שלטון החוק? חחח…

[אבי גבאי בעד שלטון החוק?... התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי WilliamCho לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על 'שלטון החוק ומשמעויותיו, לחצו כאן]

אבא שלי (ראו תמונה משמאל) היה תמיד מתגלגל מצחוק, כל פעם שדיברתי באוזניו בשבח שלטון החוק. "בעיראק (ממנה עלה לארץ) היה שלטון חוק", הוא נהג לומר... "שם, לחוק היה מחיר קבוע, ומי ששילם קיבל, באופן שוויוני. אצלנו, כולם בעד שלטון החוק, אבל רק בתנאי שהחוק בצד שלנו. אם לא, לעזאזל איתו...".

[בתמונה משמאל: משה יחזקאלי, איש חכם... אנחנו בעד שלטון החוק בתנאי שהחוק בצד שלנו...]

לקח לי זמן להבין כמה הוא צדק. את השיעור האחרון בנוגע לשלטון החוק קיבלתי מאבי גבאי. הוא הוכיח השבוע, ש'משפטי שדה' זה לא רק עניין של חיילים - ולהבדיל, פשיסטים, רחמנא ליצלן; שגם מפלגת העבודה - ששלטון החוק בפיה בראש חוצות -  יכולה לפתוח 'בית דין שדה' משלה, להרשיע בהליך מקוצר את ח"כ איתן ברושי; לתייג אותו כעבריין מין, ולהטיל עליו הגבלות (השעיה)...  

[בתמונה: בית דין שדה... התמונה היא נחלת הכלל]

'עבריין מין' - למי ששכח - הוא סטטוס משפטי שבו אדם מתויג, לאחר שהורשע בדין בעבירות מין. בית המשפט יכול, בנוסף, להטיל עליו הגבלות, הקשורות לחופשות, למגורים ולעבודה גם לאחר שחרורו מהמאסר.

אז מה דעתו של אבי גבאי על שלטון החוק?

ב- 17 באפריל לימד אותנו גבאי פרק בהלכות שלטון החוק ועריצות, ובדף הפייסבוק שלו כתב:

"ממשלת נתניהו רומסת כל מוסד ששומר על שלטון החוק. במוצאי שבת אנחנו נעביר להם מסר ברור: שלטון הרוב אינו עריצות הרוב. לא ניתן לכם לפגוע במעמדו של בית המשפט. אשרו הגעה והזמינו חברים. הממשלה רוצה להתגבר על בית המשפט - אנחנו נתגבר על הממשלה."

אז מי פוגע הפעם, לדעתכם, במעמדו של בית המשפט?

מה לעשות... אבא שלי צודק!

[לאוסף המאמרים על 'שלטון החוק ומשמעויותיו, לחצו כאן]

One thought on “שלטון החוק? חחח…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *