חורבן והתפוררות באתר 'ייצור ידע'

תקציר: המילה 'חורבן' (destruction) משמעה הרס מוחלט. קריסה טוטלית. בעברית שלנו יש למילה הזו הקשרים ברורים לחורבן שני בתי המקדש, ולמצבים מסוימים - פרטיים, מגזריים או לאומיים - של קריסה מוחלטת: חורבן ממלכות ישראל ויהודה; חורבן יהדות אירופה בשואה; 'חרב עליו עולמו'; חורבן גוש קטיף; וכדומה. בשבת שלפני תשעה באב, נהוג לקרוא את פרשת דברים, ועל שם ההפטרה שבת זו נקראת "שבת חזון". יש קהילות שבהן קוראים את אחד מן הפסוקים בפרשה, הפותח במילה "איכה", במנגינת טעמי המקרא של מגילת איכה (ויקיפדיה: פרשת דברים). ליקטנו עבורכם את המאמרים באתר 'ייצור ידע', העוסקים בהיבטים שונים של חורבן לסוגיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: חורבן... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay]
[בתמונה: חורבן... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay]

עודכן ב- 22 בדצמבר 2023

המילה 'חורבן' (destruction) משמעה הרס מוחלט. קריסה טוטלית. בעברית שלנו יש למילה הזו הקשרים ברורים לחורבן שני בתי המקדש, ולמצבים מסוימים - פרטיים, מגזריים או לאומיים - של קריסה מוחלטת: חורבן ממלכות ישראל ויהודה; חורבן יהדות אירופה בשואה; 'חרב עליו עולמו'; חורבן גוש קטיף; וכדומה.

בשבת שלפני תשעה באב, נהוג לקרוא את פרשת דברים, ועל שם ההפטרה שבת זו נקראת "שבת חזון". יש קהילות שבהן קוראים את אחד מן הפסוקים בפרשה, הפותח במילה "איכה", במנגינת טעמי המקרא של מגילת איכה (ויקיפדיה: פרשת דברים).

ליקטנו עבורכם את המאמרים באתר 'ייצור ידע', העוסקים בהיבטים שונים של חורבן לסוגיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

לאוספים נוספים של מאמרים רלוונטיים:

יצחק אדיג'ס

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית. בתמונה: יצחק אדיג'ס, צלם לא ידוע, מתוך אתר VK

.

.

.

.

.

.

.

.

אייל גונן

אייל גונן (LL.B, MBA) הוא עורך דין בתחומי המשפט האזרחי והעסקי; מרצה באוניברסיטת בן גוריון, במכללה להנדסה סמי שמעון בבאר שבע ובמכללת אחווה. בלוגר בנושאי טכנולוגיה ומחשבים מאז שנות התשעים של המאה הקודמת.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *