טלי גוטליב: שופטים כבני אדם

[בתמונה: זהירות - שוביניזם מכוער לפניך! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[בתמונה: זהירות - שוביניזם מכוער לפניך! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

מערכת המשפט והיחידה החוקרת, את השופטת בדימוס כרייף, מצטיירות ככאלה, שהקטינו אשה חכמה ומוכשרת לממד, שלא היה מבייש שובניזם מכוער. אשה, מסתבר, מוכשרת ככל שהיא, תצליח רק אם תעפעף ותתחנחן לאיזה גבר כריזמטי ומקושר שידאג לה, כי לבד אין לה סיכוי... ואני חשבתי שהתפיסות האלה פסו מהעולם.

[לאוסף המאמרים על ניהול נשי באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

טלי גוטליב היא עורכת דין בתחומי הפלילים וזכויות היסוד

טלי גוטליב (ראו תמונה משמאל) היא עורכת דין בתחומי הפלילים וזכויות היסוד.

זהו מאמר שלישי מתוך חמישה בפרשת השופטת בדימוס, אתי כרייף. למאמרים האחרים:

*  *  *

קבלו חדשות מרעישות. שופט הוא רק בנאדם. לא אלוהים ולא מלאך! עורך דין שמונה להיות שופט. אין לו כתר, ואין לו הילה. יש שופטים טובים, יש רעים, יש מקצועיים, יש שלא, יש חכמים יותר ויש פחות, יש חמלתיים ויש אטומים, יש יהירים מאד ויש אטומים לגמרי. יש הכל מהכל. כמו אצל בני אדם.

אתי כרייף הייתה שופטת מצוינת. מקצועית וחכמה. היא לא שונה מאף שופט שמונה לשיפוט. אין שופט שלא עשה לעצמו לובינג לפני מינוי. אנונימיים לא מתמנים לשיפוט.

לו אני הייתי מייצגת את אתי כרייף, הייתי אומרת לה - תהיי רק עוד קצת חזקה. תאבקי על חפותך. לא השמדת ראיה ולא נעליים. הזכות לפרטיות (כן יש דבר כזה!) היא מובהקת ואין כל איסור למחוק מידע מפלאפון פרטי שלך אלא אם נאסר עליך מפורשותהנהלת בתי המשפט והמערכת כולה סחטה את כרייף לפרוש. חבל. עם עוד קצת סבלנות להילחם היא הייתה חוזרת לשיפוט.

[לתוכנית עובדה עם השופטת בדימוס אתי כרייף, לחצו כאן]

עו"ד טלי גוטליב: לו אני הייתי מייצגת את אתי כרייף, הייתי אומרת לה - תהיי רק עוד קצת חזקה. תאבקי על חפותך. לא השמדת ראיה ולא נעליים. הזכות לפרטיות (כן יש דבר כזה!) היא מובהקת ואין כל איסור למחוק מידע מפלאפון פרטי שלך אלא אם נאסר עליך מפורשות. הנהלת בתי המשפט והמערכת כולה סחטו את כרייף לפרוש. חבל. עם עוד קצת סבלנות להילחם היא הייתה חוזרת לשיפוט. [התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

ותפסיקו עם המחשבה ששופט מורם מעם. הוא לא. הוא מקסימום חי לו במגדל השן, ומנותק לגמרי מצרות היומיום של רוב האזרחים.

ליבי עם אתי כרייף שפרטיותה נרמסה עד עפר. מעניין למה הנשיאה נאור ז״ל (ראו תמונה משמאל) הצביעה בעדה, ללא היסוס, בוועדה לבחירת שופטים; ועוד יותר מעניין, מה הנשיאה אמרה על זה בחקירה.

[בתמונה משמאל: הנשיאה מרים נאור: למה הצביעה בעדה? התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית - דוברות בית הנשיא. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

אל דאגה, עולם כמנהגו ינהג. אנשים ידאגו למקורבים שלהם, ורובנו נעבוד קשה מאד כדי להצליח.

לכשעצמי - מערכת המשפט והיחידה החוקרת את השופטת בדימוס כרייף מצטיירות ככאלה, שהקטינו אישה חכמה ומוכשרת לממד, שלא היה מבייש שוביניזם מכוער. אישה, מסתבר, מוכשרת ככל שהיא, תצליח רק אם תעפעף ותתחנחן לאיזה גבר כריזמטי ומקושר שידאג לה, כי לבד אין לה סיכוי.

ואני חשבתי שהתפיסות האלה פסו מהעולם.

[לאוסף המאמרים על ניהול נשי באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

One thought on “טלי גוטליב: שופטים כבני אדם

  1. לדעתי, אם התרבות הארגונית היא כזאת שלא ניתן להתמנות ללא קשרים ולובינג, אז לדרוש ממועמדת שלא תשתמש בזה פירושו לדרוש ממנה להיות דון קישוט ובעצם לוותר מראש על המועמדות.
    השופטת לשעבר כרייף לא עשתה שום דבר שלא עושים אחרים במצבה. לחפש קשרים, להפעיל קשרים, לנג'ס לקשרים.
    השימוש הזה בחברים כדי להתמרפק לפוזיציה טובה יותר הוא בגדול הסיפור של הישראליות בכלל. לא רק של תהליך בחירת השופטים.
    צריך להודות לכרייף שחשפה את "קודש הקודשים"…
    כי השיטה פגומה, לשלוח את המועמדים לאסוף וללקט "המלצות" מאישים חשובים, שלא באמת מכירים אותך ויכולים להמליץ עליך, זה פתח להתנהגות מושחתת.
    הוועדה לבחירת שופטים היא ועדה מעין פוליטית שכמו בכל מנגנון בחירה שנשען על רוב ומיעוט, מתנהלת לפי פשרות, דילים ועסקאות.
    הבחירה של שופטים חייבת להתבסס על נתונים אובייקטיביים ולעניות דעתי לכלול גם תקופת ניסיון, תקופת מבחן ופיקוח של כשנתיים של שפיטה בפועל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *