יצחק בריק: אזהרת האלופים עדיין בתוקף!

[מקור התמונה: Photo by Aleksandr Burzinskij from Pexels]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

יצחק בריק זכה לאות אבירי איכות השלטון בקטגורית הרשות המבקרת, לשנת 2020.

*  *  *

לפני כמעט שנתיים פרסם הכתב יואב זיתון מאמר ב- ynet, תחת השם: "חשיפה - אזהרת האלופים | הירי "למטרות ריקות" בצוק איתן ו"טראומה גרועה מיום כיפור" (ראו למטה). כותב זיתון:

"במסמך שהגיע לידי ynet נשמעת ביקורת חסרת תקדים מבכירים במטכ“ל: 'חיל האוויר ירה 1,200 טילים ופצצות מדויקים על מטרות ריקות בלי תוצאה, בגלל תסכול שלא מסיימים את המלחמה', חשף אלוף יאיר גולן. 'חששו מאבידות, אבל בלי פעולה קרקעית אי אפשר לעצור ירי טילים. לא בונים על יחידות השדה והנזק בלתי הפיך'. אלוף מכהן מזהיר: שכחו את היבשה, זה מסוכן"...

[למאמרו של יואב זיתון ב- ynet, לחצו כאן]

מאז ועד היום המשיך מצבו של צבא היבשה להתדרדר הרבה מתחת לקו האדום. רק לפני מספר חודשים, בסקר שבוצע ע״י ממד״ה (מערך מדעי ההתנהגות בצה״ל) לאנשי המילואים, נמצא שהמפקדים של יחידות המילואים הביעו חוסר אמון בפיקוד הבכיר של צה״ל. לא זכור לי אירוע כזה מאז הקמתו של צה״ל!

מצב זה נובע מתסכול עמוק בקרב חיילי ומפקדי צבא המילואים, שמרגישים שהפיקוד הבכיר של צה״ל לא מתייחס אליהם ברצינות (בשפת העם: "לא סופר אותם"); ולא בונה עליהם ברצינות, לקראת המלחמה הבאה; לא מאמן אותם בצורה נאותה; ורואה בהם נטל; אף שיחידות המילואים הן המרכיב הגדול בצבא היבשה ובלעדיהן אי אפשר לנצח במלחמה.

חשוב מאוד לקרוא את הכתבה על מנת להבין את חומרת מצבינו במלחמה הבאה ועד כמה במשך השנים זרו חול בעיני הציבור שישלם את המחיר הכבד ביותר בחזית ובעורף במלחמה הבאה.
הצטרפו אליי בוואצאפ לעדכונים והפצה של הפוסטים החשובים הנוגעים לביטחון הלאומי שלנו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *