נמרוד דניאל: מתי לעזאזל נשנה את רומא ולא נתנהג כרומאים? הערות על פרשת כרייף

[בתמונה: ואני שואל מתי לעזאזל נשנה את רומא ולא נתנהג כרומאים? הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י Jean-Léon Gérôme, והיא נחלת הכלל]

[בתמונה: ואני שואל מתי לעזאזל נשנה את רומא ולא נתנהג כרומאים? הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י Jean-Léon Gérôme, והיא נחלת הכלל]

כשצופים בראיון עם כרייף תביטו על התמונה הרחבה: תביטו על העדר הזדמנויות שוות, על ניצול עמדת כוח, על מערכת מושחתת המעודדת התנהגויות פסולות ומנגד, כן, גם התנהגות לא נאותה של כרייף עצמה, אבל היא קיבלה את הנבוט, המערכת לא. אתם חושבים שהמערכת השתנתה? אתם טועים בגדול.

[לאוסף המאמרים על ניהול נשי באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

סגן ניצב בדימוס, נמרוד דניאל, הוא קצין משטרה בדימוס. שימש כקצין אגף החקירות והמודיעין של מרחב ירקון, כמפקד תחנת גלילות וכראש מפלג בטחוני ופשיעה מאורגנת ביחב"ל / להב 433.

כיום, הוא יועץ בטחוני, מומחה פוליגרף, מתשאל, מתחקר, מדריך ומרצה, מחבר הספר "לא רלוונטי" - רומן לא דמיוני על תקיפות של בכירים בעולם התקשורת.

זהו מאמר ראשון מתוך חמישה בפרשת השופטת בדימוס, אתי כרייף. למאמרים האחרים:

*  *  *

״התוכנית עובדה, והריאיון עם השופטת בדימוס אתי כרייף נתן הצצה לסיפור שהוא לדעתי הרבה יותר גדול מהסיפור האישי של כרייף-נווה. הוא נתן לנו הצצה נדירה על תרבות המינויים הבכירים במדינת ישראל.

כל אחד רוצה להתקדם בזכות כישוריו, המקצועיות, ההישגים והיכולות שלו; אבל, במדינת ישראל לצערי זה לא עובד כך... זה פשוט לא עובד כך! לא בכדי אנחנו רואים לא מעט בעלי ובעלות תפקידים במגזר הציבורי שגורמים לנו לזוז בחוסר נוחות בכיסא כאשר אנחנו שומעים אותם מדברים. לא, לא ניתן לומר כי הכל דפוק - וכל מי שטיפס במעלה הסולם לא עשה את דרכו ביושר - אבל, על כל אחד שעשה את דרכו ביושר, תחשבו כמה כאלו שלא.

[לתוכנית עובדה עם השופטת בדימוס אתי כרייף, לחצו כאן]

[בתמונה: על כל אחד שעשה את דרכו ביושר, תחשבו כמה כאלו שלא... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Couleur לאתר Pixabay]

[בתמונה: השופטת בדימוס אתי כרייף. התמונה היא צילום מסך]

אם ננטרל לרגע את הציניות, כרייף (ראו תמונה משמאל) צדקה בכמה דברים:

אם אין לך קשרים, אם אתה לא מכיר מישהו שיקדם אותך, אתה בבעיה. אתה יכול להיות אישיות משולבת של איינשטיין עם הדלאי לאמה וזה לא יעזור, ובתרבות הקיימת במדינת ישראל בשביל להתקדם אתה צריך להכיר מישהו או שמישהו יעשה לך טובה, והטובה הזו אם לא מדובר ממש בחברות גוררת עבדות, התרפסות ובמידה מסוימת השתעבדות תוך ביטול עקרונות לצורך סיפוק הצד שמנגד, שרק יזרוק לך עצם ותוכל לעלות עוד מדרגה בסולם.

[בתמונה משמאל: השופטת בדימוס אתי כרייף. התמונה היא צילום מסך]

נכון, זו לגמרי בחירה, אפשר לומר "אני לא משתתף במשחק הזה", ואפשר לומר "אין מה לעשות זו התרבות כאן ואם אני ממש רוצה להתקדם אני אשחק את המשחק". לגמרי בחירה אישית.

כרייף לא היחידה, היא לא המציאה את השיטה!

כמו שאני מתרשם, כוח הרצון שלה, השאיפות שלה היו כה חזקים להשיג את מה שחשבה שמגיע לה, עד כדי כך שפעלה באופן שאולי רבים ורבות פעלו (לאו דווקא בהקשר המיני) אבל לא הגיעו לידיעת הכלל.

אתם יודעים כמה קציני משטרה גם בכירים שביטלו עצמם, השפילו עצמם, עשו מעשים שלא יעשו בשביל שבכירים מהם יקדמו אותם? הרבה! הם נכבלו בשלשלת כך שכל חוליה בשרשרת ביטלה את האישיות שלהם עד כדי שהיו כמו כלבים מובלים. האם זה בסדר? לחלוטין לא, האם אני מסכים עם הדרך בה הגב' כרייף פעלה? ממש לא, האם כאזרח הייתי רוצה שכך יתמנו שופטים במדינת ישראל? התשובה היא חד משמעית, לא! אבל, במקום בו ההזדמנות היא לא שווה ותרבות המינויים מושחתת, תמיד יהיו כאלו שיפעלו כמו כרייף.

[לאוסף המאמרים על קוד הנאמנות, לחצו כאן]

אתם יודעים כמה קציני משטרה, גם בכירים, שביטלו עצמם, השפילו עצמם, עשו מעשים שלא יעשו; בשביל שבכירים מהם יקדמו אותם? הרבה! הם נכבלו בשלשלת כך שכל חוליה בשרשרת ביטלה את האישיות שלהם עד כדי שהיו כמו כלבים מובלים...

[בתמונה: במשטרה זה יותר טוב? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי aitoff לאתר Pixabay]

אפשר לעשות הכל בשביל קידום ואפשר לשמור על כבודך, עקרונותיך וערכך

[תמונתו של קלינט איסטווד משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Raffi Asdourian. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.0]

פעם לפני הרבה שנים היה לי מפקד, הוא באמת היה חרא של בן אדם, כשאני אומר חרא של בן אדם אז אני מתכוון שהוא היה המיץ שמצטבר בפינה של שקית הזבל, ובכן, אני כמעט בטוח שהצלחתי להבהיר שלא ממש הערכתי אותו, לא אישיותית ולא מקצועית, אבל מה לעשות הוא זה שהיה צריך להעריך אותי, להמליץ עלי כדי שאוכל להתקדם.

מי שמכיר אותי יודע שכוח הרצון שלי להתקדם נמוך מהיכולת שלי לשחק את המשחק, איך אמר קלינט איסטווד (ראו תמונה משמאל): "אדם צריך לדעת את המגבלות שלו", אני מודע למגבלותיי, אם אני לא מעריך ולא מכבד, זה יצוף באמרות ובהתנהגות שלי שלעיתים היא לא נופת צופים וזה צף בגדול עד כדי שהיה קשה לו לשאת את חוסר הערכתי אליו.

[תמונתו של קלינט איסטווד משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Raffi Asdourian. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.0]

קבלתי אזהרה אחת, קיבלתי אזהרה שנייה והשלישית באה בצורה של מעצר של אחד האנשים היקרים לי (אתם קוראים נכון), בשיחה שנערכה ביננו חודשיים אחר כך הוא שאל אותי, "מדוע לא דיברת איתי, בכדי שאני אעזור", כמעט הקאתי לו על השולחן ושאלתי אם הוא רוצה שאני אזרוק לו את תעודת המינוי על השולחן או אצל המפכ"ל", אצלי, אישיותית, המשפט: גורל הכלב תלוי בעתיד בעליו, לא קיים, אין דבר כזה, למה מה קרה?

לימים, כשקראתי את חומר החקירה ועדויות קצין הבודק הבנתי איך נתפר תיק לאדם תמים (נסגר בחוסר אשמה) במעורבות של מספר קצינים שחלקם עדיין משרתים במערכת בשביל ללמד לקח. אתם חושבים שזה עבד עלי? לא, ומה איתו?, אלוהים שילם לו ובעזרת צדיקים (קריצה) אז אפשר לעשות הכל בשביל קידום ואפשר לשמור על כבודך, עקרונותיך וערכך.

[להרחבה בנושא 'תפירת תיקים' / 'הטיית חקירות' על ידי המשטרה, לחצו כאן]

[בתמונה: תפירת תיקים ע"י המשטרה... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Pexelss לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

והחברות, יענו הסחבקיה?

כמו שהגב' כרייף אמרה, כל מי שהייתה עמו בקשר לא סייע לה, ה'חברים' לא עזרו, נטשו - ובמילים אחרות כל אחד חשב על התחת שלו (זהה למה שהחברות הזו שווה) ... כשאתה להוט לרצות מישהו, בשלב מסוים זה הופך לחד צדדי, וזה רחוק מחברות אמת.

כשצופים בראיון עם כרייף תביטו על התמונה הרחבה, תביטו על העדר הזדמנויות שוות, על ניצול עמדת כוח, על מערכת מושחתת המעודדת התנהגויות פסולות ומנגד, כן, גם התנהגות לא נאותה של כרייף עצמה, אבל היא קיבלה את הנבוט, המערכת לא. אתם חושבים שהמערכת השתנתה? אתם טועים בגדול.

ואני שואל מתי לעזאזל נשנה את רומא ולא נתנהג כרומאים?

[בתמונה: אתם חושבים שהמערכת השתנתה? אתם טועים בגדול! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי aungkarns לאתר all-free-download]

[בתמונה: אתם חושבים שהמערכת השתנתה? אתם טועים בגדול! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי aungkarns לאתר all-free-download]

[לאוסף המאמרים על ניהול נשי באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

One thought on “נמרוד דניאל: מתי לעזאזל נשנה את רומא ולא נתנהג כרומאים? הערות על פרשת כרייף

  1. תותח מה שכתב אמת המדינה מהארון ברק ועד מינויים על קשרים מושחתת וחבל הגיע הזמן יש כישורים לקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *