שוטרים, הפעילו עליכם מצלמת אקשן!

מצלמות גוף בחול

[בתצלום: מצלמה על בגדיו של שוטר בדף בראשי של כתב העת: האטלנטיק. צילום: Shannon Stapleton/Reuters]

המנהג החדש - לתפוס שוטרים במצבי קיצון, לצלם אותם ולהעלות לאינטרנט - הפך לספורט לאומי בעולם המערבי.

על מנת להתגונן, זקוקים שוטרים, לטעמי, לשני דברים:

  • לתעד את עצמם תיעוד אוביקטיבי ולא ערוך ומגמתי;
  • למצוא דרך למשול ברוחם בעת מפגשים קשים עם אזרחים ובוודאי עבריינים.

הפתרון שננקט על ידי משטרות חלוצות ב- 2014, הופך ויראלי, ויהיה מן הסתם - תוך זמן קצר - לציוד חובה על כל שוטר, הוא מצלמת אקשן אישית, ובנוסף, למצלמה המותקנת על כל ניידת משטרה.

גם בישראל יש שוטרים המצויידים במצלמות אקשן. התוצאה טובה לאין שיעור מאלה הנשפטים במדיה החברתית בצילומים של אזרחים. להמחשה, לחצו כאן.

היום, מצלמות האקשן או האקסטרים התפתחו מאוד. הן חסינות למים, אינן רגישות לחבטות ועמידות בתנאים קיצוניים. המותג המרכזי שכמעט והפך שם נרדף למצלמת אקשן הוא "גו פרו" ("GoPro"). אולם, קיימים לו מתחרים רבים כמו סוני, JVC, גרמין, אגפא, נילוקס ופולורויד. המגרעה היחידה היום היא שעות הצילום: בין שעתיים לארבע שעות, אולם, ניתן להצטייד בסוללות רזרביות.המחירים נעים בין 200 ל- 2,000 ש"ח... (ניב, 2015, עמ' 31-30).

מסתבר שהמצלמות מפחיתות תלונות נגד שוטרים בכ- 90%. מחד גיסא, אזרחים חוששים להתלונן סתם מול ראייה מצולמת. מאידך גיסא, השוטרים יודעים שהמצלמה עובדת ומרסנים את עצמם. היו אף מקרים בשעקבות תיעוד במצלמתם, שוטרים זוכו מאשמה, לאחר שנתבעו בגין אלימות (אלי, 2014).

הפעלת מצלמות אינה נקייה מקשיים: היא יוצרת עבור המשטרות בעיות טכניות ומשפטיות לא פשוטות: היערכות מיוחדת לאחסון של עשרות אלפי שעות צפייה במחשבי המשטרה (אלי, 2014); מתן מענה לשאלות כמו: מתי וכיצד הם ייחשפו בפני הציבור? איך יהיה ניתן להגן על החומר מפני הדלפות ופריצות?

גם איגודי שוטרים חוששים שהצילומים יהפכו לכלי בידי הדרג הפיקודי, שעלול לעשות בהם שימוש כדי להעניש פקודים, וששיחות פרטיות בין שוטרים יהפכו לנחלת הכלל (ג'ונסון, 2014).

ויש גם צד נוסף: אנשים מצפים כעת שכל תקרית תהיה מתועדת בווידאו, אבל במציאות השוטרים שוכחים לפעמים להפעיל את המצלמה, ולעתים היא מתקלקלת... (ג'ונסון, 2014).

הפתרון של מצלמה פרטית-אישית - לא מוסדית - של השוטר הוא לדעתי הפתרון המועדף עבורו!

אז תהיו חכמים, שוטרים יקרים: רכשו לעצמכם מצלמה כזו, ויפה דקה אחת קודם!  

מקורות והעשרה

חשיבותן של מצלמות אישיות...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *