הרב אליהו זייני: האם תקרוס סוף סוף הקונצפציה האווילית?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PublicDomainPictures לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים אודות 'פרדיגמת החשיבה המזרחית' מול המערבית, לחצו כאן]

הרב ד"ר אליהו רחמים זייני (ראו תמונה משמאל) הוא פוסק ורב דתי לאומי, ראש ישיבת "אור וישועה" שהוקמה על ידו בחיפה ב-2001. בעבר שימש כרב הטכניון וכמרצה בכיר בפקולטה למתמטיקה ובמחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות.

[התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי אריה. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

*  *  *

ימים קשים עוברים על עמנו ברגעים אלה, ואנו תפילה שהקב"ה יאמר די לצרותיהם של אחינו מן הדרום בעיקר, העזובים לסבלם כבר שנים רבות, וגם שאר אחינו הנקלעים לצרותיהם של אחיהם, ורק עתה מתחילים להבין את גודל הצער. אבל לא בתפילה פותרים בעיות, אלא במעשים, ובעיקר בשינוי מעשים. לשם כך דרושה מחשבה מעמיקה וחדה.

ובכן, בדיעבד, הצרות העכשוויות יכולות להיהפך למקור ברכה לעמנו ולמדינתנו, לשינוי חשיבה, שינוי החיוני וגורלי לעתיד עמנו בארץ קדשנו. למי שעיניו פקוחות, המלחמה הנוכחית, בה בינתיים יד המחבלים על העליונה, יש בה כדי לערער אצל רבים (ב"ה לא אצלי, וגם לא אצל כל מי שריח תורה אמיתי מבשם את לבו) הנחות יסוד השולטות בשיח ובחשיבה כבר עשרות בשנים, והן הן מקור כל הבעיות. הגיעה העת להכיר אותן כדי לעמוד על שורשי בעיותינו. את כולן ניתן לסכם להנחת יסוד אחת, שנשעה דחוף לגרש אותה מתוך מחנינו:

מאז היווסדה, מדינת ישראל מתמודדת עם כל בעיותיה בגישה מערבית-נוצרית והיא אינה מצליחה להפנים שמולה עומד עולם שכל גישתו היא מזרחית-ערבית, וכמו שלא מדברים צרפתית עם טורקי, כך לא מטפלים בתרבות והווייה מזרחית באמצעות כלים וחשיבה מערבית. כל עוד מנהיגי מדינתנו יסרבו להפנים עובדה זו, אין  ולא יהיה כל סיכוי לצה"ל לנצח, ועוד פחות לזכות למעט שלווה במפגש שלושת היבשות בו ממוקדת מדינתנו.

[לקובץ המאמרים אודות 'פרדיגמת החשיבה המזרחית' מול המערבית, לחצו כאן]

[הכרזה: ייצור ידע]

לכן, מן הראוי לערוך רשימה של ההבדלים המחשתביים המפרידים בין תפיסה מערבית נוצרית, לתפישה מזרחית ערבית. דרוש לכך רק מעט ידע בתרבויות העמים, אבל אף את המידע הזה נעדר כליל ממנהיגי מדינתנו, הבורים באנתרופולוגיה ובסוציולוגיה של העמים.

הבדלים רבים מאד מתגלים בין שתי תפיסות עולם אלה, אבל למרבה הפלא, אולי, ניתן לרכז אותם בנקודה אחת בלבד: המנטליות המערבית אינה מבינה דבר וחצי דבר במונח היסודי ביותר בתרבויות המזרח התיכון, והוא המושג 'כלל', משום שהעולם הנוצרי, שהוליד אותה, קם דווקא על בסיס ההרס של המושג 'כלל'.

הנגזרת הראשונה מגישה זו היא, שהמנטליות הנוצרית אינה מכירה ב'לאום' אלא רק בפרטים. הכלל היחיד שהיא מוכנה להכיר בו הוא 'כלל האנושות' שאינו כלל בכלל, שמתנגד לכל מחיצות לאומיות, לכל הבחנה בין אדם לאדם, לכל הבחנה בין התנהגות להתנהגות. וכל זה עומד בבסיס התרבות המערבית גם החילונית, כל כולה בן לאמא החד הורית נוצרית, הפוסט מודרניזם. בניגוד מוחלט לכך, העולם הערבי אינו מבין דבר במושגי פרט, אלא רק 'באומה' הערבית המקיפה את כל המוסלמים מפקיסטן ועד קנדה ואלסקה ועוד.

[הכרזה: ייצור ידע]

לכן, לצה"ל שחונך על ברכי גישה מערבית נוצרית זו, שמגוף לוחם נגד אויב המדינה הפך למעצב עיקרי של הסכמי פשע אוסלו, שהטבילו לדת השלום את יאסר עראפת (ראו תמונה משמאל) וגדודי הרוצחים, וחוייבו חיילי צה"ל לפטרל ממש ביחד עם מחבלים כדי לשמור על 'השלום'! מפני מי? התשובה שמורה אצל השטן ככל הנראה!

[בתמונה משמאל: "הוטבל לדת השלום"... והתוצאה? התמונה היא צילום מסך]

בעקבות טירוף אינטלקטואלי ומוסרי זה, הוזמנו מאות אלפי מחבלים לבא ולהתיישב ברצועת עזה על תקן כבשים טהורים, שמשום מה הראו שגם בנים רקובים אלה של אברהם אבינו הם אנשים מאמינים. לכן הם זרקו את האשפיסטים החילוניים, ותפסו את רסן עזה וקוראים עצמם חמאס, ג'יהאד ועוד.

האם המטורפים אצלנו ישנו לאור זה את הדיסקט? ברור שלא! מתוך העדר אמונה דתית אצלם הם מסרבים להבין כי אין הגופים האלה כחמאס ועוד ארגוני טרור כפי שמתעקשים להגדירם, אלא הם חוד החנית של ההתקוממות הערבית אמונית לאומית גדולה, המקיפה את כל הארצות המוסלמיות עלי אדמות, נגד עם ה' על אדמת קודשו. כל עוד לא ירד להם אסימון זה, אין סיכוי לשום גוף בטחוני במדינת ישראל לנצח במערכה.

אבל שורש אי הבנה זו, איננו נטוע בתודעה הצבאית המוטעית, אלא הוא נטוע בדבר מה עמוק לאין ערוך יותר: במנטליות שהתעצבה בגלות אירופאית נוצרית המסרבת להכיר במציאות כפי שהיא, ולכן בונה כל חייה על בסיס תקווה בלתי מציאותית. כל עוד גישה זו נתנה לנו כוחות לשרוד בעולם הנוצרי, היא תרמה רבות, אך בשעה שהיא הוכפפה לעקרונות ניהול של עם ריבוני, בעל תרבות מיוחדת לו; היא הופכת להיפך גמור מן הדרוש להנהיג מדינה בעלת זהות ריאלית אמיתית.

[בכתבה: "... וחוייבו חיילי צה"ל לפטרל ממש ביחד עם מחבלים כדי לשמור על 'השלום'!"... התוצאה: רצח שוטר מג"ב בידי חבריו לסיור, השוטרים הפלסטינים... לכתבה המלאה של אפרת וייס ב- ynet, לחצו כאן]

והנורא הוא, שתפיסה מעוותת זו הפכה ליסוד כל המנגנונים וככל המסגרות במדינת ישראל, והיא מקיפה את כל חלקי החברה והחיים. נציין כמה מרכיבים ממנה:

1. מערכת המשפט שיסודות הריקבון המערבי נוצרי השתלבו בכל חלקיה, על ידי אהרן ברק (ראו תמונה משמאל), מסרבת להכיר במאבק במחבלים כמאבק 'לאומי'. לכן, היא מתייחסת לכל מחבל כאל פושע מתוך החברה!

[בתמונה משמאל: אהרן ברק - ההתיחסולת למחבל כלאל פושע... שם הצלם אינו מוזכר. מקור התמונה: טוויטר]

2. אין בעיניה חיילים מול חיילים, אומה מול אומה, אלא אזרחים מול אזרחים! וכיון שבעלי מח עקום זה לא יתנו לעובדות לבלבל אותם, הם מתעלמים כליל מהעובדה שאותם 'אזרחי פלסטין' מסרבים לראות את עצמם כחלק ממדינת ישראל! ב"ה, הודות להפגנות ולאלימות הקיצונית של הערבים הישראלים בימים אלה, אנו זוכים כיום לראות שהערבים מראים לחברה הישראלית את עיוורונה ('מי עיוור כי אם עבדי' אמר כבר ישעיהו הנביא).

3. השמאל הישראלי, תוך סתירה עצמית מובהקת, מתעקש מאז 1967 להתנגד לקיום מדינה דו לאומית, אבל הוא הראשון להקים אותה ולקיימה, שהרי הוא מעניק זכויות לאומיות לערבים ישראלים, הזהות לזכויות העם היהודי, על אף שהם רואים את עצמם כבני לאום אחר (בין אם הוא אמיתי או לא). יש אם כן - כאן, מאחורי המילים המגוהצות בהם מתעטר השמאל - ניסיון של הקמת מדינה דו-לאומית דה-פקטו. אלא שמעולם לא ראינו מדינה דו לאומית, שאינה נהרסת במלחמה פנימית אכזרית! בעיני, מגיע דווקא צל"ש לערבים, המוכיחים להם שאין במדינתנו חיים בצוותא של אזרחים בני דת משה (או בעלי פולחן אלילי אתאיסטי) לצד אזרחים בני דת מוחמד, אלא שני לאומים שממעיים נפרדו!

[הכרזה: ייצור ידע]

4. העולם האקדמי, כשמו כן הוא, פרי התרבות ההלניסטית-נוצרית, מסרב להכיר באפיונים לאומיים, בתרבות ייחודית יהודית, ומבלה את כל כוחותיו להפוך התרבות הישראלית לפסיפס המלוקט מתרבויות כל העמים, פרט לתרבות ייחודית יהודית מסורתית! וכמובן הוא הראשון לצעוק על כל הבלטת מימד ייחודי את תואר אבירות של 'נאציזם', פאשיזם' או עוד 'גזענות'! והוא, פעם נוספת כל כך עיוור, עד שאינו מוכן לכנות באותם כינויי גנאי את אותן ההתנהגויות כאשר הן באות מצד הערבים האהובים-שנואים עליו!

5. והשיא מצוי בטמטום הנוראי של הקונספציות הביטחוניות: לא מנסים לדכא את מרד העם הפלסטינאי, אלא רק את 'המחבלים'. מסרבים להעניש את כל האוכלוסיה הפלסטנאית, המתייצבת כמעט כולה מאחורי איסמעיל הנייה (פרט לבעלי הון, כי אלה הם כבעלי ההון אצלנו, מוכנים למכור כל ערך תמורת כסף וזהב!). מנגנוני הביטחון מודיעים לתושבי בניין בעזה על הפצצה הממשמשת ובאה, כדי להעניש בניין שאינו אשם בכלום, וכל זה על מנת לא לפגוע ב'חפים מפשע', כאשר במאבק לאומי אין חפים מפשע, אלא מדובר ב'כלל' מול 'כלל'! יאמרו לנו שבית המשפט בהאג מאיים! שטות! קודם כל, הוא יאיים גם אם נחלק בעזה פרחים; אבל, אם מצדנו אין אזהרה שאם בעזה מפרים חוקים בין לאומיים אין שום סיבה שאנחנו נשמור על חוקים אלה, אם מסכנים חיינו!

לא! היהודי רוצה להמשיך לעלות על הגרדום תוך ברכה! אין הפסקת מים, חשמל, כספים, תנועה ועוד, כי זה יפגע ב'חפים מפשע' שהוחלט עליהם שהם חפים באשר לא נתפסו עם טיל בידיים! האם במלחמה שואלים מה דעתו הפוליטית מוסרית של חייל? לא שואלים חייל סורי אם הוא חסיד אסד או לא, כמו שלא שואלים חייל צה"ל אם הוא שונא ביבי או אוהב אותו! אויבינו יורים על כולם בהשוואה מוחלטת. גם כל שיטות המאבק, הם דרך השב"כ - ההולך בתככים אלה או אחרים, כדי לנסות לבודד מתוך כל האוכלוסייה הפלסטינאית את 'הלוחמים' בשם הרוח הלאומית הפלסטינאית! ואז, האבסורד מגיע לשיאו: צה"ל, מוסד, שב"כ, וכל המנגנונים הלאומיים של ישראל לוחמים נגד 'אזרחים' פרטיים של מה? אין תשובה!

[בתמונה: בית הדין הבינלאומי בהאג. תמונה חופשית שהועלתה על ידי U.S. Embassy The Hague לאתר flickr]

6. וכל זה מדוע? משום שהחילוניות המערבית נוצרית לא הצליחה להבין שכל המאבק הינו מאבק דתי. הערבים הם המבדיל כמונו, מאמינים בה', וכל תגובותיהן נגזרות מאמונה זו, והחילוניות הישראלי-מערבית-נוצרית מסרבת להכיר בכך! גם כיום, שהכל התפוצץ סביב 'יום ירושלים', בקושי כמה עיתונאים החלו להצהיר שמדובר במלחמת דת, באיחור של כמה עשרות בשנים. אבל הירגעו נא, יש לשער שמהר מאד יצרם הרע יגבר, וישובו לטעון שמדובר במאבק גיאו-פוליטי, וכל זה משום שאחרת יצטרכו להודות שמעמדם הישראלי אינו אלא מעמד דתי, ומעמד דתי תמיד מחייב, ולכן לא קל לחיות אתו. מאידך, לדבר אחד גדול זכינו, שהיה תמיד ברור לכל בר דעת, דבר שלא היה עד היום כל סיכוי לחשוב עליו, והוא: שנגמר המושג המסולף הקרוי 'דו קיום'. יש שני עמים במלחמה, וחלק מהעם הפלסטינאי שרוי בתוך ערי ישראל על תקן לוחמים בעד חירות פלסטין! ספק אם יהיו אווילים רבים להכחיש זאת מעתה.

לסיכום

אם כל המציאות הנוכחית איננה הפגנה של טמטום כרוני של יותר ממאה שנה, כי אז איני יודע מהו טמטום! נשאר לנו להתפלל למען אחינו אובדי דרך אלה, ושה' יכוון סוף סוף את דעתם עד שישנו את הקוספצייה הנוצרית מערבית ישראלית זו, ויאמצו דעה יהודית שורשית. ומעל הכל נתפלל למען כל חיילינו ואנשי בטחון שלנו, שעל אף עיוורון זה מוסרים את נשפם למען כל בני עמנו. ה' ישמור עליהם מכל צרה וצוקה ומכל נגע, לאורך ימים ושנים!

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים אודות 'פרדיגמת החשיבה המזרחית' מול המערבית, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

6 thoughts on “הרב אליהו זייני: האם תקרוס סוף סוף הקונצפציה האווילית?

  1. מאמר שחור לבן שהופך את כל מי שמתנגד לדרכנו לאויב מר.
    באותה רוח ביבי לחש באוזנו של הרב כדורי ש"השמאל שכח מה זה להיות יהודים".
    אין ספק שעדיפה לרבנים מדינת הלכה שבה אי ציות לתורת ישראל משמעה עבירה פלילית וכל אלה ייתגייסו לצבא ויילחמו לכולנו.
    אכן הרב כורת את הגזע שעליו נוסדה מדינת ישראל.

    • חוסר הבנתך המוחלט לתוכן המאמר רק ממחיש את נכונות טענתו המרכזית

  2. כזה גיבוב של שטויות מזמן לא שמעתי.
    קודם חלק גדול מהמאמר לא היה ברור לי, לא הבנתי את הטענות המרכזיות בכלל.

    הכתיבה הזאת מטענה, מאחר שנכבה בכסות של כתיבה אקדמית, אך בפועל היא פסאדו-מדע
    יש כאן טיעונים מופרכים ללא אחיזה במציאות וללא התבססות על כלום.
    מאחר שכתבת שהמנהיגות לא מבינה בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ציפייתי שהכתיבה הנוכחית תשפוך אור "סוף-סוף" סופסוף על המתרחש מתוך הנקודה הזאת. אך בפעול התבדיתי.

    יש כאן טענות מופרכות שלא ברור מהיכן נלקחו. היא מטעות ומשסעות.

    קודם כל יש כאן האשמה של הציבור החילוני-יהודי ישראלי בהיותו (משום מה) בעלי מנטליות מערבית-נוצרית, ולכן הוא מה? תמים לב למרצחים ואנשים קיצוניים? ומה מהצד השני יש אם כך? אם כך החרדים והדתיים הם "מזרחיים", ולכן יותר לאומניים, יותר חשוב להם מהאומה ויותר מבינים את המנטליות הערבית?

    הסולידריות של החברה הערבית בארץ עם בני וקרובי משפחה בגדה היא טבעית, בדיוק כפי שיהודי בארץ ירגיש סולדריות והזדהות עם יהודי בגולה, ומפה ממש מדובר על קשרי דם עבור חלקם. אין צורך להרחיק לכת ולהאשים במנטליות נוצרית ולהאשים הכל בדת. זה הזדהות נורמלית שקיימת לשני צדי המתרס.
    לא הכל סובב סביב דת, הכעס בחברה הערבית חוצה דת, יש בה נוצרים, מוסלמים ודרוזים. לעוות הכל לנושא של דת, האמירות אלו מסיתות ן"מחממות" את הציבור הדתי חילוני ויוצרת גבולות ברורים של מי אשם ומי צודק, מי קבוצת החוץ ומי קבוצת הפנים.

    אני מגנה שיח כזה שהוא מסית, דתי ופוגעני
    וחסר כל שחר של ביסוס מדעני או חקר עמוק ואמיתי לגבי השסע הערבי-יהודי

    • מסכים שדבריו של הרב זייני שגויים מחמת עוורונו לעובדות מסוימות
      אבל לדעתי גם את שוגה:
      האשמת הצבור החלוני יהודי בתפיסת מציאות שגויה ומסוכנת היא האשמה לגיטימית.
      הדעה שרק הדתיים מבינים היטב את האויב היא נכונה בעיני, כמי שחווה דתיות וחלוניות.
      הודאתך בכך שיש סולידריות לגיטימית בין ערבים משני צדי קו החזית היא הודאה שמחזקת את דברי הרב זייני, שהרי לסולידריות יש תוצאות.
      אכן, לא הכל נסוב על דת אבל
      הנאמנות לתרבות הלאומית הפלסטינית או לאדוקים בה מביאה אף היא לכוונה שהיא כעין נאצית,
      שהרי התרבות הלאומית הפלסטינית מגבשת את העם סביב חובה מוסרית חשובה ומאחדת
      לתמוך באלה שמקדמים עמדות לקראת הפתרון הסופי, בלשונם, שהוא טהור ארצם, בשלמותה, מצאצאיהם של הציונים גזלני קרקעות הפליטים.

  3. תודה לך כבוד הרב שניסחת בצורה ברורה ויפה את דעתי האישית, אתה היטבת להבין את המציאות המרה השוררת בארצנו.
    את זה לא השכילה אף ממשלה בישראל להבין מאז קום המדינה.
    כל ממשלה רק מוסיפה הטבות לערביי ישראל בתקווה לדו קיום . אבל אתה וכמוך רבים וטובים המכירים את המנטליות הערבית יודעים שאין כזו חיה. ברגע שערביי ישראל יוכלו להטביע אותנו בים הם יעשו זאת תוך כדי ריקודים על הגגות וחלוקת בקלאוות וסוכריות .ולאלה מדינת ישראל מחלקת כשבעים אחוז מכספי ביטוח לאומי ועוד זכויות רבות שאזרח ישראלי יהודי לא זוכה להן. צא וראה מערכת הבריאות בישראל כולה רופאים אחים אחיות רוקחים וכו' כולם ערבים המחפשים לגרש אותנו מפה. אין זה אלא שטחו עיניהם מראות את המציאות.
    מדוע עד עכשיו לא מחייבים את ערביי ישראל בשירות לאומי.כגון עבודה בבניית וסלילת הארץ במשך שלש שנים לכל צעיר ערבי כשם שכל צעיר יהודי מקדיש משנותיו היפות שלש שנים בשירות בצה'ל .
    בשנים אלו אותו צעיר ערבי לומד רפואה ובציון של שישים אחוז הוא עובר את המבחן ומקבל אישור לעסוק ברפואה בבתי החולים בארץ.ממש מפחיד.לזה הם קוראים אפליה מתקנת ממש מצחיק. על חשבון בריאות אזרחי ישראל.

    כבוד הרב תמשיך לכתוב ולהעלות את דעותיך הנכונות הל המציאות בארצנו.
    תודה לן ישר כח..

  4. מאמר מכונן.

    יש לי ידידים שמגדירים את עצמם "ימין" ו"שמאל", שאצלם לא נפל האסימון:
    אנחנו במלחמה בין עמים, בין דתות ובין תרבויות.

    הציבור הערבי מתחלק לקבוצות הבאות:

    1. חיילים בקרב. אלו שבפועל פורעים ביהודים ונלחמים בהם.
    2. אלו שמסייעים להם באופן אקטיבי. למשל: במימון, בהכוונת הפורעים, במתן גב וגיבוי לפורעים ועוד.
    3. אלו שלא מסייעים אקטיבית למלחמה, אך מזדהים עם מטרתה ורוצים בנפילתנו. יצטרפו בקלות לפורעים ולמסייעים אם ירגישו שיש הזדמנות.
    4. אלו שמקבלים את זה שלא ניתן להביס אותנו ומשלימים עם מדינת ישראל בלית ברירה, ואינם שואפים עוד לנפילתנו. בסיכון לעבור לקבוצות 1-3 אם יעריכו שאנחנו חלשים.
    5. אלו שמבינים שזו היא ארצנו, מזדהים עם העם היהודי ורוצים לסייע לנו באופן אקטיבי, אפילו לשרת בצה"ל, באמונה שלימה של שלום תחת כנפי המדינה היהודית כמדינת לאום יהודית.

    אין לדעת את השיעור המדוייק של כל אחת מהקבוצות, אבל ההערכה שלי שלקבוצות 1-3 יש רוב מכריע. קבוצה 5 כרגע קטנה במיוחד.

    העניין הוא שבאופן "אזרחי" ובין אישי, אנשים ששייכים לקבוצה 3 או 2 למשל, יכולים להיות חייכנים כשכנים בזמן רגיעה, ויכולים לעזור לך כאנשי רפואה או מוסכניקים או מסעדנים. אפילו יכולים להיות לבביים ולסייע ליהודים למשל באסון המירון.
    אבל הנושא הלאומני/דתי גובר אצלם בשעת מבחן. לכן הם מסוכנים ביותר – יש להם הסוואה והונאה.

    הצעד הראשון לנצחון במלחמה הוא הכרה בכך שאנחנו במלחמה ובטוטאליות שלה. תחת מעטה ה"דו-קיום" יש שנאה ורצון להשמידנו.

    אותם ידידים שלי לא רואים את המציאות נכוחה ולכן פוגעים מאד בסיכוי ההצלחה שלנו.

    קיר הברזל יכול להצליח רק אם לא יהיו בו חורים. ובאופן מעשי הם יוצרים את החורים. הם לא מאפשרים שינוי יסודי במצב.
    למעשה הם משמשים "אידיוטים שימושיים" שמתוך אידיאות נשגבות ויפות פועלים בניגוד לאינטרסים שלהם עצמם.

    יחד עם כל זה, האם אין צורך במקביל למלחמת חורמה, כולל ענישה קבוצתית קשה והגליה מתוך האזורים שבשליטתנו, לסייע לקבוצות 4 ו- 5? אלו של 4 – לסייע להם להפוך ל- 5 או לפחות להישאר ב- 4, ואלו של 5 – לחזק אותם? האם מדובר בחשיבה מערבית שדינה להיכשל במזה"ת? יתכן מאד. אבל יתכן שחוץ מתפישת מלחמה טוטלית, של "כלל" מול "כלל", צריך גם מקל וגזר שצריך להפעיל על קבוצות שיוצאות מן הכלל, ככל שיהיו כאלו.
    שאלה לא פשוטה – ובמיוחד האם בכלל ניתן להבחין בקבוצות אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *