פנחס יחזקאלי: עשר כרזות בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית – אוסף שני

תקציר: הדף הזה מביא לכם את האוסף השני של הכרזות העוסקות ברפורמה המשפטית או בהפיכה המשטרית - הכל ע"פ עיניכם. עיון מועיל ומהנה, ככל שניתן!

[בכרזה: ח"כ יורי אדלשטיין נותן טעם נוסף להצעת הפשרה של הנשיא... "יכול להיות שתעלה ממשלה חדשה, אפילו בראשות הליכוד, אבל בהרכב קואליציוני אחר; ודבר ראשון שידרשו זה לבטל את הרפורמות, אז בשביל מה כל זה? התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]
[בכרזה: ח"כ יורי אדלשטיין נותן טעם נוסף להצעת הפשרה של הנשיא... "יכול להיות שתעלה ממשלה חדשה, אפילו בראשות הליכוד, אבל בהרכב קואליציוני אחר; ודבר ראשון שידרשו זה לבטל את הרפורמות, אז בשביל מה כל זה? התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף השני על הכרזות העוסקות ברפורמה המשפטית או בהפיכה המשטרית - הכל ע"פ עיניכם.

עיון מועיל ומהנה, ככל שניתן, ואתם מוזמנים לתרום עוד...

[כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה בראש הדף: ח"כ יורי אדלשטיין נותן טעם נוסף להצעת הפשרה של הנשיא...

"יכול להיות שתעלה ממשלה חדשה, אפילו בראשות הליכוד, אבל בהרכב קואליציוני אחר; ודבר ראשון שידרשו זה לבטל את הרפורמות, אז בשביל מה כל זה?" [ישראל היום, ציטוט ביום, 5/3/23]

כרזה שנייה: אז עכשיו מבטלים את שלמה ארצי ועידן עמדי, כי העזו לקרוא לאחדות?

שומו שמיים: שלמה ארצי ועידן עמדי העזו לפרסם שיר הקורא לאחדות בעם. ועכשיו, יריב אופנהיימר קורא 'לבטל' אותם; ואחינועם ניני מחלקת ציונים לאיכות כתיבתו של ארצי.

יריב אופנהיימר: "אם ארצי לא נמצא איתנו בגשרים, בהפגנות הענק, במאבקים, אנחנו לא צריכים להיות עמו בקיסריה, בזאפה ובפארקים, אין סיבה לפקוד את הופעותיו."

אחינועם ניני: "שנים של שתיקת האומנים, שמתחבאים מאחורי תירוצים מכאן עד סוף העולם וכשהם כבר אומרים משהו זה כל כך חלבי ורופס שלא אמרו כלום, בסגנון שלמה ארצי"

ומה נותר לנו לעשות מלבד להצדיע לשניהם?

המאמרים הרלוונטיים

[בתמונה: אז עכשיו הם מבטלים את שלמה ארצי ועידן עמדי? השיר 'אחים'... התמונה היא צילום מסך; הכרזה: ייצור ידע]
[בתמונה: אז עכשיו הם מבטלים את שלמה ארצי ועידן עמדי? השיר 'אחים'... התמונה היא צילום מסך; הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שלישית: האלוף גרשון הכהן - שבויים בידיה של אליטה קטנה, שסוחטת אותנו...

הכל בארצנו מרוכז בידיה של קבוצה אחת: גם הסייבר, גם 8200, גם הטייסים; וזו גם הקבוצה שמובילה את ההייטק הישראלי. זוהי מערכת רבת עוצמה, המגובה בתמיכה בינלאומית [לאוסף המאמרים על 'עוצמה', לחצו כאן].

המערכת הזו מרושתת היטב במוקדי הכוח של החברה הישראלית, וממנפת אותם היטב לצרכיה [להרחבת המושג: 'רשת', לחצו כאן]. זוהי עוצמה שחייבים להבין אותה; של קבוצת מיעוט, שמפעילה סחיטה אפקטיבית על כל החברה הישראלית; ועוד בשם ההגנה על הדמוקרטיה... לכן, אנחנו נאלצים לחיות במצב, לפיו מה שמותר לאחד אסור לאחר; וצריך להתחיל ולברר, של השאלה, מי אנחנו כחברה, ואיזה יתרונות פריבילגיים יש לקבוצה אחת שאין לקבוצה אחרת; ולמה!

צה"ל - ובעצם עם ישראל כולו - לומד היום, מאוחר מידי, שהקפדה על מגוון אנשים ממקורות שונים - בכל תחום עיסוק - היא חיונית, בוודאי לצבא עם, של מדינה חפצת חיים, המתמודדת עם אתגריים קיומיים [לאוסף המאמרים על מגוון (Diversity) וחשיבותו, לחצו כאן] [לאוסף מאמרים על 'צבא העם' וגיוס החובה, לחצו כאן].

- המאמר הרלוונטי באתר ייצור ידע: גרשון הכהן: מחאת טייסי המילואים – חצי הדרך להפיכה צבאית.

[בכרזה: האלוף גרשון הכהן על חשיבות המגוון האנושי, בכל תחומי העיסוק בצה"ל. התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]
[בכרזה: האלוף גרשון הכהן על חשיבות המגוון האנושי, בכל תחומי העיסוק בצה"ל. התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה רביעית: תסמונת בלעם - בן גביר רצה לבזות ולהשפיל, ורק שדרג את מועמדותו של עמי אשד למפכ"ל

איתמר בן גביר הדיח את עמי אשד דווקא אחרי שמשטרת תל אביב גילתה ראיית מצב נכונה - הבינה שהיא איננה השחקן הראשי בהפגנות - וסרבה לספק לתקשורת ולמארגני המחאה, על חשבונה, תמונות של מפגינים פצועים ומדממים, שיוסיפו דלק על האדים הנפיצים שממלאים ממילא את האוויר.

רק שב'הפוך על הפוך', רצה בן גביר לקלל ויצא מברך. הוא הפך את עמי אשד לגיבור; 'אתרג' אותו בתקשורת, נתן לו זמן הכנה שקט למאבק על המפכ"לות; והעלה מאוד את סיכוייו להתמנות לתפקיד, אם בן גביר לא ישרוד בתפקידו. כמו שזה נראה, אם תמשיך הקואליציה הנוכחית להתעקש לא להבין את המציאות, הסיכוי לכך גדל והולך.

- המאמר הרלוונטי באתר ייצור ידע: פנחס יחזקאלי: תסמונת בלעם של איתמר בן גביר – רצה לקלל ויצא מברך

[בכרזה: תסמונת בלעם - בן גביר רצה לקלל ויצא מברך... התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה חמישית: לחזור להיות אתרוג בכל מחיר - מפכ"ל בהישרדות...

מפכ"ל בהישרדות... עד לאחרונה היה קובי שבתאי האתרוג המוכרז של התקשורת הישראלית. מאז החלו ההפגנות בתל אביב, שבתאי גילה ש'אתרוג' חדש נולד, ושהסובלנות של ממ"ז תל אביב, עמי אשד מול מפגיני השמאל, 'מאתרגת' אותו על חשבונו. ההזדמנות הגיעה כשהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, זעם על חסימת נתיבי איילון; והאמת היא, שיותר משבן גביר רצה להדיח את אשד, היה זה שבתאי שדחף לשם. אבל אז גילה שבתאי שאין יותר אתרוג, ושכולם פנו נגדו; ואת זה היה צריך לתקן ברמה המיידית.

לכן, השורד הבלתי נלאה שלנו ערך מסיבת עיתונאים בשיא הצפייה במוצאי שבת, ב- 2000, השפיל את עצמו, לקח אחריות על טעותו, והתייצב לצד המערכת המשפטית. התוצאה (בינתיים) הייתה הצלחה מסחררת, ושבתאי חזר ברגע להיות אתרוג...

- המאמר הרלוונטי באתר ייצור ידע: פנחס יחזקאלי: המפכ"ל – שורד בלתי נלאה.

[בתמונה: להיות אתרוג בכל מחיר - מפכ"ל בהישרדות מתמדת... המקור: הלוגו של "הישרדות הונדורס". הכרזה: ייצור ידע]
[בתמונה: להיות אתרוג בכל מחיר - מפכ"ל בהישרדות מתמדת... המקור: הלוגו של "הישרדות הונדורס". הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שישית: אין מקום לשני אתרוגים במשטרה אחת

מאז פרעות תשפ"א במאי 2021 - שם הפך קובי שבתאי את משטרת ישראל למשטרה מהאו"ם - הוא הפך לבנה יקירה המאותרג של התקשורת. אבל מאז החלו הפגנות בתל אביב, שבתאי גילה שהסובלנות של מפקד המחוז, עמי אשד, מול מפגיני השמאל, 'מאתרגת' גם אותו. כיוון שאין מקום לשני אתרוגים במשטרה אחת, וכיוון שיחסיו עם אשד אף פעם לא היו מן המשופרים, ניצל הזדמנות - כשבן גביר זעם על חסימת נתיבי איילון - ונפטר, לכאורה, ממנו.

אבל אז גילה שבתאי שאין ארוחות חינם, ושהתקשורת ומארגני המחאה בעד האתרוג החדש שלהם; והוא הפך ברגע, לאויב המחאה. את זה הוא היה צריך לתקן ברמה המיידית, גם במחיר הכאה תקשורתית על חטא, והצהרה שביום מבחן הוא עם 'שלטון החוק' ומוסדותיו.

התוצאה (בינתיים) הייתה הצלחה מסחררת, ושבתאי חזר ברגע להיות אתרוג... אמנון אברמוביץ' -האיש שהמציא את המושג - קבע המאמר ב- N-12: "אפשר לבקר את התנהלותו של המפכ"ל קובי שבתאי - ויש על מה • אבל במבחן הראשון של המשבר החוקתי הוא בחר בצד של שלטון החוק" (אברמוביץ', 2023).

- המאמר הרלוונטי באתר ייצור ידע: פנחס יחזקאלי: המפכ"ל – שורד בלתי נלאה.

[בכרזה: "מודה ועוזב (שוב) יאותרג"... המאמר: פנחס יחזקאלי (2021), מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א באתר ייצור ידע, ייצור ידע, 15/5/21. הכרזה: ייצור ידע]
[בכרזה: "מודה ועוזב (שוב) יאותרג"... המאמר: פנחס יחזקאלי (2021), מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א באתר ייצור ידע, ייצור ידע, 15/5/21. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שביעית: מי משך את מי לפארסה של הדחת עמי אשד, ונחלץ ממנה מיד?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, 'חטף' את רוב האש בפרשת ההדחה התמוהה של ניצב עמי אשד; אבל אדריכל ההדחה הזו היה קובי שבתאי. אחרי שהטביע את השר בתוכה, הצליח להיחלץ ממנה ב'סלאלום' מעורר התפעלות, של בקשת סליחה ומחילה פומבית.

השר בן גביר חייב להבין, שיכולתו להבין את המזימות והפוליטיקות הפנים משטרתיים היא אפסית, ושמוטב לו לאסוף סביבו אנשים שמבינים את השפה ואת התרבות. אחרת, יגלה שהביצה המשטרתית טובענית הרבה יותר ממה שסבר בתחילה.

המאמרים הרלוונטיים באתר ייצור ידע:

[בתמונה: נחשו נחשו עמי, מי משך את מי לפארסת הדחת עמי אשד? השר את המפכ"ל או להיפך? תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי skeeze לאתר Pixabay]
[בתמונה: נחשו נחשו עמי, מי משך את מי לפארסת הדחת עמי אשד? השר את המפכ"ל או להיפך? תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי skeeze לאתר Pixabay]

כרזה שמינית: ההייטקיסטים המוחים תכננו תוכניות, ואלוהים צחק...

איך שגלגל מסתובב... בעיצומו של הקמפיין על הוצאת כספים מישראל, במסגרת המחאה על הרפורמה המשפטית, סיפרו שלנו רבים במערכת הכלכלית כי ישראל משנה את פניה והופכת לדיקטטורה, שאינה בטוחה עבור משקיעים; ולכן, חובתם של אנשי הכספים לגוון ולהוציא את כספם מישראל. אז כתבה עינת גז, מחלוצות מחאת ההיטקיסטים: "אם כולנו, ראשי ההייטק, נוציא ביום אחד אפילו רק 20% מהכסף שאנחנו מחזיקים פה בבנקים - הם יתמוטטו. דמיינו מה זה יעשה לשער הדולר ולמצב השקל. זו זכותי ואף חובתי להעביר את הכסף לבנקים במדינות דמוקרטיות". (חדשות ערוץ 14, 12/3/23).

ועכשיו? ההייטקיסטים המוחים גילו שכמו ב- 2008, בנקים מתמוטטים גם בדמוקרטיות. עד שהממשל האמריקני הרגיע את המצב והבטיח את כספי המפקידים, הם שוועו לסיוע מאוצר מדינתם, ומהבנקים הישראליים, שאותם איימו להקריס... כותבת גז היום: "בנק דיסקונט ובנק הפועלים בצעדים מדהימים בתמיכה בחברות ישראליות - הלוואות מידיו וגישור לעובדים, ששכרם יעוכב בגלל קריסת SVB. ככה נראית מנהיגות אמיתית ותודה לכם על הדוגמה וההובלה"... (חדשות ערוץ 14, 12/3/23).

- המאמר הרלוונטי באתר ייצור ידע: פנחס יחזקאלי: התוצאות הבלתי צפויות – מחירה של אי הודאות.

[בתמונה: עינת גז: "אם כולנו, ראשי ההייטק, נוציא ביום אחד אפילו רק 20% מהכסף שאנחנו מחזיקים פה בבנקים - הם יתמוטטו... אמרה ולא ידעה מה אמרה...  התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]
[בתמונה: עינת גז: "אם כולנו, ראשי ההייטק, נוציא ביום אחד אפילו רק 20% מהכסף שאנחנו מחזיקים פה בבנקים - הם יתמוטטו... אמרה ולא ידעה מה אמרה...  התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה תשיעית: עכשיו הם מפילים את הרמטכ"ל בפח ה'פוליטיקלי קורקט'

הקורבן הישראלי האחרון של שיח ה'פוליטיקלי קורקט' בישראל הוא הרמטכ"ל הרצי הלוי, במהלך שיחה עם אנשי מילואים, על רקע הניסיונות לגרור את צה"ל לקלחת הפוליטית. הוא נשאל מה יעשה אם בישראל תקום דיקטטורה; וענה כי הוא מאמין שלא תהיה כאן דיקטטורה. אבל, עדיפה דיקטטורה בטוחה על אנרכיה לא מוגנת; וכי בכל תרחיש, יישאר במדינה וינסה להשפיע כד שיהיה כאן טוב, והגנת המדינה היא תנאי לקיומה. בעלי אינטרס בפגישה מיהרו להדליף את הדברים ופרצה 'סערה בכוס מים' שבעקבותיה נאלץ להתנצל על הדברים ולהבהיר את אמונתו הבלתי מעורערת במדינה יהודית ודמוקרטית.

על מה ההתנצלות? מה כבר אמר הרמטכ"ל? את המובן מאליו, שמלמדים בשיעור הראשון באזרחות. שהמצב הבעייתי ביותר עבור אזרחים הוא אנרכיה ושהדבר החשוב ביותר עבורם הוא סדר החיים התקין. זוהי תפיסת היסוד של הוגי האמנה החברתית, כדוגמת ג’ון לוק, תומס הובס וז’אן ז’אק רוסו. על פי תפיסה זו, המעבר לחיים במדינה מתאפשר רק כאשר הפרטים בחברה מוותרים על כוחם הטבעי, לשמירה על גופם, רכושם וכבודם שלהם ושל אחרים ולהענשת אלו אשר פגעו בהם ואוצלים כוחות אלה למדינה. בתמורה, מחויבים הגופים המזויינים של המדינה, בראש ובראשונה להגשמת האמנה החברתית. משמע, לשמירה על סדר החיים התקין.

אז על מה בדיוק היה צריך הרמטכ"ל להתנצל? לאן הגענו אם כל משפט - שהוא טיפה מורכב יותר מהשיח העלוב הרגיל ברשתות החברתיות - כול לשמש כלי ניגוח? עצוב!

[בתמונה: הרמטכ"ל נופל במלכודת ה'פוליטיקלי קורקט'... למאמר המלא ב'הארץ', לחצו כאן]
[בתמונה: הרמטכ"ל נופל במלכודת ה'פוליטיקלי קורקט'... למאמר המלא ב'הארץ', לחצו כאן]

כרזה עשירית: האם יש במחאה מימד של 'אוטו-אנטישמיות' - שנאה עצמית של יהודים?

אחד המושגים שחזר לתחייה בצידה הימני של המפה הפוליטית, בעקבות המחלוקת על הרפורמה המשפטית / המהפכה המשטרית - הוא 'אוטו-אנטישמיות' או אנטומיה של שנאה עצמית של יהודים.

כך מפרש חלק מאנשי הימין את נכונותם של בכירים באליטות הביטחונית, הכלכלית, האקדמית והתרבותית להרוס את מפעל חייהם במו ידיהם, אם מאווייהם הפוליטיים לא ימולאו.

כמה ההשוואה הזו נכונה? הכול, מסתבר, בעיני המתבונן...

[בתמונה: האם יש בתנועת המחאה מימד של 'אוטו-אנטישמיות' – שנאה עצמית של יהודים?
הכל מסתבר בעיני המתבונן... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי K-Screen Shots לאתר flickr. הכרזה: ייצור ידע]
[בתמונה: האם יש בתנועת המחאה מימד של 'אוטו-אנטישמיות' – שנאה עצמית של יהודים?
הכל מסתבר בעיני המתבונן... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי K-Screen Shots לאתר flickr. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *