אלעד רזניק: בני הלאום הישראלי…

חוק הלאום - תוספת למתקשים... 

אני לא נגד חוק הלאום אני לחלוטין בעד... אני רק נגד הגרסה הנוכחית של חוק הלאום. לטעמי, חוק הלאום צריך להתחשב בעובדה שבמדינת ישראל חיים שני לאומים:
  • בני הלאום היהודי - הכולל חרדים, המשתמטים משרות צבאי ובני אליטה משרתת המשרתים רק 17 חודש; 
  • ובני הלאום הישראלי, המאפשר לפרזיטים, בני הלאום היהודי, חיים של כבוד; וכולל מיעוטים משרתים כמו החילונים, הדרוזים, הצ'רקסים הבדואים ואחרים, שקשר דם קיים בינם לבין בני הלאום היהודי... 

בעוד שאני מאמין שזכויות לאומיות צריכות להיות, רק לבני הלאום היהודי; כלל בני הלאום הישראלי חייבים ליהנות משוויון תרבותי ואתני מלא. מגילת העצמאות עשתה בדיוק את זה והבטיחה זכויות לאומיות לבני הלאום היהודי וחופש דתי ושיוון תרבותי / אתני מלא לכלל בני הלאום הישראלי. 

חוק הלאום לא עושה זאת!

.

One thought on “אלעד רזניק: בני הלאום הישראלי…

  1. במדינת ישראל קיים רוב גדול של יהודים חרדים, דתיים לאומיים ומסורתיים. המסורתיים הינם יהודים היכולים להגדיר עצמם חילוניים, אך יש להם כבוד לתרבות ולדת היהודית, והם מרגישים כחלק משרשרת הדורות של העם היהודי במשך כ-3500 שנה.
    ישנה קבוצת מיעוט קטנה מאד במדינה אשר יתכן וחבריה מוגדרים כיהודים מבחינה ההלכה היהודית, אך הקשר בינם לבין העם היהודי ההיסטורי הוא מקרי בלבד. מיעוט זה שולט בתקשורת ובמערכת המשפט בישראל. מיעוט זה מוגדר כישראלי ולא כיהודי, ולכן הגדרת המדינה כמדינת כל אזרחיה מתאימה לו. לא ברור לי מה עושה מיעוט זה במדינה בה יש טרור ומלחמות מידי כמה שנים, מלבד העובדה שהוא במקרה נולד כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *