יאיר רגב: ההיבט החוקי של מצלמות הגוף

%d7%9e%d7%a6%d7%9c%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%92%d7%95%d7%a3

[המקור: אתר nbc15.com]

יאיר רגב

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה - הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

משטרת ישראל הודיעה כי תצייד את שוטריה במצלמות גוף במטרה ליצור שקיפות בעבודת המשטרה ולשפר את אמון הציבור. מחקרים הוכיחו, כי המפגש המתועד בין שוטר לאזרח משפיע על ריסון כלל המעורבים במפגש ומעניק תיעוד אובייקטיבי של האירוע. 

לשימוש במצלמות השלכות בהיבטים של הגנת הפרטיות, זכויות חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה ודיני ראיות. בשל כך, יהיה על השוטרים להקפיד על הפעלת המצלמות בהתאם לחוק. 

חומר התיעוד הוא חומר בעל משמעויות משפטיות ופעמים רבות יהיה בו צורך ראייתי. לעניות דעתי, חל איסור על צפייה בצילומים שלא על ידי השוטר המצלם ע"מ למנוע מצב של תאום גרסאות. 

תהליך הזרמת חומר התיעוד ופריקת המצלמה: 

לאחר סיום אירוע, או בסוף משמרת, צריך השוטר לחבר את המצלמה לעמדת עגינה במחשב בעל גישה למערכות סגורות ומפוקחות. חומרים שנפרקו ייחתמו בחתימה דיגיטלית, יהיו נעולים ולא ניתן יהיה לשנותם ולעורכם. 

אסור שתהייה יכולת נגישות לקבצים במצלמה שלא באמצעות מערכת משטרתית, לשוטר אסור שתהיה יכולת לערוך, למחוק, לשכפל או להוריד קבצים אלא רק דרך המערכת המשטרתית שאינה מאפשרת פעולות אלה, למעט צריבת עותק עבודה. 

בואו נקווה' שהשוטרים יקפידו על מילוי החוק ולא נשמע "תירוצים" הבטרייה נגמרה בדיוק... בתהליך ההעברה נמחק בטעות הקובץ... שכחתי להפעיל... לא חשבתי כי זה אירוע המחייב הפעלת מצלמה... ועוד.

העשרה

3 thoughts on “יאיר רגב: ההיבט החוקי של מצלמות הגוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *