פנחס יחזקאלי: עשר כרזות מחאה ברשתות החברתיות על פרעות תשפ”א – אוסף שני

[בתמונה: יאללה. ממנים פרויקטור... עו"ד פנחס פישלר יצר ופרסם בדף "משטרת לואי דה פינס", במאי 2021, על רקע הדרישות למנות פרוייקטור מעל המפכ"ל]

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן] [לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה. פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם אוסף שני של כרזות וגילויי מחאה שפורסמו ברשתות החברתיות ותועדו אצלנו, באתר ייצור ידע בגין פרעות תשפ"א, 2021, שהחלו ביום ירושלים ותקיפת החמאס; וגלשו למרד של אזרחים ערבים - ולהתארגנויות נגדיות של יהודים - בערי ישראל.

לכרזות האחרות, לחצו כאן.

אתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה בראש המאמר: יאללה, ממנים פרוייקטור!

על רקע מה שהצטייר כרפיסות המשטרה בטיפול באירועי המרד במגזר הערבי, עלו דרישות למנות פרוייקטור מעל המפכ"ל. כך כותב, למשל, אריה יואלי ב'סרוגים': "השר לבטחון פנים ומפכ"ל המשטרה איבדו את היכולת להשתלט על האירועים. זה גדול עליהם. חובה עכשיו לעצור את ההידרדרות ולמנות מפכ"ל-על או פרויקטור שינהל את האירוע הזה ויחזיר את השקט לרחובות ישראל. כמו שעשו בחזית הדרום במלחמת יום הכיפורים"...

[לכתבה המלאה של אריה יואלי ב'סרוגים', לחצו כאן]

על רקע זה יצר עו"ד פנחס פישלר את הקריקטורה, ופרסם אותהבדף "משטרת לואי דה פינס", במאי 2021, תחת הכותרת: "זהו. הוא (לואי) לוקח את העניינים בידיים!"... (ראו הכרזה שבראש הדף).

כרזה שנייה: בשביל מה להיערך?

לא צריך כרזה. כותרת הכתבה מספרת לבד את גודל הבעיה...

ידיעות אחרונות פרסמו ראיון עם ניצב משנה יגאל עזרא שאחראי על ניהול האירוע בלוד מטעם המשטרה. מי שרוצה להיחשף לפרדיגמה ברגע קריסתה מוזמן לקרוא... הסיפור שמשטרת ישראל מספרת לעצמה זה שהיה לה שבוע מורכב והיא הצליחה לעמוד ביעדים שלה. היעדים שלה היו שאיש לא ייהרג, ולפחות לא על ידי השוטרים שלה.

הראיון בעייתי מאוד במסרים שהוא מעביר. כך למשל ראו את הכותרת: "בשביל מה להיערך אם אין מודיעין"...

באמת? בשביל מה??

[בתמונה: כותרת הכתבה בידיעות אחרונות]

כרזה שלישית: המשטרה צריכה להוביל את השינוי. לא את ההכחשה!

כותב תום בן אהרון:

חיי התושבים הערביים בערים הערביות והמעורבות הפכו בשנים האחרונות לגיהינום; ומסתבר, שהגיהנום הזה יודע להתפרץ גם על היהודים... המשטרה צריכה להיות הגוף שמסביר שמשהו מהותי השתנה; לפתח את הכלים להתמודד איתו; ולא להיות הגוף שמוביל את ההכחשה לגבי השינוי, כי דו קיום כבר לא יבנה, כל עוד אנשים מפחדים על חייהם.

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה רביעית: שעתם הטובה ביותר עברה מזמן...

כותב ד"ר פנחס יחזקאלי: פעם היה נהוג לומר על משטרת ישראל, שהיא משטרה מעולה, בכל מה שאיננו נוגע לעבודת משטרה. ובאמת, אחרי תקופות שבהן קצנו בשערוריות המשטרתיות לסוגיהן, היו מגיעים אירועי ביטחון פנים; ואז היו השוטרים יוצאים מגדרם למען האזרחים; והם היו מחזירים להם אהבה, שהייתה מאפשרת להם, לשוטרים, לעבור איכשהו את תקופת השערוריות הבאה... איך הגדיר זאת ניצב יוסי סדבון, מפקד מחוז ת"א בתקופת המאבק המזוין בפלסטינים בתחילת המילניום (בהקבלה לאמירתו של וינסטון צ'רצ'יל)? "זו הייתה שעתם הטובה ביותר של השוטרים..."; וגם של המפקדים.

רק שכיום, השוטרים ומפקדיהם הפנימו הפנם היטב: בעולם של ועדות חקירה ופוליטיקאים בוגדניים, הם לא נשכבים על הגדר בשביל אף אחד. גם לא בשביל עם ישראל...

[תמונתו של ניצב יוסי סדבון למעלה, נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי אריה גל. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]

כרזה חמישית: "שקט ייענה בשקט..."

עופר אשקורי בפורום השוטרים הסוהרים והגמלאים ברשת מלעיג על המשטרה: "בסיכום ישיבה עם 'בכירי' המגזר, לואי אמר: "שקט ייענה בשקט"... במאי 2021:

 

כרזה שישית: אמצעי תצפית...

היוצר האלמוני מלעיג על המשטרה: "שימו לב: משטרת ישראל מפעילה אמצעי תצפית חדשים...".

כרזה שביעית: משטרת ישראל נעדרת...

ביטוי לתסכול על האימפוטנציה שגילתה המשטרה: "תושבי לוד, רמלה, חיפה מבקשים את עזרת הציבור באיתור נעדרת בשם: "משטרת ישראל"...

כרזה שמינית: איפה חכרוש?

ניצב ג'מאל חכרוש - הניצב המוסלמי הראשון, שעמד בראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים מסמל במידה רבה את כשלון האסטרטגיה המשטרתית במגזר זה.

עופר אשקורי בפורום השוטרים הסוהרים והגמלאים ברשת מלעיג על המשטרה: "איפה חכרוש??"... מאי 2021:

כרזה תשיעית: תושבי נתניה מתבקשים לא להתערב

כרזה וותיקה שהועלתה שוב בעקבות מתח בין גזעי בתחילת מבצע: "שומר החומות"...

כרזה עשירית: הגיע הזמן...

כותב עופר אשקורי בפורום השוטרים הסוהרים והגמלאים ברשת, באסוציאציה לדברי יצחק רבין באינתיפאדה הראשונה ("לשבור להם את העצמות"...) "הגיע הזמן שיקום מפכ"ל עם אלה ביד וילך בראש השוטרים..."

[לפרסום בפייסבוק, לחצו כאן]

וגם סרטון תגובה לסיום - התגובה של משמר הגבול...

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *