עודד עמיחי: שינוי מרענן

[בתמונה: שינוי מרענן... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי cocoparisienne, לאתר clipartkey]

חומת המגן של לייזרים רבי עוצמה מסביב למדינה, חייב להתבצע במהירות המרבית. צריך להגדיר תוכנית חירום, לפיה יהיה בידינו לייזר בעוצמה הגבוהה הדרושה, תוך פרק זמן של שנתיים עד שלוש. זה מחייב פיתוח במתכונת חירום, תוך הקצאת המשאבים המתאימים, וסילוק כל מניע של אגו, ממערכת השיקולים.

[לאוסף המאמרים על טילים בליסטיים ופגעיהם, לחצו כאן]

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

*  *  *

ב- 1 בפברואר 2022, הודיע ראש הממשלה, נפתלי בנט, בכנס INSS, כי:

"צה"ל יתחיל להפעיל בעוד כשנה מערכת יירוט באמצעות לייזר" ...

והוסיף: "נקיף את ישראל בחומת לייזר שתיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שלו" (ראו המאמר למטה).

ברק רביד בוואלה: בנט חושף: צה"ל יתחיל להפעיל בעוד כשנה מערכת יירוט באמצעות לייזר ראש הממשלה חשף בכנס של INSS כי המערכת החדשה תיכנס תחילה לפעולה באופן ניסיוני ובהמשך תחל לפעול מבצעית, קודם כול בדרום ולאחר מכן במקומות אחרים: "נקיף את ישראל בחומת לייזר שתיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שלו". על שיחות הגרעין: "מקווים שהן ייגמרו בלי הסכם"

[למאמר המלא של ברק רביד בוואלה, לחצו כאן]

דבריו של ראש הממשלה בנט זכו לביקורת מיידית מצד גורמים במערכת הביטחון שציינו: "מוקדם מדי לרתום את הסוסים":

טל לב רם במעריב: גורמים במערכת הביטחון על נאום בנט: הכותרות שסיפק מעוותות את המציאות ביקורת במערכת הביטחון על נאום רה"מ בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי שאמר כי מערכת לייזר חדשנית ליירוט רקטות תכנס לפעולה בצה"ל בתוך כשנה: "מוקדם מדי לרתום את הסוסים" [בתמונה: ראש הממשלה, נפתלי בנט, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) (צילום: חיים צח לע"מ)]

[בתמונה: ראש הממשלה, נפתלי בנט, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) (צילום: חיים צח לע"מ)]

[לכתבה המלאה של טל לב רם במעריב, לחצו כאן]

שינוי מרענן!

הצהרת ראש הממשלה בנט על הצורך בחומת מגן של לייזרים רבי עוצמה מסביב למדינה, להגנה מפני האיומים הבליסטיים עליה, הוא יעד מבורך, המהווה שינוי מרענן.

אין אפשרות להגן על המדינה מפני הכמות והעוצמה של הטילים והרקטות המאיימים על העורף, באמצעות טילי היירוט היקרים בלבד, שכמותם תספיק לימי עימות מועטים. השימוש בלייזר עוצמתי הוא צורך קיומי. הביקורת על מדיניות מערכת הביטחון מתמקדת בעוצמת הלייזר

  • לייזר בעוצמה חלשה מדי, יהיה בעל טווח יירוט קטן, ולכן יוכל ליירט רק חלק מהאיומים, ויצריך כמויות בלתי מתקבלות על הדעת של לייזרים.
  • הפתרון הדרוש הוא לייזר עוצמתי, מסדר גודל של מגה-וואט (1,000 קילו-וואט), שיהיה בעל טווח יירוט מספיק גדול, ויאפשר הגנה על העורף, כמו גם על יעדים אסטרטגיים, במספר מערכות מועט יחסית.

מאמרו של ד"ר עודד עמיחי ב'ייצור ידע': על המחדל האמיתי אף אחד אינו מדבר

[למאמרו של ד"ר עודד עמיחי ב'ייצור ידע', לחצו כאן]

הזמן אוזל. הליכה בשלבים, תוך הצהרה שבעתיד הבלתי מוגדר יהיה לייזר כזה, אינה פתרון!

חומת המגן של לייזרים רבי עוצמה מסביב למדינה, חייב להתבצע במהירות המרבית. צריך להגדיר תוכנית חירום, לפיה יהיה בידינו לייזר בעוצמה הגבוהה הדרושה, תוך פרק זמן של שנתיים עד שלוש. זה מחייב פיתוח במתכונת חירום, תוך הקצאת המשאבים המתאימים, וסילוק כל מניע של אגו, ממערכת השיקולים. [בתמונה: הזמן אוזל... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Comfreak לאתר Pixabay]

[בתמונה: הזמן אוזל... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Comfreak לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על טילים בליסטיים ופגעיהם, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *