אלי בר און: ארצות הברית חוזרת להוביל בתחום פיתוח הנשק

[בתמונה: הדגמת מערכת נשק לייזר של צבא ארה"ב. המקור: חברת לוקהיד מרטין]

[בתמונה: הדגמת מערכת נשק לייזר של צבא ארה"ב. המקור: חברת לוקהיד מרטין]

כאשר האמריקאים באמת רוצים אין להם מתחרים... אחרי עשור ויותר של רגרסיה בפיתוח כלי נשק, נראה כי בשנה האחרונה ארה"ב חוזרת להיות המעצמה החזקה בעולם בתחום זה, וזוהי בשורה טובה מאוד למדינת ישראל! 

.

[אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

כאשר האמריקאים באמת רוצים אין להם מתחרים... 

אחרי עשור ויותר של רגרסיה בפיתוח כלי נשק, נראה כי בשנה האחרונה ארה"ב חוזרת להיות המעצמה החזקה בעולם בתחום זה, וזוהי בשורה טובה מאוד למדינת ישראל. 

הדבר התאפשר כתוצאה מהזרמה של עשרות מיליארדי דולר בשנה למו"פ ולרכש בטחוני, בנוסף על התקציבים הקיימים. את מה שלא עשתה החוצפה האיראנית, עשו הרוסים בפלישתם לאוקראינה, והחשש מפלישה סינית דומה לטייוואן.

את החזרת היתרון בנשק לידי האמריקנים, ניתן לזהות גם בחזרת הביטחון העצמי של קברניטי ארצות הברית. למשל, בהכרזת הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, כי במקרה של פלישה סינית כוחות צבא אמריקניים יגנו על טאיוואן (ראו הכתבה למטה):

דן ארקין בישראל דיפנס: הנשיא ביידן: במקרה של פלישה סינית כוחות צבא אמריקניים יגנו על טאיוואן בראיון לתכנית 60 דקות של CBS אישר ביידן כי צבא ארה״ב יכנס לפעולה אם סין תתקוף את טאיוואן

[לכתבה המלאה של דן ארקין בישראל דיפנס, לחצו כאן]

התחום החשוב ביותר עבורנו הוא תחום הלייזר: 

האמריקאים פתחו לאחרונה יתרון עצום על שאר העולם, בתחום פיתוח הלייזר רב העוצמה. עד כה הצליחו האמריקנים לפתח תותחי לייזר בהספק של 300 ק"ו. התחילו בים, בצי, עם חברת נורתרופ גרומן, המשיכו ביבשה עם חברת לוקהיד מרטין; משם ימשיכו שוב לאוויר עם לוקהיד למטוסים רגילים וגם עם ג'נרל אטומיקס עם הבואינג למל"טים.

עתה מסתבר כי האמריקאים שברו את מחסום ה- 300 ק"וחברת לוקהיד מרטין הודיעה כי השיגה 'קפיצת מדרגה' בתחום הפיתוח, והגיעה ללייזר בהספק של 500 קילווואט. היא הקדימה בהרבה את המפתחים בתעשיות הביטחוניות שלנו.

[בתמונה: הלייזר של משרד הביטחון אינו משתווה לפיתוחים האמריקניים... צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון. לעוגן ברשת, לחצו כאן]

[בתמונה: הלייזר של משרד הביטחון אינו משתווה לפיתוחים האמריקניים... צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון. לעוגן ברשת, לחצו כאן]

האמריקנים בקרוב יהיו היחידים בעולם שיפעילו את מערכת ההגנה האקטיבית האולטימטיבית. הלייזר יגן ביעילות על הכוחות והמתקנים שלהם הפזורים ברחבי העולם, יגן מפני כל סוגי האיומים האוויריים, לרבות הטילים, גם המהירים ביותר, הפגזים, המל"טים וכד'.

הלייזר ישמש אותם גם לתקיפה נגד יעדי טרור; ובשלב הראשון יצוידו בתותחי הלייזר מטוסי ההרקולס של חברת לוקהיד המכונים שם "ספינת תותחים".

כדאי להזכיר: רק הלייזר יכול ליירט טילים בליסטיים ארוכי טווח ושאר איומים מהאוויר; ונראה כי האיום האיראני יאלץ את מקבלי ההחלטות, לקבל החלטה אמיצה ולרכוש את הלייזר האמריקני, שעשוי להשיב לנו את היתרון האסטרטגי שאיבדנו בעשור וחצי האחרונים.

[לאוסף המאמרים בנושא קבלת החלטות, לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'אסטרטגיה', לחצו כאן]

סוף עידן המטוסים המאוישים...

הסוף לכנפי הטיס: האתר המצוין, ישראל דיפנס מדווח כי "עד שנת 2023, חיל האוויר האמריקני מצפה להעביר את הגרסאות המבצעיות הראשונות של מערכת מטוסים בלתי מאוישת חדשה (UAS) בשם Skyborg. משפחת מטוסי הסקייבורג צפויה למלא קטגוריה מתפתחת של "מטוסים" המטשטשת את הגבול בין מל"ט וטיל שיוט. מל"ט המסוגל לפעול בשותפות עם כמעט כל כלי טיס אחר, להטיל פצצות, לשגר טילים ולשמש גם כטיל שיוט...

[לאוסף המאמרים על מטוסים ללא טייס, והשפעותיהם, לחצו כאן]

עמי רוחקס דומבה ב'ישראל דיפנס': הסוף לכנפי הטיס: מטוס הקרב דור 6 יהיה לא מאויש בארה"ב רוצים להחליף את מטוסי הקרב המאוישים בSkyborg - מל"ט המסוגל לפעול בשותפות עם כמעט כל כלי טיס אחר, להטיל פצצות, לשגר טילים ולשמש גם כטיל שיוט

[למאמר המלא של עמי רוחקס דומבה ב'ישראל דיפנס', לחצו כאן] 

הצלחה בפיתוח טילי שיוט היפרסוניים

לאחר מס' כישלונות בניסויים והשקעה של מיליארדים, הצליחו האמריקני בניסוי של פיתוח טילי השיוט ההיפרסוניים. בכך, הם מחקו פיגור של שנים רבות מול רוסיה וסין; והחזירו לעצמם את האיזון הבין מעצמתי באמצעי התקיפה המסוכן מכולם - הטיל שמסכן היום את נושאות המטוסים ושאר המתקנים אסטרטגיים.

בנוסף, מפתחים האמריקנים גם מל"טים סילוניים.

האמריקאים משלימים כעת את הפיתוח של תותחים ארוכי טווח, תותחים שמשגרים פגזים מדויקים גם לטווח של 100 ק"מ. זאת, לאחר קיפאון של 60 שנה בתחום. אמצעי זה יעיל מאוד וביכולתו למנוע פלישת כוחות נוסח הפלישה הרוסית לאוקראינה ב - 2022.

הם מפתחים וגם מייצרים כעת סידרה של טילים טקטיים ניידים, מדויקים וארוכי טווח. זאת, כמענה יעיל מאוד של אש מנגד, לאיומים הרקטים של צבאות אויב.

[לאוסף המאמרים על חימוש מדויק לכוחות היבשה, לחצו כאן]

[בתמונה: ארטילריה כבדה מדויקת אמריקנית. התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: ארטילריה כבדה מדויקת אמריקנית. התמונה היא צילום מסך]

כוח ייצור חסר תקדים

  • ארה"ב מייצרת כל שנה כ- 156 מטוסי קרב הפצצה חמקנים מסוג אף 35, המטוס הזה הוא המשוכלל מסוגו בעולם וייצורו הוא הליך סבוך מאוד. למרות זאת, הם מסוגלים לייצר כמטוס אחד ליום עבודה. חיל האוויר האמריקני - והחילות של בעלות בריתה - מצוידים כבר היום ב כ- 850 מטוסים מהסוג הזה, כאשר אין למתחרות מענה.
  • בנוסף, ממשיכה ארה"ב לייצר כל שנה עוד עשרות מטוסי קרב, מסוקים, מטוסי תובלה ותדלוק ומטוסים אחרים כולם מהמשוכללים מסוגם בעולם. הם גם מייצרים בכמויות גדולות את המל"טים הגדולים המשוכללים בעולם (ריפר, גלובל הוק ועוד); ולאחרונה, גם מל"טים משוטטים מתאבדים.
  • נמשך יצור מואץ של אלפי טילי נ"ט משוכללים בחודש. שאלו את הרוסים, מה עשו להם טילי הג'בלין - מסוג 'שגר ושכח' - של ארה"ב... (ראו סרטון למטה).
  • בקרוב תחל ההצטיידות במפציץ האסטרטגי הביניבשתי b21, התחום הזה מאפשר לארה"ב כבר היום יכולת תקיפה בטוחה ועוצמתית של כל מקום בעולם.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

One thought on “אלי בר און: ארצות הברית חוזרת להוביל בתחום פיתוח הנשק

  1. אין חדש. מספר פעמים הערתי על הכתבות כי ארה"ב כבר לא כמו פעם. אמרתי וחזרתי כי ארה"ב, אין עליה מבחינת העוצמה הטכנולוגית. בשנים אחרונות ציינתי כי היא תהיה עם יכולות היפרסוניות, וגם עם מערכת יקרה מאוד של טילים נגד טילים היפרסונים, וזה יהיה בשנים הקרובות. לארה"ב היה יכולות בחלל לשבש מערכות טכנולוגיות של האויבים של המערב. ברגע ששר הכלכלה של ארה"ב והנגיד החליטו כי גם אם החוב יגדל מאוד, כולל אינפלציה; אבל הביטחון קודם לביטחון הכלכלי, ובעתיד יתגברו על החוב. זה ניצחון של השוטר מס 1 בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *