פנחס יחזקאלי: כשהמפגינים בבריטניה זועקים נגד ה'כיבוש', הם מתכוונים לעצמם. לא אלינו!

בשנים האחרונות, הימין בבריטניה מתמקד במוטיב מרכזי שנישא בפי רבים ממפגיניו: התפיסה שבריטניה "נכבשה" למעשה על ידי המהגרים, וכי הרשויות והשלטון השלימו עם מציאות זו. נרטיב זה מבטא חרדה עמוקה של חלקים מהחברה הבריטית כלפי שינויי דמוגרפיה ותרבות, ומעלה שאלות מהותיות על זהות לאומית, ריבונות ועל גבולות המדינה המודרנית. האליטה מצידה בטוחה שהבעיה היא בעצם בימין…

פנחס יחזקאלי: הפחד מטבח ומשחיטה בבריטניה. נרטיבים רדיקליים או מציאות מתממשת?

אחת הטענות הבולטות בקרב מפגיני הימין בבריטניה, היא שהאלימות והזוועות שנראו בטבח ה-7 באוקטובר בעוטף עזה מחד גיסא ובבנגלדש מאידך גיסא, עלולות להתרחש גם ברחובות בריטניה. לפי נרטיב זה, נשים אינן בטוחות ברחוב, וילדים נמצאים בסכנת שחיטה אם לא יתאסלמו. תפיסה זו מציגה תמונה של איום קיומי ואלים, הנובע מההגירה המוסלמית לבריטניה ומהשפעות הגלובליזציה. עד כמה הוא ריאלי?

פנחס יחזקאלי: היפוך משמעותן של מילים בשירות הפרוגרס והמחאה, אוסף שני

בהמשך למאמר קודם, אביא במאמר זה עשר דוגמאות נוספות לטכניקה אפקטיבית ומוכרת של הפרוגרסיביים החדשים, שהמחאה שלנו אימצה בהתלהבות רבה: השתלטות על מילים שגורות בשפה העברית ושינוי משמעותן לצורכי 'צריבת תודעה' וניהוג המונים. התופעה הזו קרויה 'מניפולציה סמנטית' (semantic manipulation) או 'הגדרה מחדש של מילים' (redefinition). אתם מוזמנים לתרום עוד!

יובל בלומברג: ככל שיהיה יותר רע, יהיה יותר טוב

תקציר: הביטחון שבידיהם המפתח לכל בעיה, הוא זה שמעניק להם את הצידוק המוסרי (כפי שהם תופסים אותו) לעשות כל פעולה, לחולל כל נזק, לפגוע בכל פרה חברתית קדושה, כי הכאב שנגרם על ידם, אינו בגללם, אלא בגלל מתנגדיהם שמונעים מהם בטיפשותם, לפתור את כל הבעיות. לכן, ביחס לפיתרון הגדול שבאמתחתם, הכאב שהם גורמים הוא קטן, … להמשך קריאה

פנחס יחזקאלי: מה בין ה- WOKE לתנועת הימין האלטרנטיבית (Alt-Right) בארצות הברית?

כרזה סטירית מעניינת, שנושאה: 'המצפן הפוליטי של ה- WOKE', פורסמה בטוויטר על ידי 'The Rabbit Hole' ב- 13 ביוני 2024. היא ממקמת את ה- WOKE בעיני הכותב, בשמאל הקיצוני, הסמכותי, הלא ליברלי, של המפה הפוליטית האמריקנית, וכמה מוזר, בקרבת תנועת הימין האלטרנטיבית הגזענית, 'אלט-רייט' (alt-right). כל היתר הוגדרו כ'נאצים'… בכרזה הזו ובמשמעויותיה, יעסוק המאמר.

פנחס יחזקאלי: היפוך משמעותן של מילים בשירות הפרוגרס והמחאה, אוסף ראשון

'ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה', 'דיקטטור', 'ציוני'… שימוש מכוון במילים נפוצות, אבל במשמעות שונה או מטעה, הוא פרקטיקה מוכרת של הפרוגרסיביים, שאומצה באפקטיביות רבה ע"י המחאה. על ידי הגדרה מחדש של מונחי מפתח, שחקנים פוליטיים יכולים לקבוע את סדר היום ולנסח את הדיון בתנאים שלהם. לטכניקה הזו יש שם: 'מניפולציה סמנטית' (semantic manipulation).

עשר כרזות, צילומים וסרטונים על הפרוגרסיביות החדשה ומחיריה. אוסף שלישי

מה עוד לא נכתב וצולם על הטירלול הפרוגרסיבי המערבי, שהשמאל הישראלי ראה בו בטעות אובייקט לחיקוי, ושמאיים להכחיד את התרבות המערבית? הדף הזה מביא לכם את האוסף השלישי של כרזות שפורסמו על התופעה והשלכותיה… אתם מוזמנים להוסיף!

פנחס יחזקאלי: החיבור האסטרטגי שבין הפרוגרסיביות החדשה לאנרכיזם

אחת התופעות המעניינות שראינו בשנים האחרונות בעולם המערבי הינו ההתחברות של תנועות אנרכיסטיות לתנועות פרוגרסיביות לפעולות מחאה משותפות. מה מחבר ביניהן? איפה השוני?

פנחס יחזקאלי: בין ליברליזם לפרוגרסיביות: האם המחאה באמת ליברלית?

הפרוגרסיביים, בתבונה רבה, ביצעו מניפולציה סמנטית (תהליך של שינוי מכוון במשמעותן של מילים למטרות של 'צריבת תודעה') וסיפחו אליהם, בכוונת מכוון, את המושג 'ליברלים', זאת כדי שהציבור יזהה אותם עם הדמוקרטיה הליברלית בעוד שהם פועלים באינטנסיביות להחריבה. יתרה מכך, הצגתם כ'ליברלים' מקלה עליהם להטמיע מניפולציה סמנטית נוספת של זיהוי הימין כ'פשיסטים' וכ'נאצים'. והימין נפל בפח, ומכנה גם הוא את הפרוגרסיביים: 'ליברלים'…

פנחס יחזקאלי: סוף עידן הדמוקרטיות?

הדמוקרטיות המערביות נותנות לתושביהן תחושה שהן מיצו את הפוטנציאל הטמון בהן. הן מזדקנות, דועכות, מעלות חלודה, הביורוקרטיה שלהן סובלת מסטגנציה חמורה ומכבדות אברים, והן מתמסרות באהבה בידי מחריביהן מבפנים ומבחוץ, שאף אינם מתביישים להכריז על כוונותיהם, בקול גדול. בשנות ה- 30 של המאה הקודמת, מגמות דומות הביאו לעליית משטרים טוטאליטריים. האם זה גורלן של הדמוקרטיות המערביות, ואנחנו בתוכן, היום?