פנחס יחזקאלי: שמואל הרוש – האם הוא הגיע לסוף הקריירה העבריינית שלו?

[בתמונה: שמואל הרוש. צילום מסך מחדשות ערוץ 10]

[בתמונה: שמואל הרוש. צילום מסך מחדשות ערוץ 10]

אי אפשר לומר שמעון הרוש בלי לומר בד בבד, מיכאל מור. השניים היו שותפים שהפכו לאויבים מרים. הם נלחמים על אותה טריטוריה; ונבנים, זה מהיחלשותו של זה. האם היריבות הזו תכניס עתה את שמואל הרוש לשנים רבות לכלא; או שהיא עוד פרק במסע הדמים הארוך שלו?

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

המאמר עודכן ב- 11 בדצמבר 2021

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

אי אפשר לומר שמעון הרוש בלי לומר בד בבד, מיכאל מור. השניים היו שותפים שהפכו לאויבים מרים. הם נלחמים על אותה טריטוריה; ונבנים, זה מהיחלשותו של זה. עד כה, שיחק המזל לשמעון הרוש, שהצליח לדחוק את רגלי יריבו מהצפון; אבל, לא לעולם חוסן, ועתה הסתבך בפרשה שיכולה להפוך את הגלגל...

האם היריבות הזו תכניס עתה את שמואל הרוש לשנים רבות לכלא; או שהיא עוד פרק במסע הדמים הארוך שלו?

ב- 1 בדצמבר 2021 נעצר הרוש בחשד להטמנת מטען חבלה ברכבו של אחיינו של מיכאל מור. אם יוגש כתב אישום בתיק זה ואם ייעצר עד תום ההליכים המשפטיים שלו, דומה שהקריירה שלו כעבריין בכיר ופעיל בשטח תיעצר לשנים רבות.

[להרחבה על מיכאל מור, לחצו כאן]

[לכתבה המלאה של שמעון איפרגן במאקו, לחצו כאן]

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
יניב (ניבי) זגורי מיכאל מור

אהבה קצרה ויריבות מדממת...

[מקור תמונתו של מיכאל מור: פייסבוק]

שמואל הרוש - תושב מגדל העמק, בסוף שנות ה-30 לחייו, איש חבלה מצטיין לשעבר, בחיל ההנדסה קרבית - הוא עבריין צפוני שהיה חברו של מיכאל מור (ראו תמונה משמאל) ויד ימינו, ונטל חלק במבצעיו התוקפניים נגד משטרת נהריה. כבר בהיותו חייל הורשע כי ירה ממטול רימונים לעבר משרדו של מפקד תחנת נהריה.

[מקור תמונתו של מיכאל מור משמאל: פייסבוק]

אבל בינתיים התהפך הגלגל, והרוש הפך לאויבו המושבע של מיכאל מור. הוא ניצל את שהותו הכפויה של מור בחו"ל, השתלט על חלק מעסקיו ודחק אותו ממאחזו בצפון הארץ, עד שנאלץ לעבוד לרמת גן. מאז מנהלים השניים מאבק דמים - בעצמם ודרך חייליהם (מור מסובך במשפט ארוך ביחד עם יניב (ניבי) זגורי ועצור לזמן ממושך...).

כאשר נעצר מיכאל מור ב- 3 בספטמבר 2017 בגין פעילותו של סוכן סמוי, וכאשר הוגש נגדו כתב אישום בדצמבר בגין סיוע לרצח טל קורקוס, ניצל הרוש את ההזדמנות 'לטהר' את השטח מאנשיו של מור, שנותרו חשופים (אבל מחזיקם עד כה מעמד...). הצלחת היתר הזו עלתה לו, בפציעה מכדורי אקדח בגפיו, במעצר ובכתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה, שהוגש נגדו ב- 7 בפברואר, 2018 (פרוסמושקין, 2018).

הרוש צבר עד 2018, 11 הרשעות בעבירות אלימות ונשק עליהן הוא ריצה מאסרים ארוכים (פרוסמושקין, 2018). האם גם המעצר הנוכחי יסתיים בהגשת כתב אישום, במעצר עד תום ההליכים המשפטיים, ובמאסר?

[להרחבה על יניב (ניבי) זגורי, לחצו כאן] [להרחבה על טל קורקוס, לחצו כאן]

[בתמונה: טל קורקוס. צילום מסך מכתבת ערוץ 10]
[בתמונה: טל קורקוס. צילום מסך מכתבת ערוץ 10]

2011: הבוס עוזב ומשאיר את הרוש 'לשמור על הבית'

במרץ 2011 נודע למיכאל מור על חקירה גדולה שמתגבשת נגדו בחצר היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל), והוא עזב את הארץ, כתוצאה של מעין הסכם בשתיקה עם פרקליטות המדינה, לפיו, לפיו כל עוד הוא אינו בארץ - המדינה לא תבקש את הסגרתו (חדשות ערוץ 2, 2012). מי שנשאר מאחור לשמור על הנכסים והטריטוריות, ולתחזק את ה'חיילים', היו אחיו של מור, בדרי, ו- שמואל הרוש.

2014: אין וואקום ו'אין ארוחות חינם': שמואל הרוש מורד במיכאל מור

[בתמונה: אחיו של מיכאל מור, שנרצח, בדרי מור. התמונה מתוך דף הפייסבוק של בדרי, שעדיין פעיל]

בדרי מור (ראו תמונה משמאל) היה תחליף לא מספק והוואקום שיצר מיכאל מור (ראו תמונה משמאל) בעזיבתו את הארץ לשלוש שנים, התמלא עד מהרה. עבריינים מהצפון החלו להשתלט שטחי הטריטוריה שלו, והאח בדרי ו'חייליו' התקשו להתמודד איתם.

[בתמונה: האח שנרצח, בדרי מור. התמונה מתוך דף הפייסבוק של בדרי, שעדיין פעיל]

שמואל הרוש היה אחד הראשונים 'להריח' את הפוטנציאל. ביחד עם עוזרו-שותפו, זיו אלוש, החל לסגל לעצמו עצמאות פעולה, שהלכה וגברה. כתב הפלילים, שמעון איפרגן, כתב על המשבר בארגונו של מיכאל מור כך: "ה'מורדים' הללו היו המוציאים לפועל של מור, אלה שלכלכו את הידיים שלהם וסיכנו את חייהם עבורו, והם הרגישו שהוא לא מצ'פר אותם כמו שצריך" (איפרגן, 2017). מיכאל מור מצידו, ראה במעשים הללו בגידה... (אלי, 2015)

האירוע המכונן הראשון, ביריבות שבין מיכאל מור להרוש, אירע בפברואר 2014, אז ניסה הרוש לחסל את גדבאן פייסל - הבעלים של שוק פייסל בכפר מזרעה ואחד הספקים הגדולים ביות של ירקות לאזור הגליל - שנסחט על ידו בשל חובות, ללא ידיעתו של מור.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הרוש ונגד אלחנן פלח, 'חייל' בארגון. הם נסעו לשוק פייסל ופלח הוציא מטען שהביא עמו מתוך הרכב ונסע באופניים חשמליים לכיוון השוק. במקביל, הרוש המשיך בנסיעה ברכבו ועקב אחרי פלח, כדי לשמש לו רכב חילוץ. במתחם השוק ירד פלח מאופניו, ניגש לג'יפ של פייסל והטמין את המטען מתחת לכלי הרכב באמצעות מגנט. למזלו של פייסל, אחד העובדים הבחין במעשיהם, קרא לפייסל וזה התקשר למשטרה. כתוצאה מהאירוע, נתפס הרוש ונשפט לתקופת מאסר קצרה יחסית. הוא שוחרר ב- 2015 (אלי, 2015).

השיאים הבאים של המלחמה היו החיסולים של בדרי מור - אחיו של מיכאל - ודניאל וקסמן (ראו בהמשך).

2014: רציחתו של בדרי מור

לאחר עזיבתו של מיכאל מור לגלות במשך שלוש שנים לתאילנד, הופקד - כאמור - אחיו בדרי, עבריין סמים לשעבר, בן ה-44, לשמור על עסקיו. על כן, המפתח להשתלטותו של הרוש על האימפריה של מיכאל מור הייתה דרך נטרולו של האח.

ב-1 ביולי 2014, מעט אחרי השעה 22:00, נורה בדרי למוות: אלמוני שהגיח, רכוב על אופנוע, ירה בו כמה פעמים בפלג גופו העליון וברגליו ונמלט. הרצח אירע ברחוב אביר בנהריה, מאות מטרים מתחנת המשטרה בעיר (ראב"ד, 2014) (איפרגן, 2017).

בדרי נפצע באורח קשה מאוד - סבל מחבלות פנימיות בחזה, בגפיים ובבטן - ופונה לבית החולים בנהריה, שם הוא הוכנס לניתוח חירום, אך מאוחר יותר מת מפצעיו. המתנקש לא נתפס, אולם מיכאל מור הבין שמדובר ב'חייל' של יריבו, הרוש.

רצח האח הפך לאירוע המכונן של פילוג הקואליציה של מור והרוש. הוא החיש את תהליך ההשתלטות של הרוש ואנשיו על נכסיו של מיכאל מור. עסקים ומועדונים בעיר נהריה עברו לחסותו, תוך שהוא דוחק את אנשי מור המוכים מהשטח (אלי, 2015).

[בתמונה: בדרי מור וחבר. המקור: פייסבוק]

2014: ה'בוס' לשעבר חוזר...

[בתמונה משמאל: ליטל ומיכאל מור. מכוניתה של ליטל הוצתה במהלך מאבק הכנופיות בין הרוש למור. המקור: פייסבוק]

האירועים הללו לא הותירו למיכאל מור ברירה, אלא לשוב במהירות בניסיון לעצור את המפולת. בינתיים גם וודא, מן הסתם, שחקירת המשטרה עוקרה, ושלא יהיה בה דבר כדי להפלילו.

באוקטובר 2014 חזר מיכאל מור לישראל, ומיד נעצר ונחקר בחשד לשורת פרשות חמורות, שהיו תלויות נגדו כאשר ברח מן הארץ. אולם כאמור, גם הפעם הדברים לא הבשילו לכדי כתב אישום, מור ידע זאת היטב קודם ששב. הוא ישב במעצר יומיים, שוחרר, ואז התפנה לטפל ביריבו הרוש  (אלי, 2014) (איפרגן, 2017).

מאז ועד היום, מתנהלת בין השניים מלחמה עקובה מדם. היא כוללת בין היתר הטמנת מטענים מתחת לכלי רכב, זריקת רימונים וירי לעבר אנשי שני הארגונים, שחלקם נפצעו. בין היתר הוצתה מכוניתה של ליטל מור, אשתו של מיכאל (ראו התמונה למטה), ומכוניתה של אסתר הרוש, אשתו של שמואל (איפרגן, 2017).

[בתמונה משמאל: ליטל ומיכאל מור. מכוניתה של ליטל הוצתה במהלך מאבק הכנופיות בין הרוש למור. המקור: פייסבוק]

2015: ניסיון ההתנקשות באחותו של שמואל הרוש

[מקור תמונתו של כתב הפלילים שמעון איפרגן: פייסבוק]

התגובה לחיסולו של בדרי מור תוכננה, כפי הנראה להיות כואבת במיוחד לשמואל הרוש: אחותו של הרוש, קצינה בצה"ל שאיננה מעורבת בפשיעה - נסעה ברכבה ברחוב הגטאות בנהריה. הפיצוץ התרחש זמן קצר אחרי שהורידה את ילדיה בבתי ספר ובגנים (תכנון? מזל?). חבלני המשטרה שהוזעקו למקום האירוע הגיעו למסקנה כי חלק מהמטען התפוצץ מוקדם מהמתוכנן מסיבות טכניות. היא ניצלה (איפרגן, 2021)

לימים נגלה כי מניח המטען הוא עד המדינה במשפטם של מור ויניב (ניבי) זגוריכתב הפלילים הוותיק, שמעון איפרגן (ראו תמונה משמאל) מביא בכתבה למטה קטעים משיחת הטלפון בין זגורי להרוש, שיורטה ע"י חוקרי ימ"ר חוף. בשיחה, סיפר זגורי להרוש שעד המדינה נשלח כאמור על ידי מור, והרוש בתגובה הודיע כי יתבע בבית המשפט את עד המדינה (נגדו כבר הוגשה תביעת נזיקין כאשר ירה בעבריין אחר וגרם לו לנכות תמידית):

[מקור תמונתו של כתב הפלילים שמעון איפרגן משמאל: פייסבוק]

  • זגורי: "אתה יודע שהעד במשפט שלי (ופה הוא מציין את שמו האסור לפרסום) הניח את המטען בזמנו במכונית של אחותך נכון? הוא הודה בזה בבית המשפט".
  • הרוש: "וואלה? מה אתה אומר. אני אתבע אותו בבית המשפט ואפעל חוקית נגדו. אני לא אשתוק לו על מה שעשה לאחותי. הוא ישלם על זה".

בהמשך השיחה זגורי העביר להרוש פרטים נוספים מעדותו של עד המדינה, והרוש, שהיה עצבני מאוד למשמע הדברים, סיכם שהוא יטפל לו  בצורה חוקית בבית המשפט. טוב, אני סומך עליך. אתה יודע מה לעשות נכון?", ענה זגורי להרוש..."

[לכתבה המלאה של שמעון איפרגן במאקו, לחצו כאן]

אפריל 2015: גיסו של הרוש ניצל מחיסול

בתחילת אפריל 2015 הוגש כתב אישום נגד רפאל בן שלום ונגד נעים נפתלי, שני עבריינים המזוהים עם מיכאל מור, בגין ניסיון לרצח. השנים הואשמו כי ניסו לחסל את גיסו של הרוש, שאינו מעורב בעולם הפשע (אלי, 2015).

בבקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגד בן שלום נכתב כי "בן שלום ניסה לגרום למותו של אדם נורמטיבי, רק בשל היותו גיסו של ראש הקבוצה היריבה... לצורך מימוש תכניתו, הוא הכין מטען נפץ, המסוגל להרוג אדם; והטמין אותו - בעצמו או באמצעות אחר - מתחת לכיסא הנהג ברכבו של הגיס, רכב שבו הוא מסיע את ילדיו ומשפחתו, ואך במזל הבחין הקרבן המיועד במטען בעת שירד לחניית ביתו והוא בדרך לאסוף את בנו מגן הילדים באמצעות הרכב" (אלי, 2015).

מאי 2015: ניסיון חיסול של זיו אלוש (סגנו של אלוש) באילת

במאי 2015 נורה זיו אלוש - שותפו של שמואל הרוש וחבר ילדות ממגדל העמק - עם ילדיו, בעת שישבו במכוניתו, במהלך חופשה באילת. המקרה אירע סמוך לשעה 21:00 בערב, בעת שאשתו של אלוש וילדיהם ישבו במכונית ב.מ.וו סמוך לקניון "מול הים" באילת. אלמוני שרכב על אופנוע ירה לעברם כמה יריות ונמלט מהמקום. מאוחר יותר נמצא האופנוע שרוף. הילדים נפצעו קל. אלוש היה חייב להגיב מהר: בתגובה הגיע למחרת לביתו של מיכאל מור בנהריה, כשהוא חמוש בנשק טעון בכדורים, חובש פאה ומשקפי שמש וירה 8 כדורים לכיוון ביתו. הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום (אשכנזי, 2015).

[התמונה היא צילום מסך מחדשות וואלה]

[התמונה: צילום מסך מחדשות וואלה]

יוני 2015: קטנוע תופת נגד הרוש ואנשיו?

ביוני 2015 נעצר מיכאל מור, בחשד לגנבת קטנוע ולהפיכתו לאופנוע תופת. במשטרה חשדו כי מור תכנן להטמין על האופנוע חומרי נפץ לחיסול יריביו. המעצר לא הניב כתב אישום.

אוגוסט 2015: רציחתו של דניאל וקסמן

ב- 26 לאוגוסט 2015, נתגלתה גופתו של דניאל וקסמן, חברו הטוב של מיכאל מור, בסמוך לחוף בננה ביץ' אכזיב בנהריה. וקסמן היה בין נאמניו הקרובים ביותר של מור. הוא אף נשא עבורו עונש מאסר ממושך בגין דקירות בקטטה שהתרחשה בפאב בחוף אכזיב, ומור יצא מהתיק הזה ללא פגע. ביולי 2015 השניים אף תועדו יחדיו בתמונה שצולמה בבית מלון קרלטון בנהריה ופורסמה בדף הפייסבוק של מור:

[בתמונה: דניאל וקסמן (קיצוני משמאל) עם מיכאל מור (במרכז) וחברים. המקור: דף הפייסבוק של מיכאל מור]

[בתמונה: דניאל וקסמן (קיצוני משמאל) עם מיכאל מור (במרכז) וחברים. המקור: דף הפייסבוק של מיכאל מור]

2016: מיכאל מור נדחק מהצפון למרכז הארץ

הלחץ המצטבר של שמואל הרוש ואנשיו בצפון מאז חזר מיכאל מור מהגלות בדרום אפריקה, יצרה אצלו רצון לבזר את הפעילות לחלקים אחרים של הארץ. מור זיהה בתבונה ב- 2016 את ההזדמנות, שאפשרה לו לפעול גם באזור חולון, בת ים, רמת גן וגבעתיים. הוא רכש דירה בחולון והתגורר - עד מעצרו - לסירוגין גם בבניין יוקרתי ברמת גן ובנהריה (איפרגן, 2016).

עצם העזיבה החלקית הזו נתפסה בשטח כניצחון להרוש. אולם, הניצחון היה קצר מועד...

מאי 2016: הרשעה ושישה חודשי מאסר

ב-21 בפברואר סמוך לשעה 16:30, הסתבכו שמעון הרוש ואנשיו, ג'לאל פראג' ויוסף עשור, בהחזקת נשק ובהפרעה לשוטרים. השלושה החזיקו אקדח חצי אוטומטי בתוך רכב טויוטה קורולה, שנשכר על ידי עשור, באזור הסמוך לצומת חורשים. שני קציני משטרה ביחידת גבול לבנון של ימ"ר צפון, שחשדו בשלושה, עצרו אותם לבדיקה. האירוע הידרדר כשהשלושה מנסים להסיח את דעת השוטרים ולהסליק את האקדח. סופו של סיפור: הרוש הורשע במסגרת הסדר טיעון בהחזקת אקדח ובהפרעה לקציני מג"ב בעת מילוי תפקידם, ונגזרו על הרוש שישה חודשי מאסר. בנוסף, הופעלו אז בחופף ובמצטבר שני מאסרים על תנאי שהיו תלויים נגדו - כך שבסך הכל ריצה 12 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו. כמו כן, הוטלו עליו בזמנו מאסרים מותנים וקנס כספי. פראג' ועשור נידונו אף הם לשנת מאסר כל אחד (פרוסמושקין, 2017).

מאי 2017: ניסיון למלכד את רכבו של הרוש

בתחילת מאי 2017 אחד מאנשיו של הרוש זיהה ברכבו מטען חבלה שיועד לו, והוא נוטרל.

מאי 2017: רציחות חיים אסבן ואסי ארליך

[בתמונה משמאל: חיים אסבן ז"ל וכלבו. שניהם נורו למוות... המקור: פייסבוק] ב-13 במאי 2017 נרצח חיים אסבן, נהג מונית ממגדל העמק (ראו תמונה משמאל), בפיצוץ מטען ברכבו ברחוב קרן היסוד במגדל העמק. מותו נקבע במקום. כל חטאו של אסבן בן ה-52, אב לשישה שלא מוכר כעבריין, הוא היותו אחיו של ערן אסבן המקורב למיכאל מור (ראב"ד, 2017)(איפרגן, 2017). [בתמונה משמאל: חיים אסבן ז"ל וכלבו. שניהם נורו למוות... המקור: פייסבוק]

עשרה ימים לאחר מכן, ב- 23 במאי 2017 בקריית אתא, רוכב אופנוע ירה אחר הצהריים למוות באסי ארליך, בן 40 מקריית אתא, ברחוב בן צבי בעיר ונמלט מהמקום על אופנועו. אסי ארליך הוא אחיינם של האסבנים, ואיננו משויך לשום משפחת פשע. הוא נפגע בפלא גופו העליון ומת במקום. המחסל ירה למוות גם בכלב שלו (ראו תמונה שלו ושל כלבו משמאל) (ראב"ד, 2017) (איפרגן, 2017).

העובדה שנרצחים קרובי משפחה של המעורבים מלמדת, בין היתר, שמור והרוש התקשו לחדור את מעטה האבטחה ולהגיע אחד לרעהו. 

ספטמבר 2017: מיכאל מור 'יוצא (פיזית) מהמשחק'

ב- 3 בספטמבר 2017, נעצר מיכאל מור - ביחד עם 33 חשודים נוספים, חלקם מאנשיו - כחשוד בעבירות סחר בסמים ובנשק, לאחר שסוכן סמוי פעל במשך שנה בקרב אנשיו. יחד עמו נעצרו כ-33 חשודים. חודשיים לאחר מכן, בדצמבר 2017 - בעודו במעצר - הוגש נגדו כתב אישום בדצמבר בגין סיוע לניבי זגורי, לרצח טל קורקוס(יחזקאלי, 2017).

זו הייתה הזדמנות פז עבור שמואל הרוש, 'להכות בברזל בעודו חם' ו'לטהר' את השטח מאנשי מיכאל מור שנותרו חשופים. אולם, כדרכה של 'הצלחת יתר', הצלחת היתר הזו עלתה לו בפציעה ברמה בינונית ובכתב אישום (ראו בהמשך).

[להרחבה על המושג 'הצלחת יתר', לחצו כאן]

[בתמונה משמאל: יניב זגורי. צילום מסך מתוך כתבת חדשות וואללה. צילום: יהודה לחיאני]

31/12/17: התנקשות, פציעה וכתב אישום

העובדה שמיכאל מור מסובך עד מעל לראשו בתיק רצח, העלתה מאוד את ביטחונו העצמי של הרושב-31 דצמבר, סמוך לשעה 11:45, זיהה הרוש את אחד מאנשיו של מור, בעל צימרים ממושב זרעית בשם יריב ממן, נוסע ברכב BMW בכביש 4 מכיוון צפון לדרום באזור עין המפרץ (כביש עכו חיפה הישן). הוא החל לדלוק בעקבותיו, ונגח בו ברכבו. על פי כתב האישום התפתח בין השניים מירוץ פרוע. לבסוף, הצליח הרוש להוריד את ממן מהכביש. הוא יצא מהרכב וניסה לפתוח את דלת רכבו של ממן. כאשר לא הצליח, הוא בעט ברכב ה-BMW ועזב (פרוסמושקין, 2018).

יריב ממן הניע את רכבו, ונסע מהמקום, כשהוא סוטה משם אל עבר כביש שירות באזור התעשייה נעמן בעכו. הרוש לא וויתר והמשיך לדלוק בעקבותיו, עד ששוב הדביק אותו, חסם אותו ויצא שוב מהרכב לעברו. הפעם, יצא ממן אליו כשהוא אוחז אקדח. הוא ירה ארבעה כדורים מטווח קצר אל הרוש, שנפגע בזרועו ובירכו (פרוסמושקין, 2017) (פרוסמושקין, 2018).

.

ממן נמלט מהמקום ברכבו. לאחר מכן, נפטר מהרכב והטלפון שברשותו. הוא ברח מהחוקרים, מיום האירוע ועד ל-25 בינואר 2018, אז הסגיר את עצמו, כשהוא שומר באופן גורף על זכות השתיקה (פרוסמושקין, 2018).

הרוש פונה על ידי מד"א לבית חולים גליל המערבי בנהריה, שם נותח וטופל במשך 10 ימים (פרוסמושקין, 2018). למזלו, הפציעה הייתה חמורה פחות משסברו, ועד מהרה חזר לכושר. הניסיון מלמד שעבריינים חוזרים לכושר מהר (ראו מקרה בן כהן)...

בעזרת תיעוד מצולם שאספה המשטרה, היא הצליחה לאסוף ראיות נגד ממן והרוש, והגישה נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה, ב- 7 בפברואר 2018 (פרוסמושקין, 2018).

[להרחבה על בן כהן, לחצו כאן]

[בתמונה: בן כהן ז"ל. מסתבר, ששלוש נשמות לא הספיקו... צילום מסך מכתבת הערוץ הראשון]

[בתמונה: בן כהן ז"ל. מסתבר, ששלוש נשמות לא הספיקו... צילום מסך מכתבת הערוץ הראשון]

'אין ארוחות חינם'

חודש לאחר האירוע בין שמואל הרוש ליריב ממן למד האחרון, בדרך הקשה, ש'אין ארוחות חינם'... ב- 29 בינואר 2018, מולכד רכבו של אחיו, ערן ממן - בשנות ה- 30 לחייו. הרכב פוצץ כשנסע ברחוב אברהם בן שושן בעכו. הוא הצליח לפנות את עצמו למדרכה, כשהוא סובל מחבלות בגפיים התחתונות. אנשי מד"א עצרו את הדימומים ופינו אותו במצב בינוני ויציב לבית החולים רמב"ם (פרוסמושקין, 2018).

[להרחבה על המושג 'אין ארוחות חינם', לחצו כאן]

[בכרזה: אין ארוחות חינם... בעל הזכויות בתמונה המקורית לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com. הכרזה: ייצור ידע]

.

[בעל הזכויות בתמונה המקורית לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com. הכרזה: ייצור ידע]

שמואל הרוש מגייס את דקל וקנין נגד מיכאל מור

לתוך המדמנה המדממת וחסרת הרחמים הזו, שבין מור להרוש, נקלע 'ילד הפלא' דקל וקנין (ראו תמונה משמאל), שהוזמן, כפי הנראה, לשיר במסיבת יום הולדת, לפני מספר חודשים, לפני שהתפרסם, כשהיה רק תופעה מקומית.

[מקור תמונתו של דקל וקנין משמאל: פייסבוק]

במסיבה הזו הזמין שמואל הרוש מדקל וקנין שיר, וביקש שיקדיש אותו לפלוני, מיכאל מור... ולא סתם שיר. הוא ביקש את שירה של נטלי פרץ "אתה לא אמין"...

אביו ואחיו של דקל וקנין שהגיעו עימו לאירוע, לשמור עליו, לא הבינו, כפי הנראה, את הפואנטה, ודקל וקנין שר: "אתה לא אמין ואין לך מילה" - שר דקל וקנין על מיכאל מור, בלי להבין מה הוא שר... - "אתה לא אותו הגבר שהיה בהתחלה"...

האם נדרשה משפחתו של וקנין לפצות את מיכאל מור על כבודו שנפגע; או שמיכאל מור - בניגוד למנהגו - הבליג ועזב את הילד לנפשו? לא ידוע. 

.

.

[למאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: 'דקל וקנין בין שתי משפחות פשיעה', לחצו כאן]

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

ועתה - הפרשה האחרונה...

בחיים אין וואקום, ובעוד שמור מתייבש בכלא בגלל יניב (ניבי) זגורי, האחרון עושה עסקים עם שמואל הרוש... לאורך כל תקופת המעצר ארוכת השנים, שמר מור על לויאליות עם שותפיו; ואף סרב לחתום על עסקת טיעון נפרדת עד שכולם יחתמו... אבל בחיים אין וואקום, ויניב (ניבי) זגורי, המנהל את עסקיו מהכלא, נדרש עוד ועוד לקבלני ביצוע ממחוזות אחרים. כך, מאחורי גבו של מור, התרקמה לה ידידות מופלאה בין זגורי להרוש

כתב הפלילים הוותיק, שמעון איפרגן, טוען כי זגורי והרוש בקשרים טובים מאוד, ואף שוחחו פעמים רבות כשזגורי מתקשר מהכלא לטלפון של הרוש. אחת השיחות הללו יורטה (ראו את ניסיון החיסול של אחותו של הרוש ב- 2015) על ידי חוקרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז חוף. על פי החשד זגורי ביקש מהרוש דרך צד שלישי לאיים על עד המדינה במשפטו ולהטריד אותו.  

השיחה יורטה במסגרת חקירה המתנהלת נגד הרוש בתיק ניסיון החיסול הכפול בנהריה של אבי מור (31), אחיינו של מיכאל מור, ואחיו למחצה אליאור שרעבי (19). היחידה המרכזית במחוז חוף במשטרה עצרה ב- 1 בדצמבר 2021 שלושה חשודים במעורבות בהנחת מטען החבלה תחת הרכב שבו הם נסעו. בראש העצורים - שמואל הרוש.

טרם הוגש כתב אישום בפרשה; וההמשך יבוא...

סלאמה ומושקוביץ ב- ynet: ניסיון חיסול בנהריה: שני פצועים קשה בפיצוץ רכב שני גברים, בהם קרוב משפחה של עבריין בכיר, נפגעו בפיצוץ סמוך להיכל התרבות ופונו למרכז הרפואי לגליל. הם נותחו ואושפזו ביחידה לטיפול נמרץ. הרכב התנגש במעקה בטיחות ועשרות התגודדו באזור כשהחבלנים בחנו את הזירה. עדי ראייה ל-ynet: "נשמע כמו קטיושה ונראה כמו זירת פיגוע"

[לכתבה המלאה של סלאמה ומושקוביץ ב- ynet, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *