פיל בחנות חרסינה: תחקיר האוכל הגדול

[התמונה המקורית: דובר צה"ל. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף המאמרים על תחקיר, חקירה וסובלנות-לטעות, לחצו כאן]

תלונות על רמת האוכל בצה"ל אנו שומעים כבר יותר מעשור. עתה, יצא ערוץ 2 עם סדרת תחקירים על המזון בצה"ל. נדגמו מספר חדרי אוכל מרכזיים נלקח מהם אוכל ונמסר למעבדה לבדיקה. בבדיקות נמצא, שנפוליאון אולי אמר שהצבא צועד על קיבתו; אבל, הרמטכ"ל וראש אט"ל, תורג'מן, לא ממש שמעו על זה; ולא ממש אכפת להם מה טיב המזון שצה"ל מספק לחייליו.

"בבדיקות המזון התגלו עובשים, שמרים, וחיידקים מסוכנים בכמויות הגדולות בפי עשרות מהתקן המותר. לדוגמה, בסלק שנדגם מבסיס ביסל"ח 17 התגלו עובשים בכמות הגדולה פי 24 מהמותר בתקן; ובגזר שנדגם פי 300 מהמותר בתקן; בנוסף לחיידקים צואתיים. ממצאים אלה מעידים על אי טריות, היגיינה לקויה, זיהום צואתי ותיחזוק לקוי של המזון."

לא נבדקו כל בסיסי צה"ל אבל יש להניח שהמצב ברובם המוחלט של הבסיסים זהה.

התחקיר היה כה מזעזע, עד שקצין תחזוקה ראשי תא"ל רונן כהן - שמרוויח ע"ח משלם המיסים שכר של 55,996 / בחודש - התיישב וכתב את התגובה הצה"לית הרשמית לאירוע (מופיעה למטה).

וכך הוא כותב: "חשוב לי להדגיש לכם ולבני משפחותיכם כי מערכת בקרת המזון בצה"ל היא מהמחמירות ביותר בישראל"

[לכתבה המלאה, לחצו כאן]

אם היה שמץ של אמת בדבריו של כהן, הממצאים מהתחקיר של ערוץ 12 היו אחרים; ואם הם לא אחרים, אזי מסתבר שמישהו פשוט לא מבצע את תפקידו!

מקפדו של קצין תחזוקה ראשי, ראש אט"ל האלוף ייצחק תורגמ'ן, עסוק מידי, מכדי לפקח על מצב המזון, בכתיבת מאמרי איכות עם יועצות חיצוניותגולת הכותרת של שרותו הצבאי של תורג'מן כראש אט"ל היא מאמר שכתב למערכות שכותרותו "ניווט במרחבי זרות - מנהיגות רשתית בעידן רב מימדי" (ראו התמונה והמאמר למטה)

(למאמר של האלוף תורג'מן: https://www.idf.il/אתרים/מערכות/כתב-העת/ניווט-במרחבי-זרות/)

כותרת המשנה אומרת כך: " לצה"ל נדרשת בעת הזו, יותר מתמיד, תוכנית מרכזית לפיתוח מנהיגות רשתית, שתאיץ את הטרנספורמציה הרב־ממדית. מפקדי היחידות הם שיישאו באחריות להובלתה ולמימושה, כחלק מפיתוח המיומנות והכשירות התרבותית, הערכית והאישית שלהם ושל פקודיהם"

המאמר שזור במילים כמו טרנספורמציה תמרון רב-ממדי קטלניות נכסיות סגירות בדלניות ושאר מילים גדולות ברוח הרמטכ"ל, שבאמת מתכוון לכל מה שהוא אומר; ואפילו הבטיח לקיים, רק לא אמר ממתי הוא מתכוון להתחיל.

המשפט החביב עלי מכל המאמר הזה: "צה"ל רשתי בעידן דיגיטלי ויחידות רב־ממדיות אינם רק אוסף של יכולות מבצעיות תחת קורת גג פיקודית. אלו הן רשתות שיתופיות המאפשרות מיצוי משאבים באמצעות היתוך יכולות המצויות בקצוות, מיזוג תפיסות, יצירת מרחבי זרות חדשים ובריאת "ישויות מבצעיות" - קטלניות ומדויקות." אתם הבנתם?

[למאמרו של אלעד רזניק: 'אינטלקטואליזם צה”לי מזויף!', לחצו כאן]

[בתמונה: כותרת כתב העת 'מערכות', עם מאמר של האלוף תורג'מן בכריכה...]

דהיינו בתרגום חופשי, ל'לא צבאיים' שביננו: אני ראש אט"ל, אלוף שלם בצה"ל שמרוויח 67,738 ש"ח בחודש מכספי המיסים שלכם, אזרחי מדינת ישראל מתחייב שהאוכל שצה"ל מספק למשרתיו יגיע בול בזמן בול במקום ויוגש ברחבי צה"ל ובסיסיו ללוחמי צה"ל ומשרתיו כשהוא אכיל ועומד בתקן שנקבע.

אבל, תורג'מן לא הגיע, כנראה, להיות ראש אט"ל בשביל לחלק אוכל לחיילי צה"ל; אלא בשאיפה להתקדם לתפקיד הבא; והוא משקיע את זמנו ומרצו באינטלקטואליזם מזויף, הרווח בצה"ל היום, בכתיבת מאמרים שאיש לא מבין; וספק בעיני, אם הוא עצמו מבין מה כתוב בהם. העיקר שהם מצלצלים טוב באזני הקברניט.

[בתמונה: כל מי שעבד קצת בתורנות מטבח בצבא יודע את האמת...]

וכאן מגיע הקטע של עיתון-ביטחון...

התקשורת אמורה להיות כלבת השמירה של הדמוקרטיה וכחלק מתפקידיה אמורה לשאול שאלות קשות.

לתקשורת יש תא כתבים צבאי שלם. חברים בו אנשים מאוד מכובדים שמעבירים את זמנם בדברור המסרים של דובר צה"ל לציבור הרחב. כדאי שאלה יטמיעו את המסר: צבא שנכשל בהאכלת חייליו, גם לא ידע לעשות שום דבר אחר!

[לאוסף המאמרים על תחקיר, חקירה וסובלנות-לטעות, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *