רועי צזנה: ככה נראית דרישה להתחסן!

[מקור התמונה: Photo by Pressmaster from Pexels]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון.

בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

כל הזמן מסתובבות טענות על כך שהממשלה מחייבת אנשים להתחסן, שמתכננים לחייב ילדים להתחסן, ושהדרכון הירוק הוא הדרך של הממשלה ל... ניחשתם - לחייב אנשים להתחסן.

אז לטובת כל הטוענים כך: ככה נראית דרישה אמיתית מצד הממשלה להתחסן!

אין הנחות, אין רצון חופשי, אין "זכותך לא להתחסן אבל אז לא תוכל להתקרב לאנשים שפגיעים לנגיף". תתחסן, או שתועמד לדין על פי חוק. 

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Maklay62 לאתר Pixabay]

אל תבינו אותי לא נכון: טוב מאד שהתקדמנו לתקופה בה אנו מכבדים יותר את זכותו של כל אדם על גופו. אבל "זכותי על גופי" אין משמעה "זכותי על גופיהם של אחרים".

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

6 thoughts on “רועי צזנה: ככה נראית דרישה להתחסן!

  1. Pingback: התודעה – והניסיונות להשפיע עליה – באתר ייצור ידע | ייצור ידע

  2. הגיע הזמן לייצר מכשיר, ממש קטן, ננו כזה, שיותקן בתוך השרוול הימני של כל חולצה, המזהה קרבה של פחות מ 2 מטר לאדם אחר ומחשמל אותו.

  3. "קורא רגיל באתר" – ב-1952 היו דברים טובים שהשתנו לרעה כמו שהיו דברים רעים שהשתנו בימינו לטובה… לא הכל נע בכיוון חיובי.

    כנראה לא קראת דעת הכותב – ד"ר רועי צזנה, שבמשפחתו ניספה מישהו במגיפת הקורונה.
    הוא לא אומר שצריך בהכרח לחזור לחיוב להתחסן שהיה נהוג ב- 1952. הוא אומר שאלו שמאשימים שהמדינה מחייבת היום בסטייל של 1952 לא יודעים לעשות את ההבחנה.
    ההוכחה שהוא צודק הם דבריך… כשלא הצלחת לעשות את ההבחנה בין אז להיום בהיבט התנהלות הממשלה.

    לגופו של עניין, הקריאה שלך לא להתחסן בכל מיני סיבות ותירוצים, היא מעשה נואל.
    אין שום דבר אחר שיכול לעצור את המגיפה כרגע.
    אבל אני יודע שאת חבורת "הכל סבבה" ושאר אנשי תאוריות הקונספירציה ההרסניות שום דבר לא יזיז.
    תמיד בזמן מגיפות בהסטוריה היו תאוריות כאלו.

    הנה מאמר קצרצר עם סיבות למה כן להתחסן:
    https://mobile.srugim.co.il/article/535694

    הנה ניתוח של הנתונים – שזמין למי שליבו פתוח לשמוע:
    https://123kulu.com/uncategorized-he/covid_excess_death/

    • ציפיתי לדיון מכובד אבל ברגע שהתחלת לשייך אותי (אדם שהולך עם 2 מסיכות, ונמנע מהתכנסויות) לחבורת הסבבה ושאר אנשי תאוריות הקונספירציה אני חושב שאין טעם לנסות לכבד אותך, אז הנה:

      כנראת לא הצלחת להבין דברי וגם את דבריו, בפשטות – בסאבטקסט (או בתרגום לעברית בשבילך: "בין השורות") ניכר שהוא מתעניין ברעיון של כפיה, ואפילו מנסה למתק את הכפיה הקיימת בישראל בכך שהוא משווה כפיה משנות ה-50 הקומוניסטיות לכפיה שבימינו. הוא בעצמו מנסה לגרום לזה להשמע פחות נוקב כשהוא אומר "טוב מאוד שהתקדמנו" – אבל עדיין את גוף דבריו השאיר, ככה שמדובר בניסיון לומר דעה חריפה אך בסיוג מסוים כדי שלא להשמע יותר מדי כתומך בסמכותנות. ברור שהכפיה דאז לא ברמה של הכפיה של היום, וזה בזכות אנשים כמוני שמרימים קול צעקה כשהפוליטיקאים, שאגב בישראל ניכרים בחוסר אחריות משווע, מנסים ליצור מנגנוני כפיה היכן שבכלל לא ראוי שיהיה מנגנון כפיה ולא בזכות אנשים כמוך. אם היית מתאמץ לקרוא קצת יותר יכול להיות שהיית מבין את זה.

      ועכשיו לטענה השניה, האם בכלל ראוי שתהיה כפיה? בפשטות, כן במקרים מסוימים. המקרה הנ"ל לא עומד בקריטריון. ולהלן עובדות ברורות:
      1. מדובר בחיסון נסיוני שלא נמדדו תופעות ארוכות הטווח שלו – אי וודאות רפואית לגבי תוצאות לוואי
      2. גם אם תוכיח שניזקת מהחיסון, אינך יכול לתבוע את פייזר כפי שעולה מכמה פרטים שזכינו לגלות מההסכם – אין אחריות
      3. המידע הרפואי האישי שלך מועבר אוטומטית לחברה פרטית זרה בלי אישורך ובלי אפשרות ערעור – שלילת הפרטיות והאוטונומיה על המידע האישי שלך ע"י המדינה (ולפני שתאמר את זה, לא מעניין אותי מה אנשים עושים עם גוגל או פייסבוק, זו בחירה. פה זו כפיה)
      כשכל הנ"ל קיים, הרעיון של כפיה, במיוחד בנוסף לעובדה שהחיסון רק ניסיוני, בעצם יוצרת מציאות של ניסויים בבני אדם בכפיה.
      גם האיחוד האירופי אגב לא שש מהרעיון של לכפות אנשים להתחסן בחיסון הניסיוני ע"י שלילת חירויות. צריך שתהיה ודאות רפואית בנוגע למכלול של החיסון (כולל תופעות לואי ארוכות טווח), צריך שתהיה אחריות במידה ואתה ניזוק וצריך שלא תהיה פגיעה בזכויות הפרט שלך. שלוש דרישות מינימליות ובסיסיות, קוראים לזה סטנדרטים ואני מבין שנוח לך עולם בו אין סטנדרטים של זכויות אבל מה לעשות, אתה לא היחידי שחי פה.

      בנוסף הטיעון של "אין לך זכויות על גופם של אחרים" לא מובן כלל, הרי גם עם חיסון אתה מחויב ללכת עם מסיכה, וכיום שוקלים לחייב 2 מסיכות. פייזר בעצמם לא יודעים אם ניתן לשאת את הוירוס ולהדביק אחרים כשאתה מחוסן, וכל המחקרים רק נוטים לומר שאולי לא.

      באשר למה שאמרת על "לא יודעים לעשות את ההבחנה." – עשיתי את ההבחנה מצוין בכך שהסברתי שכל הנ"ל שייך לתקופה ישנה שטוב שלא תחזור עוד, אם היית משתדל יותר היית מצליח להבין גם את זה, אפילו אושיט לך יד ואראה לך בדיוק איפה זה ברור ממה שכתבתי: "כן, בוא נחזור לשנת 1952. אולי על הדרך נחזיר את הענישה על מעשי סדום וביטול זכויות של הלהט”ב? או שאולי אתה רק רוצה לקחת את הכוחניות הקומוניסטית מאותה תקופה בלי הצדדים המכוערים שעלולים לבוא איתה?" – מפה עולה בבירור שאיני משווה את אותה תקופה לתקופת ימינו. לא אסביר לך עוד בנוגע להבנת הנקרא כי זה בזבוז זמן מצידי.

      לבסוף, נתונים. אני מודע ליכולת לשחק עם הסטטיסטיקה, וכבר אנשי מדע שונים כמו פרופ' אודי קימרון עמדו על הנושא בוועידת הקורונה (שאגב מוסמסה ע"י הקבינט, שבו יש משום מה פיזיקאים במקום אפידימיולוגים – למיטב ידיעתי) הפריכו את הצורך החולני באמצעים שהממשלה נקטה עד כה. הייתי ממשיך ומוסיף מקורות מוסמכים אבל כפי שאמרתי בהתחלה, המטרה שלך זה זלזול לא דיון מכובד ולכן לא אשקיע בך את תוספת הזמן הזו.

      כולי תקווה שזכיתי להאיר עיניך. במידה ולא, אני מאחל לך יום מוצלח.

  4. כן, בוא נחזור לשנת 1952. אולי על הדרך נחזיר את הענישה על מעשי סדום וביטול זכויות של הלהט"ב? או שאולי אתה רק רוצה לקחת את הכוחניות הקומוניסטית מאותה תקופה בלי הצדדים המכוערים שעלולים לבוא איתה?
    מה דעתך על העובדה שישראל הואשמה בהוכחות ברורות בניסויים חמורים בבני אדם בניגוד לדעתם, דבר ששחק לחלוטין את האמון בממסד הרפואי הנסיוני שאגב, אפילו פיצוי לא ירק לכיוון אותם מסכנים?

    תבין חביבי, עד שתהיה שקיפות מצד השלטון כדי שאני, האזרח, בעל הבית שמשלם לכל הפסיכופתים האלו: אין להתחסן. כשמטילים חיסיון של 30 שנה על קבינט הקורונה לאחר שלקחו את הסמכות מוועדת הקורונה, כשגוזלים ממני את המידע האישי שלי ומוסרים לחברה פרטית זרה בלי רשותי, כשאומרים לי שאי אפשר לתבוע ולקבל פיצויים במידה ואחווה נזקים מחיסון – תשכח מלהתחסן. זה שאתה מתגעגע לתקופה סמי-דיקטטורית בה למדינה ולמוסדותיה היה אמינות, התקופה הזו הייתה ולא תחזור כנראה לעולם.

    ואם אתה חושב שבכוח ילך, סלמתק. תקבל פי אלף יותר כוח, כבר ראית מה קרה עם החרדים ועם הערבים כשמנסים כוח. אני פשוט לא מבין מה קורה לאתר הזה לאחרונה, אנשים שהחזקתי מהם מאוד הגיעו למצב של קרוב לאי-שפיות כשהם מצודדים במדיניות שאינה מקובלת בשום דמוקרטיה מערבית. חבל מאוד שזו המגמה פה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *