אלעד רזניק: על גנרלים וחופש הדיבור

[התמונה היא צילום מסך מסרטון ששותף ברשתות החברתיות ב- 1 בנובמבר 2020]

אני לא מכיר את תת אלוף במילואים אמיר השכל יותר מדי. חלפנו אחד על פני השני כמה פעמים. הוא חייב לי כמה דקות חצוצרה עצובה ביער לופחובה; והאמינו לי שהיה לי קשה להיות עצוב לפי פקודה, והתאפקתי לא לצחוק מהמעמד. ככה זה: ציני. זה מה יש.

את עיקר החשיפה שלי להשכל אני חייב לתקשורת, שדרכה נחשפתי אליו בארבע השנים האחרונות.

אני לא מסכים איתו על הרבה אני חושב שהוא והחבר'ה שלו לא מקבלים את הכרעת הבוחר הישראלי. שהם נלחמים בשביל להשיג תוצאה, שאם תתקבל תהליכית, היא תחליש את הדמוקרטיה הישראלית (עולם מורכב); ולמרות העלאק נימוס, מדובר בתהליך מסוכן לעתיד הדמוקרטיה הישראלית.

בחלק מהדברים אני חושב בדיוק כמוהם על בנימין נתניהו. למשל, אני חושב שבדיוק כמו ג'ו ביידן הוא ייצר מעגל שחיתות גדול מסביבו לכאורה.

אבל - ואחרי שאמרנו את זה - חובה לזכור, שהם פועלים בהתאם לכללי הדמוקרטיה הישראלית; אני מבין את הלהט אני מבין את ההרגשה שגנבו להם את המדינה. גם אני איבדתי פעם שקית ג'ולות בומביליות נחשיות ושקופות; וזה שבר אותי לחתיכות. במקרה שלהם, מדובר גם על לא מעט עמדות השפעה עם הרבה כסף בצידן. 

[בתמונה: תת אלוף במילואים אמיר השכל]

המחלוקת שלי עם אנשי המחאה היא שאני חושב שלטובת החברה הישראלית, נתניהו צריך ללכת בהתאם לכללים ולא בהתאם לניסיונות של צד כזה או אחר לכופף את חוקי וכללי הדמוקרטיה הישראלית.

ב- 1 בנובמבר 2020, מישהו שלח לי איזה קטע וידאו שבו 'אנטי מפגין' מדבר להשכל עם מה שנראה לי מהצד כמו הרבה רגש והמון מילים קשות. כל אנשי המחאה, כמובן שהזדעזעו עד עמקי נשמתם ורצו להתלונן במשטרה ובתקשורת; ולא שכחו את הבצל מייצר הדמעות של דרעי ואובאמה.

[לסרטון ההתנפלות על השכל, לחצו כאן]

על מה הם התלוננו? התלוננו על כך שהשכל שיושב במרחב הציבורי נאלץ לשמוע את טרוניותיו של אותו אדם הנאמרות עם מילים קשות אבל ללא שמץ של אלימות. אגב, אני לא יודע אם הטענות של אותו אדם נכונות או לא; אבל, הוא מדבר על הלנת שכר; וזאת תלונה שאחד מאנשיו של השכל לשעבר העלה כנגדו; והשתיקה של השכל בנושא, אפעס מחשידה משהו.

אני נגד לדבר ככה לאנשים (למרות שאודה על האמת, אני 'בהמה אינטרנטית') אבל ב'ספר' שלי - שמקדש את חופש הביטוי והדיבור - הדברים שאותו אדם אומר ברגש להשכל - הם בהחלט חלק מהספר; מה גם שהשכל מהווה כבר 4 שנים דמות ציבורית; ודורג ברשימת 100 המשפיעים של דה מרקר, נדמה לי במקום ה- 18 וכ"ו.

אז טרוניות אנשי המחאה מובנות; אבל, תרשו לי רק להזכיר שמילותיהם כלפי ראש ממשלת ישראל הרבה יותר קשות. חוסר הכבוד המוחלט שבו הם מתייחסים לתפקיד ראש הממשלה - ולא לאדם הממלא אותו - מזעזע אותי הרבה יותר; כיוון, שהוא כולל גם חוסר כבוד מוחלט לדמוקרטיה הישראלית ולבוחריה. השכל הרי בא מצה"ל והוא יודע, שההצדעה בצבא היא לדרגה ולתפקיד ולא לאדם המאייש אותה; ואני בטוח שבדיוק כמוני, המון פעמים הצדעתם למי שחשבתם שהוא אפס מוחלט, תוך כדי הפרדה מוחלטת בין האדם לתפקיד.

אז הגיע הזמן לדעתי להתבגר. אי אפשר לדרוש בשם הדמוקרטיה מחד גיסא; ולזלזל בחוקיה מאידך גיסא!

.

.

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *