פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על רמתה של משטרת ישראל – אוסף חמישי

[בתמונה: ספרו האייקוני של הישראלי, דויד וייסבורד - אחד הקרימינולוגים הענקים של תקופתנו, חתן פרס שטוקהולם - הנובל של הקרימינולוגיה - חתן פרס ישראל, ועתה גם חתן פרס 'אוגוסט וולמר' (AUGUST VOLLMER) של האגודה האמריקאית לקרימינולוגיה - שראה אור בשנת 2006 בהוצאת אוניברסיטת קמברידדג', ונלמד במכללות רבות לשוטרים, חוץ כמובן ממשטרת ישראל]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם - לצורכי תיעוד ולימוד ולצורכי מחקר עתידי - אוסף חמישי של כרזות מחאה נגד משטרת ישראל על רמתה וחוסר יכולתה לספק לבעליה האזרחים שירות ראוי. חלק מהכרזות מוצדקות, חלקן ממש לא... אבל המשטרה הרוויחה את כולן ביושר...

הטריגר הגדול להיווצרות הטרנד הזה הייתה 'פרשת הניצבים': במהלך 16 חודשים, החל מאוקטובר 2013, סיימו את תפקידם בצמרת המשטרה שבעה ניצבים. חלקם בשל פרשיות מיניות.

לכרזות האחרות, לחצו כאן. תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה: למה אחרי כל ההשקעה המשטרתית בשוטרים, בנושא רב תרבותיות, נמשכת סאגת שיטור היתר בקרב בני העדה האתיופית?

זו התרבות הארגונית טמבל! החוק הדומיננטי של תרבות השוטרים, המשליט אנטי אינטלקטואליזם ובוז ללימוד ממוסד ולמקצוענות  הופך את ההדרכה למפעל זבל אדיר מימדים, שבו, מה שצריך להילמד איננו נלמד במקרים רבים; וכל מה שכן יילמד, ייחסם, ברגע שהשוטר מגיע לשטח ("לשטח יש חוקים משלו...").

כרזות שנייה עד רביעית: פרשת גל גברעם אינה גוועת... למי אתם מאמינים?

פרשת גל גברעם נמשכת... בריאיון בחדשות 13 טען מפקד מחוז ת"א, ניצב עמי אשד כי במשטרה "לא גלגלו אותה ממדרגות התחנה", ציין כי גברעם "נשאלה שאלות מקצועיות שאולי היו צריכות להישאל אחרת" ואף טען כי היא "הפרה את הסיכום והגיעה מאוחר לתחנה".

[לכתבה המלאה במעריב, לחצו כאן]

זו תשובתה למטה. למי אתם מאמינים?

כרזה שלישית באותו הקשר: עו"ד פנחס פישלר: יאללה!

בתגובה, כותב עו"ד פנחס פישלר: "ערוץ 13. ניצב עמי אשד זה שניכס לעצמו חניה ציבורית ליד ביתו בעיר כפר סבא בקומבינה מסריחה מדבר על אמינות המשטרה. יאלללה."...

כרזה רביעית באותו הקשר: מה את צועקת?

עופר אשקורי שם בפיו של לואי דה פינס את המילים הבאות: "הלו, מה את צועקת? לואי שמי ואני החוקר היחידי בכל המחוז; וגם, אין לי חניה פרטית..." (מרמז להסתבכותו של מפקד המחוז בפרשת החניה האסורה, בעת היותו מפקד מחוז המרכז).

  • התמונה שותפה ע"י עופר אשקורי בפורום השוטרים, הסוהרים והגמלאים, בפייסבוק.

[התמונה שותפה ע"י עופר אשקורי בפורום השוטרים, הסוהרים והגמלאים, בפייסבוק]

כרזה חמישית: צדק צדק תרדוף... או איך משתקים אישה?

כותב אלוף משנה במיל' עופר בורין, על 'פרשת ראה':

משה מצווה להקים מערך אכיפה ושפיטה (שוטרים ושופטים) שישפוט את העם משפט צדק. כל כך רלוונטי עד היום – משפט צדק לא שווה הרבה אם אין בצדו אכיפה צודקת. אני מאוד מקווה ששוטרי ושופטי ישראל יודעים ומכירים את הפסוק הזה, ובייחוד את זה שאחריו – צדק צדק תרדוף! האם אלה השוטרים שאליהם התכוון משה?

כרזה שישית: אתם מאמינים למשטרה? השופטים כבר לא!

כותב כתב המשטרה של הארץ, ג'וש בריינר:

בקורס הבכיר של המשטרה אמר כב' השופט, יצחק עמית לניצבי המשנה, חניכי הקורס, את מה שהפך למובן מאליו: "בתי המשפט כבר לא מאמינים לשוטרים כמו פעם". הדברים נאמרו על רקע טענה על ענישה מקילה כנגד תוקפי שוטרים וחשיבות מצלמות הגוף. ואם כך חושב שופט ביהמ"ש העליון, מה נגיד אנחנו?

[המקור: ג'וש בריינר, טוויטר]

כרזה שביעית: "כך עובדת המשטרה... כולם מרמים את כולם!"

נצ"ם ד"ר אבי ברוכמן מספר איך, כקצין צעיר, לימד אותו מפקד תחנת המשטרה לרמות...

האם צדק דוד בן גוריון באמירה הזו שהפכה נכס צאן ברזל של התרבות הישראלת? ויש המחברים אותה לפרשת בלק ולברכתו של בלעם: "הֶן-עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן, וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב".

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזות שמינית ותשיעית: פרשת אלמז מנגיסטו

ב- 7 באוגוסט שיתף ynet בפייסבוק את הפוסט הבא: מפחיד להיות אישה ומפחיד עוד יותר כשזאת המשטרה שלנו״!

"... מגישת החדשות אלמז מנגיסטו מספרת על הלילה המפחיד שעברה - ותוקפת את המשטרה:

"22:30 אתמול בלילה אני מתעוררת לרעש מחריד של גבר שמנסה לפרוץ בכל הכוח את הדלת לדירה שלי בתל אביב. קמתי בבהלה לקחתי את הטלפון ורצתי לדלת הכניסה והדפתי אותה.

ניסיתי להבין מה קורה לי עכשיו, הרגשתי בתוך סרט אימה. הגבר האלמוני לא חדל ממעשיו - המשיך לנסות לפרוץ ולשבור את הדלת ולהיכנס לדירה תוך כדי שהוא צועק, מקלל ומאיים על חיי. ידעתי שאם הוא מצליח לפרוץ - זה הסוף שלי. שיש אפשרות שאסיים כאן את חיי או אעבור תקיפה, כל התרחישים הכי נוראים רצו לי בראש.

בזמן שאני נאבקת בו בגופי שלא ישבור את הדלת, אני מתקשרת למוקד 100 עונה לי מוקדנית, אני מסבירה לה שעוד כמה דקות ייגמרו לי הכוחות והגבר יפרוץ פנימה. 'תכף תבוא ניידת, השוטרים כבר בדרך'.

חולפות עוד עשר דקות - הגבר מחבל בלוח החשמל ומנתק אותי לחושך מקפיא. אני מתקשרת שוב למשטרה עונה לי מוקדנית נוספת, מסתבר שלא נפתחה בכלל קריאה ואין פרטים של האירוע. שוב אני מוסרת את הפרטים בלחץ, המוקדנית צועקת בכעס: 'תחליטי כבר כניסה מצד ימין או שמאל?!'.

חולפות עוד עשר דקות אני מתקשרת בפעם השלישית למוקד 100 הם מחברים אותי לשוטר שטוען שהוא בדרך אליי ומה שיש לו לשאול זה: 'תגידי הוא עוד שם? זה קרה כבר פעם? את מכירה אותו?' כל זה בזמן שאני נלחמת לבד בשארית כוחותיי בגבר הזה שמאיים עליי מחוץ לדלת.

הבנתי שעזרה מהמשטרה כנראה לא תבוא בקרוב - בלחץ, חייגתי לברהנו טגניה - בתוך שניות הוא הקפיץ כוחות על הרגליים. פתאום באורח פלא תוך כמה דקות בלבד אני שומעת את השוטרים עוצרים את הגבר המאיים בחדר מדרגות.

רק אחרי 26 דקות שאני זועקת לעזרה ונלחמת על חיי השוטרים הגיעו. 26 דקות של סיוט ואימה. 26 הדקות הכי ארוכות בחיים שלי. כל דקה שחלפה הייתי בטוחה שלא אצא מזה בחיים. לא המשטרה, לא מוקד 100 - ברהנו טגניה הציל את החיים שלי. אני רק חושבת איך האירוע הזה היה נגמר אם לא היה לי קולגה לשעת צרה, זמין אתמול בלילה.

מפחיד להיות אישה ומפחיד עוד יותר כשזאת המשטרה שלנו״

[לפוסט המקורי ששיתף ynet בפייסבוק, לחצו כאן]

כרזה תשיעית באותו הקשר

כאשר זכתה הפרשה לכרזה לגלגנית (ראו למטה) הגיב עליה עו"ד פנחס פישלר בפייסבוק כך: 

"שמעתי בדיחה. גל גברעם משקרת. אלמז מנגיסטו מכזבת. ורק במשטרה אומרים אמת. טראח, נכנסתי בעמוד."

[לפוסט של עו"ד פנחס פישלר, לחצו כאן]  [לפרסום המקורי של עופר אשקורי, לחצו כאן]

כרזה עשירית: מה רע בסקודה? הצניעו לכת!   

כותב עופר אשקורי בפורום השוטרים, הסוהרים והגמלאים:

"לכל המפקדים שנוסעים עם טויוטה לנדקרוזר חדשה (עלות משוערת, כולל שדרוגים, 500 אלף ש"ח). אני מציע לכם סקודה קודיאק טורבו דיזל 4x4, 190 כ"ס, מפוארת, כמעט בחצי המחיר... אבל הוא לא סקסי כמו טויוטה... הצניעו לכת!   

[לפוסט המקורי של עופר אשקורי בפורום השוטרים, הסוהרים והגמלאים]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *