פיל בחנות חרסינה: בין פאניקה לבנט…

בכרזה: מעולם לא היה לראש ממשלת ישראל כוח כה רב, להשפיע על אירועים בינלאומיים, כמו עתה בעידן הקורונה... [צילום: עמוס בן גרשום, לע"ם; הכרזה: ייצור ידע]

[צילום: עמוס בן גרשום, לע"ם; הכרזה: ייצור ידע]

בינתיים, עיני כל העולם נשואות לישראל... ברמה הבינלאומית, פחות מעניין, מה יתברר עוד שבוע בנושא הקורונה; הרבה יותר מעניין, מה החליט הקבינט הישראלי במוצ״ש...

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

גילוי האומיקרון והדיווחים עליו ביום חמישי שלחו את ממדי הבורסות העולמיות לצניחה חופשית. דד הדאו ג'ונס נפל ב- 905 נקודות בבוקר יום שישי; והאמריקאים ניצלו מנפילה גדולה יותר, בגלל יום מסחר קצר בשל חג ההודיה.

העלייה הבלתי מוסברת במקרי המוות בדרום אפריקה מעלה חששות שהווריאנט המקומי חסין לחיסון; וכל העולם מחכה לדאטה מחברות התרופות.

בינתיים עיני כל העולם נשואות לישראל... ברמה הבינלאומית, פחות מעניין, מה יתברר עוד שבוע בנושא הקורונה; הרבה יותר מעניין, מה החליט הקבינט הישראלי במוצ״ש:

  • סגירה של נתב"ג הייתה שולחת את המדדים במזרח לתחתית; והדאו היה ממשיך את הצניחה החופשית שלו ביום שני.
  • השארה של נתב"ג פתוח חלקית, דוחה את קץ המדדים בכמה ימים, עד לתשובות מבוססות דאטה.

מעולם לא היה לראש ממשלת ישראל כוח כה רב, להשפיע על אירועים בינלאומיים, כמו עתה בעידן הקורונה...

ישראל נחשבת בעולם כמקום אליו יש להתייחס ברצינות בכל הנוגע להחלטות הקורונה. למה? כי המצב שלנו יותר טוב משל אחרים, מכמה סיבות; וביניהן, מהירות התגובה. לכן העולם לוקח ברצינות את החלטותיה של ישראל בנוגע לקורונה.

הסתכלות בעין בלתי מזויינת גם על החלטת ממשלת ישראל, מלמדת שהיא זכתה לכיסוי נרחב בגטופ תקשורת כמו ה- MSNBC; ה- SKYNEWS; ה- ;  ;Denver.  CNN, Bloomberg, Fox,  ואלג'זירה וקריאה של הפוסט, הטיימס והוול סטריט ג'ורנל.
ההחלטה הישראלית מקבלת נפח מאוד גדול.
החלטת ממשלת ישראל מסמנת לעולם שיש להתייחס ברצינות לווירוס וזה כמעט לגמרי מבטיח את המשך הירידות (אני אגב גם בעד איזה צעד של פוטין באוקראינה, אם אפשר לשלב...).
מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *