מוטי חסין: 'מחליק' סדרתי מתיקי רצח

[בתמונה: מוטי חסין. צילום מסך מתוך כתבת הערוץ הראשון]

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

מוטי חסין - אב לשלושה ילדים, בסוף שנות השלושים שלו, תושב ראשון לציון - צמח כחייל בארגון הפשיעה של איציק אברג'ל (ראו תמונה משמאל) עד שהפך לאיש הביצוע שלו. הוא העריץ את אברג'יל מגיל צעיר ונותר נאמן לו לאורך זמן, עד שנבגד בהמשך על ידו.

'קפיצת המדרגה' בקריירה הפלילית שלו הייתה כניסתו של איציק אברג'יל לכלא. עלייתו הייתה מהירה ומשמעותית כל כך, עד כי כונה בפי חלק מהעבריינים וכתבי הפלילים כ"יורש של יצחק אברג'יל" (מורג, 2016).

יתכן שעלייתו המטאורית והסופרלטיבים הללו הביאו לכך שסר חינו בעיני אברג'יל...

[לסקירה רחבה על איציק אברג'יל, לחצו כאן]

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
אבי רוחן, שלום דומרני איציק אברג'יל, אבי אבוטבול, האחים מוסלי, אריה אלפרון, דרור אלפרון

מוטי חסין מחובר מאוד לעבריין אחר, שצמח גם הוא במהירות על חורבותיה של אימפריית אברג'יל - אבי רוחן (ראו תמונה משמאל).

[בתמונה: אבי רוחן. צילום מסך מתוך כתבת הערוץ הראשון]

עד פרשיות 512 ו-1131, שבהן נעצר עד תום ההליכים המשפטיים באשמת רצח, מוטי חסין לא הרבה לשבת בכלא, וריצה מאסר של שנתיים בלבד בגין קשירת קשר לייבוא סמים. אולם מזלו ממשיך לשחק לו: הוא 'החליק' מאשמת רצח פעמיים עד כה: ב- 2014 וב- 2018...

[לסקירה רחבה על אבי רוחן, לחצו כאן]

כיוון שמוטי חסין צמח בארגון מלמטה, ושימש כזרוע הביצועית של משפחת אברג'יל, נקשר בשמו רציחות הרבות שאפיינו משפחה זו, של יריבים ו'חילי' המשפחה, שסרחו בעיני אברג'יל.

על פי איציק אברג'יל (ראו תמונה משמאל), מי שלא היה איתו במאה אחוז היה נגדו, ודינו מיתה. מוטי חסין ביצע... הרציחות הללו מן העבר חוזרות אליו בעשור האחרון בצורת כתבי אישום שמצליחה המשטרה להנפיק באיחור, אבל בעקביות ראויה לציון.

[בתמונה משמאל: יצחק אברג'יל במהלך הסגרתו לארצות הברית. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי israeli police facebook page by an OTRS permission. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

2003: רצח דוד ביטון 'דיידונה'

רצח אופייני כזה לתקופת השיא של משפחת אברג'יל היה רצח העבריין דוד ביטון - המכונה 'דיידונה', בן 41 מתל אביב. 'דיידונה' חטא בכך שעל פי אברג'יל, 'לכלך' על המשפחה. את הביצוע ארגן חסין. בליל ה-13 בינואר 2003 הוא נרצח ביריות, בעת שיצא ממועדון לילה ברחוב האורגים בחולון. הוא הגיע לבית החולים וולפסון פצוע במצב אנוש וכעבור זמן קצר מת מפצעיו. היורה נמלט מהמקום (הארץ, 2003).

הפרשה הזו תתברר רק ב- 2015 במה שמכונה, פרשה 512, ואז יוגש כנגד מוטי חסין ואחרים כתב אישום בגין הרצח (ראו בהרחבה בהמשך).

2007: מוטי חסין חוטף מאריה אלפרון

מתחת לביתו של חייא, במגדל שער העיר ברמת-גן, התרחשה הקטטה המפורסמת בין איציק אברג'יל לאריה אלפרון. באותה קטטה תקפו אריה אלפרון ו'חייליו': יוסי בצרא וויוטל אזולאי את יצחק אברג'ל, וגרמו לו לחבטות בפניו ולדימום באפו. חסין, שהיה עם אברג'יל - חטף גם הוא, והוכה קשות על ידי אלפרון עצמו. סרט מצלמות האבטחה שתיעד את הקטטה הגיע לידי המשטרה. בסרט נראה אריה אלפרון, אחיו של יעקוב אלפרון, נוגח בראשו של איציק אברג'יל, שבאותה עת היה ארגון הפשיעה שלו בשיאו. הקטטה מחריפה ונמשכת בתוך חנות באזור. יעקב אלפרון ובנו דרור לא נראים בסרט, אך במשטרה טענו שהם היו בזירת האירוע. השניים שוחררו ממעצר לאחר שבועיים וחצי של חקירה. אריה אלפרון, לעומת זאת, נעצר והוגש נגדו כתב אישום (גל, 2007).

2008: מרגריטה לאוטין נרצחת במקום חסין וחבריו

שמו של מוטי חסין עלה לכותרות סביב ניסיון החיסול הכושל בבת ים בחוף טובגו, ב-2008, שבו נרצחה בשוגג מרגריטה לאוטין ז"ל. חסין היה ככל הנראה היעד לאותו ניסיון חיסול (מורג, 2016) (בן דוד, 2008).

ב- 28 ביולי 2008, סמוך לשעה 17:00, הגיעו לחוף טובגו בבת ים חבורת אנשים מארגונו של איציק אברג'יל, בהם רמי אמירה, אבי אמירה, מוטי חסין, סימנטוב מחטייב ואחרים. החבורה התיישבה במסעדת המרפסת על החוף, ושהו שם במשך שעה ארוכה. בכל אותה עת שהו בחוף אלכסנדר ומרגריטה לאוטין, יחד עם שני ילדיהם הקטנים, לא הרחק מהמקום בו ישבו אנשיו של אברג'יל (בן דוד, 2008).

סמוך לשעה 18:30 הגיעו למקום בקטנוע עבריין בשם רונן בן-עדי (תושב בת ים, אז בן 39) עם אדם נוסף, כשהם חמושים באקדחים. השניים החנו את הקטנוע. הם נכנסו לחוף מהכניסה הצפונית, כשקסדות אופנוע על ראשם וכפפות על ידיהם והחלו לירות לעבר החבורה, במטרה לרצוח את רמי אמירה, מוטי חסין ואולי אף אנשים נוספים בחבורה. כתוצאה מהירי נפצע רמי אמירה בלחיו הימנית מאחד הכדורים (בן דוד, 2008).

בשלב הזה החלו אנשי החבורה לברוח לכל עבר - חלקם נמלטו היישר לתוך הים ואחרים אף החלו להכות את רונן בן-עדי והמפגע הנוסף. בן-עדי והאדם הנוסף המשיכו לירות לעבר אנשי החבורה כדורים רבים, וכתוצאה מכך פגע אחד הכדורים, שנורה מנשקו של בן-עדי, במרגריטה לאוטין (בן דוד, 2008).

בעת שנורתה, לאוטין ניסתה להגיע לבתה, כדי להסתתר יחד עמה מהיריות. הקליע שפגע במרגריטה חדר דרך בית החזה והבטן, וגרם לה נזק חמור בלב ובכבד, ולבסוף גרם למותה. כמו כן, פגעו הכדורים ברמי אמירה, שנפצע בלחיו הימנית ובאפו (בן דוד, 2008).

מיד לאחר מכן, ניסה ואדים גרונין, ששימש כמאבטחו של מוטי חסין, להשתלט על בן-עדי, במטרה להפסיק את הירי, אולם במהלך המאבק בין השניים נפל ודים על הקרקע. בן-עדי לחץ על ההדק, אולם הכדור לא נורה בשל מעצור (בן דוד, 2008).

בן-עדי ברח מהחוף, עלה על הקטנוע והחל לנסוע ברחובות בת ים, עד שהגיע לרכב המילוט, שם חיכה לו עבריין אחר שמעון סבח (תושב בת ים, אז, בן 41), שאסף אותו למכוניתו והשניים החלו בנסיעה מהירה בניסיון להימלט מהאזור. זמן קצר לאחר מכן עצרה אותם המשטרה (בן דוד, 2008).

הערכת המשטרה הייתה כי הרצח אושר על ידי איציק אברג'יל. זאת, למרות שכל המעורבים שייכים, מודיעינית, לארגון הפשע שלו (בן דוד, 2008).

ממצאי התחקיר של האירוע העלו כי חמישה אנשי משטרה ממחלק העיקוב ('הסמויה') של היאחב"ל - ובלשי הזרוע המבצעית של היחידה שאבטחו את פעולתם - הביאו ללכידת שני החשודים בהתנקשות, רונן בן-עדי ושמעון סבח, שניהם תושבי בת ים (בן דוד, 2008).

על פי הממצאים, שוטרי העיקוב שהיו בחוף הים עקבו אחר מוטי חסין, רמי עמירה וסימנטוב מחטייב שישבו בבית הקפה בחוף טובגו, מקום בו נהגו לשבת באופן קבוע. בשעה 18:40 דיווחו העוקבים בקשר על שני גברים חבושי קסדות שפתחו באש לעבר היעדים אחרים עקבו. חסין, עמירה וסימנטוב החלו להימלט, כאשר המתנקשים רדפו אחר חסין ועמירה תוך כדי ירי ממנו נפגעה לאוטין (בן דוד, 2008).

חסין ועמירה, שנשרט בלחיו מאחד הכדורים, נכנסו לים וכוח בלשי היאחב"ל שהוזעק על ידי העוקבים הזדהה בצעקות "משטרה" החל לרדוף אחר שני החשודים. בן-עדי נמלט בריצה לעבר קטנוע הקימקו הגנוב בו הגיעו השניים, וניסה להימלט מהמקום, אך כאשר החל בנסיעה החליק ונלכד על ידי השוטרים תוך כדי שהוא שומט אקדח גנוב מסוג "גלוק" בו השתמש על פי החשד לירי (בן דוד, 2008).

סבח נמלט לעבר רחוב סמוך בו החנה את רכב המאזדה שלו, ששימש על פי החשד כרכב גיבוי למילוט. הוא נסע לעבר הקטנוע כדי לאסוף את בן-עדי, אך נעצר אף הוא על ידי שוטרי היאחב"ל שזינקו לתוך הרכב ומנעו ממנו ללחוץ על דוושת הגז (בן דוד, 2008).

[בתמונה: מרגריטה לאוטין, בתמונה אחרונה עם בני משפחתה, דקות לפני הרצח. תמונה פרטית. הופיעה לראשונה באתר nrg] 

2011: אברג'יל מחלק טריטוריות בין נאמניו

ב-19 באוגוסט 2008 נעצר אברג'יל בחשד לרצח סוחר הסמים הישראלי סמי אטיאס, הלבנת הון, סחר בסמים והשתייכות לארגון פשע. ב-12 בינואר 2011 הוסגרו - הוא ואחיו מאיר - לידי רשויות החוק של ארצות. ההסגרה הזו יצרה ניסיונות של ארגונים רבים להיכנס לוואקום שיצרה 'משפחת אברג'יל', להשתלט על ונכסיה.

שלושה נאמנים היו לו ליצחק אברג'יליעקב (עקא) שמעון, מוטי חסין ואבי רוחןשלושת אלה קיבלו מינוף אדיר בעזרת הכסף שפיזר עופר מקסימוב, בפרשת קריסת הבנק למסחר. אבל, הם שמרו נאמנות לבוס הגדול, ונכחו בשקט באולמות בית המשפט בכל דיון של אברג'יל בישראל (אלי, 2015).

כל עוד שהה אברג'יל בבית כלא ישראלי, יכול היה לנהל את עסקיו. אולם המעבר לארצות הברית חייב אותו לעשות מעשה לפני שתהיה התנפלות כללית על הוואקום שהשאיר. על כן, חילק טריטוריות בין נאמניו (אלי, 2015), שנשארו להילחם עבורו ועבורם:

  • מוטי חסין קיבל אחריות לאזור המשולש ראשון לציון-בת ים-חולון;
  • עקא קיבל את אזור ירושלים, אזור המרכז ואילת;
  • ואבי רוחן שלט באזור הוד השרון.

אבל, יורשיו של אברג'יל הסתבכו במלחמה, עקובה מדם עם אלה שלטשו עיניים על ה'טריטוריות' הללו, בעיקר משפחת מוסלי, שהתחילה גם היא תחת כנפיו של אברג'יל. מלחמה זו נמשכה 16 חודשים, וכללה 9 מעשי רצח, ונעדר אחד. מאוחר יותר עלה מספר הנרצחים ל- 16, ושני נעדרים (ראו בהמשך).

[להרחבה בנושא אלי מוסלי, לחצו כאן]

2011: מלחמת הצ'יינג'ים

הנכסים העיקריים שעליהם ניסו המתחרים להשתלט היו הצ'יינג'ים - מוקדי חלפנות הכספים, שהם החמצן של כל ארגון פשיעה, והמקור השוטף של המזומנים שלו [העיתונאי, אמיר זוהר מדגיש כי אמנם לא כל הצ'יינג'ים מעורבים בעסקים של ארגוני פשיעה, אבל אין ארגון פשע או עבריין בכיר אשר אינו מזוהה עם צ'יינג' אחד לפחות (זוהר, 2012)!]

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי Hamza Butt לאתר flickr]

[להרחבה בנושא הצ'יינג'ים והפשיעה המאורגנת, לחצו כאן]

עיקר המערכה בנושא הצ'יינג'ים שניהל ארגון אברג'יל - ומוטי חסין בראשו - היה עם ארגון מוסלי, אשר הוגדר אז במשטרה כאחד מארגוני הפשע העשירים ביותר בישראל. ארגון זה היה זקוק לצ'יינג'ים כפלטפורמה להלבנת הון רב, אשר נצבר בשנים של פעילות פלילית ענפה, בעיקר בתחום ההימורים וההלוואות, בארץ ובחו"ל (זוהר, 2012).

מנגד, ארגון אברג'ל המתפורר (האח אייבי אברג'ל, מוטי חסין וחברי סניף הוד השרון של הארגון) היו תלויים נואשות בהכנסות השוטפות של מערך הצ'יינג'ים והגבייה, כדי לתחזק את רמת החיים של אנשיהם אשר מסובכים עד צוואר עם מערכות החוק והמשפט ולשמר את רמת החיים של הבכירים (זוהר, 2012).

על הרקע הזה, נעלמו וחוסלו, בשלב הראשון של "מלחמת הצ'יינג'ים", 'חיילים' שהיו מזוהים עם מערך הגבייה של ארגון אברג'ל אשר עברו לעבוד עם המערך המקביל של ארגון מוסלי. בין הבולטים בשלב החיסולים הראשון היו רמי אמירהג'ורדן אזולאי, אבי דוד ויצחק גפן. הרציחות הללו ותוצאותיהן הם גם הרקע לבגידה הגדולה של יצחק אברג'יל בנאמנו, מוטי חסין. (זוהר, 2012).

2011: רצח רמי אמירה

רמי אמירה - אחד העבריינים ממשפחת אברג'יל - ששרד את ההתנקשות שבגינה נרצחה מרגריטה לאוטין (ראו למעלה), ושעבר בנוסף מספר ניסיונות התנקשות - חוסל לבסוף ב-2 בפברואר 2011, בגיל 41. הוא חוסל ביריות מאופנוע חולף בעת שגם הוא רכב על אופנועו בראשון לציון (סניור ופיילר, 2011).

[לכתבת ynet לחצו כאן]

לימים, ייוחס הרצח למוטי חסין ולאנשיו, בפרשה המכונה 1131 (ראו בהמשך).

2011: ג'ורדן אזולאי נעלם

ג'ורדן אזולאי, עבריין פסיכופטי ואלים מאוד,  בן 21 מראשון לציון, ששימש כ'חייל' במשפחת אברג'יל, עזב יום אחד לפני ראש השנה בשנת 2011 את בית הוריו ומאז נעלמו עקבותיו.

לאחר היעלמותו, חוסלו בזה אחר זה 11 מחבריו הקרובים ביותר, חיילים גובי חובות ובעלי צ'יינג'ים המזוהים עם ארגוני הפשע של יצחק אברג'ל ומשפחת מוסלי. זאת המסגרת מה שכונה "מלחמת הצ'יינג'ים" (זוהר, 2012).

[בתמונה משמאל: כתבתו של אמיר זוהר ב'פוסטה', 2012. לכתבה המלאה לחצו כאן]

לאחר שחרורו מהכלא - בחודש יולי 2011 - נקלע ג'ורדן, שלא בטובתו, ליריבות שהוצתה בין ארגון אברג'יל לארגון מוסלי. הוא היה נתון לחיזורים אינטנסיביים מצד משפחת מוסלי, שהחמיאו לו מאוד, אך במקום לחצות את הקווים, בחר לשחק משחק כפול: הוא נותר קרוב מאוד לחברים מראשון לציון, שהמשיכו לפעול בשירות ארגון אברג'ל, וליהנות משני העולמות (זוהר, 2012)

הכתובת הייתה רשומה על הקיר... גופתו של ג'ורדן אזולאי נמצאה רק חמש שנים לאחר מכן במסגרת פרשה 1131, וכתב אישון הוגש נגד מוטי חסין וחבריו בגין הרצח (ראו בהמשך).

רצח ג'ורדן אזולאי הוביל לאחר מכן לרצח חברו, בר כהן, אולם רציחה זו אינה קשורה ישירות למוטי חסין, ועל כן, לא תיסקר כאן.

2011: רצח אבי דוד

אבי דוד היה בעבר אחד החיילים המוערכים בארגון אברג'ל. הוא היה זה שירה טיל לאו לעבר ביתו של אסי אבוטבול ברמת פולג בשליחות ארגון אברג'יל. ההתמחות שלו הייתה ניהול מערכי גבייה לצ'יינג'ים ולאנשי עסקים אשר עבדו עם הארגון. אחד הצ'יינג'ים פעל ברחוב המסגר בתל אביב והיה מזוהה עם יצחק גפן (ראו בהמשך) (זוהר, 2012).

המהפך אצל אבי דוד היה המפגש שלו בכלא עם יוסי מוסלי. השניים הפכו לחברים בנפש (זוהר, 2016).

העיתונאי, אמיר זוהר, מספר באתרו, 'פוסטה', כי גפן ואבי דוד סימנו איש עסקים צעיר ו"כבד" מראשון לציון, יזם ובעלים של קניון גדול אשר עבד בעבר ישירות מול יצחק אברג'ל ושלום דומרני, והחלו לנווט אותו גם אל האימפריה הפיננסית של ארגון מוסלי, שהם עצמם החלו לעבוד איתה אז. זוהר מדגיש כי אבי דוד הניח שהמוניטין שלו מאפשר לו לעבוד עם שני הארגונים במקביל, וגם גפן חשב שהוא יכול לדלג בין ארגוני פשע לפי האינטרסים הכלכליים שלו בלבד. מסתבר שהם טעו (זוהר, 2012).

ב-9 לאוקטובר הוזמן אבי דוד למפגש של צהרים עם מוטי חסין במסעדת גריל בשרים בבת ים. אז, הגיח למקום אופנוע ועליו שני מחסלים שירו בו למוות (כהן-פרידמן, 2011) (זוהר, 2012)

רצח אבי דוד נקלט באופן חלקי בשתי מצלמות אבטחה. בשעת צהריים הגיעו חסין ושני האחים ניאמצ'יק למסעדה. אופיר נשאר ברכב. בתוך המקום נראים שלומי ומוטי חסין נכנסים לתא השירותים ויוצאים לסירוגין, לעתים משוחחים שם. בחסין ואבי דוד נפגשו מחוץ למסעדה, מגיעים לכניסה ושוב חוזרים החוצה. במשפט טען חסין כי התלבטו אם לשבת בפנים. בשולחן סמוך ישב שלומי ניאמצ'יק ושוחח בטלפון (לטענת סנגוריו זה לא נכון, והוא רק אכל זיתים). 13 שניות לפני הרצח הוא הושיט את הטלפון לחסין ותוך שניות מעטות חסין התרחק מהמקום עם המכשיר צמוד לאוזנו. אז נשמעו היריות שפגעו בדוד. יושבי המסעדה השתטחו על הרצפה. חסין ואנשיו נכנסו לרכב המילוט ונסעו להוד השרון (כהן-פרידמן, 2011).

חסין טען, שהיה מאוים בעצמו, ולכן ברח בבהלה, אך התביעה לא קיבלה זאת וגרסה כי אופיר ניאמצ'יק המתין ברכב שנשאר מותנע כדי להימלט יחד עם שותפיו. עוד לפי הפרקליטות, שלומי ניאמצ'יק תצפת והעמיד פנים שהוא מדבר בטלפון, והמשמעות היא שחסין עשה כך אף הוא (מורג, 2016).

כעבור כמה חודשים הוגש כתב אישום נגד מוטי חסין, האחים ניאמצ'יק ויצחק זרבי. אולם, התיק היה בנוי, כל כולו, על ראיות נסיבתיות: הפרקליטות לא ידעה להצביע מי לחץ על ההדק, והיה מבוסס כולו על מצלמות האבטחה ובדיקת רשתות תקשורת, טלפונים ניידים השייכים לכאורה לנאשמים (לטענת התביעה, הנאשמים ואחרים הצטיידו בטלפונים ניידים שנרכשו כולם יחד באותה חנות בתל אביב, ולא היו רשומים על שם אף אחד מהם, ובאמצעותם תיאמו את צעדיהם). לבסוף התיק קרס ב- 2014. מוטי חסין זוכה מרצח (כהן-פרידמן, 2011).

חיסול מוטי חסין בתמורה להרגעת הרוחות?

בפרשה 512 מסתבר כי הרצח של אבי דוד, שממנו זוכה חסין, סיבך מאוד את משפחת אברג'יל על ארגון הפשע של האחים מוסלי. הביא להסלמה קשה בין ארגוני הפשיעה המתחרים של אברג'יל ומוסלי (מורג, 2016).

עד המדינה ציין כי בעבר נעשה ניסיון לסולחה בין הצדדים. ההצעה שנידונה הייתה "למסור את ראשו" של חסין תמורת התפייסות בין היריבים... (מורג, 2016). גם הפרקליטות טענה בבית המשפט, במאי 2016, כי יצחק אברג'ל אישר לארגון מוסלי לחסל את מוטי חסין, כנקמה על חיסול אבי דוד, במסגרת סולחה בין הארגונים (זוהר, 2016).

2011: רצח יצחק גפן (הג'ינג'י)

לאחר חיסולו של אבי דוד, היה חיסול יצחק גפן רק עניין של זמן.

איציק גפן - בן 39 - היה בעבר 'יד ימינו של אסי אבוטבול והאיש החזק בארגונו.

[תמונת אסי אבוטבול משמאל: צילום מסך מסרטון היו-טיוב של כתבת הערוץ הראשון: "העבריין צ'רלי אבוטבול מובא למנוחות"]

כשקרסה משפחת אבוטבול, עבר לתל אביב ופתח באמצעות איש קש צ'יינג' מצליח, שעבד עם משפחת אברג'ל, אבל כשעבר לעבוד עם ארגונו של מוסלי דינו נחרץ (מורד ובן צור, 2011) (זוהר, 2012).

[לסקירה רחבה על אסי אבוטבול, לחצו כאן]

יצחק גפן נורה למוות ב- 19 בדצמבר 2011, בתחנת דלק ליד בית החולים וולפסון בחולון. הוא נפל למארב מתוכנן ('כיפה אדומה' בעגה עבריינית) שטמנו לו אנשי חסין. העבריין  שלומי ניאמצ'יק, מקורבו של מוטי חסין הזמין אותו לשם לפגישה. במהלך שיחה שקיימו השניים על ספסל בתחנה הגיע למקום קטנוע ועליו שני רוכבים עם קסדות לראשיהם. אחד מהם ירה למוות בגפן בזמן שניאמצ'יק נמלט. הרצח נקלט במצלמות האבטחה במקום (כהן-פרידמן, 2011).

[לכתבת ynet לחצו כאן]

במאי 2014 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד שלומי ניאמצ'יק בתיק זה, במקביל לתיק רצח אבי דוד. אולם, גם תיק זה היה בנוי על ראיות נסיבתיות, וקרס ב- 2014.

באוגוסט 2016 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד מוטי חסין על מעורבות ברצח זה, במה שמכונה פרשה 1131 (ראו בהמשך).

בסרטון הבא: קטע מהעימות של מוטי חסין עם עד המדינה בומבי:

2015: כתב אישון לחסין על רצח דוד ביטון 'דיידונה' מ- 2003

פרשה 512 העלתה - בעזרת עד מדינה - מן האוב את רצח דוד ביטון 'דיידונה' מ- 2003. כתב אישום הוגש נגד מוטי חסין בגין רצח (מורג, 2016).

בכתב האישום נטען כי חסין, אברג'יל, שלומי לוי ועד המדינה בתיק, החליטו לרצוח יחד 'דיידונה', לאחר שאברג'יל טען שהוא "לכלך" על אנשי ארגון הפשע בראשותו. תפקידו של חסין היה לארגן מארב ('כיפה אדומה'), ולהביא את 'דיידונה' למועדון לילה, לבלות איתו, ואז לסמן ליורה את היעד לחיסול (מורג, 2016).

ב-14 בינואר 2003 המתין המתנקש, שלומי לוי, עם מעורב נוסף מחוץ למועדון בחולון. בשעה 1:30 בלילה סימן חסין ליורה את 'דיידונה' ביציאה מהמועדון ועזב את המקום. לוי התקרב אל המנוח ברחוב האורגים וירה בו פעמיים מטווח קצר. הרוצח נמלט באופנוע והשליך את האקדח. 'דיידונה' פונה במצב אנוש לבית החולים וולפסון בעיר, וכעבור זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. (היורה, שלומי לוי, חוסל בעצמו, ב-19 באוקטובר 2013, ביריות באשדוד) (מורג, 2016).

נציגת הפרקליטות כינתה את מוטי חסין 'שכיר חרב': "לא מדובר בבחור שהיה אז צעיר ובחמת זעם רגעית ביצע עבירת אלימות חמורה. מדובר בשכיר חרב לכל דבר ועניין. לא היה לו שום עניין אישי עם אותו 'דיידונה'. כל שקרה זה שראש הארגון אברג'יל החליט כי 'דיידונה' צריך למות, פנה לעד המדינה ולחסין והורה להם להוציא את הסיפור אל הפועל... חסין התחיל לצאת למועדון עם אותו 'דיידונה', כדי שאפשר יהיה יום אחד לבצע בו 'כיפה אדומה'. עד המדינה השיג את שלומי לוי שילחץ על ההדק. סוכם שחסין יבלה איתו בפנים, ימסטל אותו קצת, ובדרך החוצה יודיע לאחרים ויהיה בסמוך אליו לראות במי מדובר. הוא הראה למתנקש מי הנרצח. לא מדובר על חרטה או נקיפות מצפון, הם התבדחו כמה שלומי מופרע שעשה את זה בלי כיסוי פנים אל מול ניידת(מורג, 2016).

הפרקליטות מתבססת בתיק זה על שני עדי מדינה (מורג, 2016):

  • זה שהיה מעורב בקשירת הקשר לרצוח את 'דיידונה'.
  • אחר, שטען כי חסין התוודה בפניו בארצות הברית על ביצוע הרצח. לטענת הפרקליטות, חסין אמר לעד המדינה השני כי הסיכון שלוקח מי שעושה 'כיפה אדומה' הוא לא פחות ממי שלוחץ על ההדק.

עדי המדינה חיזקו את טענת הפרקליטות לבכירותו של חסין ברצח. הם ציינו בין היתר בהתייחסם אליו כי מדובר ב"ראש ארגון אברג'יל", "ראש ארגון הפשיעה", ו"חבר של יצחק שיעשה הכול עבורו כולל רצח" (מורג, 2016).

2016: כתב אישום נוסף על מעשי רצח בפרשה 1131

באוגוסט 2016 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד מוטי חסין ואנשיו: עמית פוגל, בן 30 מראשל"צ; יהושע רבי, בן 32 מבת ים, שלמה ניאמצ'יק, בן 33 מבת ים; אופיר ניאמציק, בן 32 מבת ים, ושלמה גבריאלי, בן 30 מתל אביב. לנאשמים יוחסו - כל אחד על פי חלקו בכתב האישום - עבירות רצח, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע רצח, סיוע לרצח, עבירות נשק, פריצה וגניבת רכב ועבירות נוספות. מעצרם הוארך עד החלטה אחרת.

בפרשה זו מיחסת המשטרה למוטי חסין את האישומים הבאים:

  • רצח יצחק גפן.
  • קשירת קשר לביצוע פשע בג'ורדן אזולאי וביצחק גפן.
  • קשירת קשר לרצח במכונית תופת (הרצח לא יצא אל הפועל).
  • סיוע לאחר מעשה ברצח ג'ורדן אזולאי.
  • עבירות הנשק: ניסיונות ייצור ואחזקה.

2018: קריסת התיק בפרשה 512

ארבע שנים לאחר שמוטי חסין זוכה מאישום ברצח בפרשת רצח אבי דוד, קרס גם התיק בפרשה 512 עקב קשיים ראייתיים. לפי הסדר הטיעון שעליו חתם חסין, הוא יודה בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע בלבד וירצה חמש שנות מאסר בלבד, בקיזוז התקופה שבה כבר ישב במעצר עד תום ההליכים (מורג, 2018).

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *