הרן פינשטין: בבית המשפט העליון מעדכנים את ויקיפדיה

[תמונת השופטת חיות משמאל באדיבות הרשות השופטת של ישראל]

[לקובץ המאמרים על רצח תאיר ראדה, לחצו כאן]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

קלמן ליבסקינד לא מפסיק לדווח על שיאים לא יאומנו של מערכת המשפט, עובדיה ושופטיה. ב- 11.9.20, כתב ליבסקינד בעיתון "מעריב" על ויקיפדיה; על דוברות מערכת המשפט; ועל השופטת אסתר חיות.

מתברר מהכתבה כי דוברות הרשות השופטת ביקשה להחליף את הערך "אסתר חיות" בויקיפדיה בערך שלם חדש שנכתב על ידי אנשי גוף זה. לא ייאמן.

בכך לא די. ליבסקינד כותב כי השופטת חיות עצמה אישרה את נוסח הדף המוחלף. [נזכרתי באנציקלופדיה הסובייטית, הבלתי כרוכה...]. כך גם עולה במפורש מתגובת מערכת המשפט. לא ייאמן.

[לכתבה המלאה של קלמן ליבסקינד ב'מעריב', לחצו כאן]

עוד מתברר מהכתבה ומהמובאות של פסקי הדין של חיות כי לפני מינוייה לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון, היא ביקשה להצטייר כשומרת על הפרדת הרשויות, כי היא אינה ששה לבטל חוקים וכו'. אלא, שציטוטים אלה שנמסרו על ידי המערכת לויקיפדיה, לא שיקפו את ההחלטה הסופית של השופטת חיות באותם מקרים.

בפועל, כותב ליבסקינד, השופטת חיות הנה "שיאנית הפסילות" של חוקי הכנסת. אבל, כדי לצבור קולות לקראת מינוייה כנשיאה - בניגוד לדעת שרת המשפטים אותה עת, איילת שקד - ביקשה השופטת חיות ליצור רושם מתון ולא אקטיביסטי. לא ייאמן.

ולבסוף, מערכת המשפט הודיעה בתגובתה לליבסקינד כי החל משנת 2014, באישור נשיא בית המשפט העליון דאז, השופט גרוניס, "הצעות מסוג זה [של עריכת דף שופטים בויקיפדיה- ה.פ.] הועברו גם עבור שופטים אחרים וערכים על אודותם אכן עודכנו...". לא ייאמן.

מה כן ייאמן? עצבות, כעס ועלבון אישיים.

מה עוד ייאמן? יש לבטל את שיטת הסניוריטי במינוי נשיא/ה לבית משפט עליון. שופט או שופטת שלא יהיו מרוצים מהביטול של שיטה זו - יוזמנו לפנות את מקומם על כס השיפוט. לא יחסרו מועמדים מוצלחים להחליפם בתפקיד.

מהו השיא הבא של מערכת המשפט אותו מכין עבורנו קלמן ליבסקינד?

 

2 thoughts on “הרן פינשטין: בבית המשפט העליון מעדכנים את ויקיפדיה

  1. כשנבחרי הכסף קנו את הצדק.אל תצפו שהצדק יעשה.כך קם הגולם על יוצרו..ביבי עומד בינם לבן שליטה במדינה לא נשאר דבר שלא ניסו להשתיקו.והתקוה שביבי יתעורר לראות את כאב העם על זילות "טוחני הצדק,,

  2. שים לב כיצד בשקט בשקט המסרים והחשיפה של קלמן עוברים ללא שעזועים, בודדים מתרגשים ודורשים לעשות מעשה והרוב פשוט עובר לסדר היום
    על זה צריך לדבר, על צביעותם של אותם הגופים הדורשים ובצדק בדק בית בכול הנוגע לשחיתות אצל האחרים- אבל אצלם בבית??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *