פנחס יחזקאלי: מהן זכויותיו של שוטר שנדבק בקורונה? עדכון

[בתמונה: אום אל פאחם - הקונספציה השניה של אוקטובר... התמונה היא צילום מסך]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

היום מגיעה למשטרה הצדעה גדולה.

את אחת השיחות הקודמות הקדשתי לטענות שוטרים שנדבקו בקורונה במסגרת תפקידם. הם טענו, שלא מאפשרים להם למלא דוח פציעה; והם נדרשים לספוג את המחלה ואת השלכותיה – קצרות וארוכות הטווח בעצמם.

נטען כי שוטרים המבקשים למלא דוח פציעה בתפקיד באגף משאבי אנוש, נתקלים בסירוב, בטענה שישנה הנחיה גורפת של קצין רפואה ראשי של המשטרה (קרפ"ר), לא לאפשר זאת, מאחר ולא ניתן להוכיח שההדבקה הייתה דווקא במהלך העבודה.

לא עברו יומיים והטלפון צלצל; ועל הקו היו לא אחרים מקצין רפואה ראשי של המשטרה בכבודו ובעצמו, ניצב משנה ד"ר בוריס זיו; ומרמ"ד נפגעים סנ"צ אפרת אורן.

[למאמר: מה עובר על שוטר שנדבק בקורונה?, לחצו כאן]

[התמונה היא צילום מסך]

אם השוטרים מבולבלים – אמרו - אז הם מוכנים להסביר, גם בדרך העקיפין הזו. לא מובן מאליו וראוי להערכה רבה!

אז מסתבר שאין צורך בדוח פציעה כי הקורונה היא מחלה ולא פציעה. אבל בניגוד למה שנטען, אין כל הוראה למנוע מהשוטרים לדווח על הדבקה במסגרת התפקיד. להיפך.

המשטרה מודעת לכך שלקורונה יש השלכות בטווחים, הקצר והארוך כאחד; ויש לה מחויבות למצות את זכאות השוטר. אם כי, כל הסוגיה הזו היא מטבע הדברים בהתהוות.

זכרו, שקיימת בעיה אובייקטיבית וקושי להוכיח הידבקות במסגרת תפקיד. לצורך כך עובר השוטר תחקיר אפידמיולוגי על ידי רופא היחידה. אם התחקיר מחזק את טענת השוטר להידבקות במסגרת התפקיד, סופגת המשטרה את ימי ההיעדרות שלו מחוץ למאגר ימי המחלה; וכך גם לגבי היעדרויות מחמת נזקים ארוכי הטווח של המחלה. היא גם מתעדת זאת בתיקו ברפואי. מה שיאפשר לו בעתיד – במקרה של החמרה חלילה – להגיש תביעה להכרה באחד הגופים המזכים- אגף השיקום המשרד הביטחון או אגף נפגעי עבודה בביטוח הלאומי.

אז שוטרים יקרים, אלה זכויותיכם מפי הגבורה עצמה. בוריס ואפרת הזמינו אתכם לשאול שאלות פרטניות לגבי זכאותכם, ניתן לפנות בכל על לגורמי הרפואה, הרווחה והנפגעים ביחידותיכם. יש שם מי שמאזין. עובדה!

ושוב, נצ"מ ד"ר בוריס זיו, סנ"צ אפרת אורן, אני מצדיע לכם. תודה גדולה!

לשיחה המוקלטת:

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *