח על חוק הלאום... ותודה לדרור, שבכלל הזכיר לי שסאלח הגיע לבקר...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *