פנחס יחזקאלי: Harley Inside – לגלות את עצמנו מחדש. הפרסומת להארלי דוידסון

[בתמונה: הבעל תולש מאשתו את המסכה ומגלה את הצעירה היפהפייה שאיתה התחתן... גלה את ההארלי שבתוכך וגלה את עצמך מחדש... הפרסומת להארלי דוידסון של חברת הפרסום BIG YAM. התמונה היא צילום מסך מתוך הפרסומת]

[לאוסף המאמרים על שיווק הלכה למעשה, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

במדעי ההתנהגות אנו נוהגים לומר כי תפקוד חברתי יעיל מצריך הצגה עצמית אסטרטגיתהגישה הזו נקשרת לחוקר ארווינג גופמן (1982-1922; ראו תמונה משמאל למטה) שהמשיל את החיים לתיאטרון: בני אדם ממלאים תפקידים שונים על בימות חברתיות שונות. הפרט לובש ופושט מסכות כל הזמן.

למשל: בזירה החברתית "בית" יכול אדם למלא תפקיד "אב" ולהתנהג בצורה מסוימת; בעוד שבזירה החברתית "מקום עבודה" הוא יכול למלא תפקיד "עובד". ולהתנהג בצורה אחרת. גופמן ממחיש זאת על ידי שימוש במילה "person", שמקורה בשורש היווני "persona", שפירושו 'מסכה'.

[להרחבת המושג: 'אסטרטגיה', לחצו כאן] [למאמר: 'המסכה של ארווינג גופמן: פורים כל יום, למשל, ברשתות החברתיות', לחצו כאן]

חברת הפרסום BIG YAM חברת פרסום, שיווק והפקה שבסיסה בסקוטסדייל, המספקת פתרונות דיגיטליים  (שלוחה של חברת YAM העולמית), עשתה שימוש בקונספט הזה, אבל הפוך: אם רק תוריד את המסכה, תמצא את ה'אני' האמתי שלך, שלא השתנה עם השנים...

[בתמונה משמאל: עושים לארווין גופמן 'הפוך על הפוך'... תמונתו של גופמן משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי キヨンネ. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

BIG YAM עיצרה פרסומת עבור חברת האופנועים, הארלי דוידסון (ראו את סרטון הוידאו למטה), מתארת אדם כרסתני בגיל העמידה, יוצא מביתו בפרברים אל הוואן המשפחתי הישן והחבוט שלו; ואז, במשיכה אחת, הוא תולש את ה'מסכה' ומתגלה אופנוע הארלי דוידסון חדש ומבריק.

אז, הוא מגלה שאשתו - מכוערת עם רולים בשיער - עומדת מאחוריו. באותו אופן הוא תולש גם ממנה את המסכה ומגלה את הצעירה היפהפיה שאיתה התחתן.

עתה, תורה לתלוש את המסכה ממנו ומתגלה לעינינו הצעיר שבתוכו, ושניהם עולים על האופנוע ונוסעים... כשהקריין אומר:

"יש לך הארלי בתוכך? תן לו לצאת החוצה..." (Got some Harkey unsude? let it out)

[לאוסף המאמרים על שיווק הלכה למעשה, לחצו כאן]

.

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *