רועי צזנה: איזה כישורים צריך עובד ניקיון?

[בתמונה: מי לא רוצה עובד שיהיה *גם* יצירתי, שידע לחשוב ביקורתית, ושיהיה בעל אתיקת עבודה גבוהה וגישה חיובית... למרות שהעבודה שלו היא רק לנקות את המטבח בסוף היום? אה, ושידע גם לעדכן מסדי נתונים. כלומר, להזין באקסל שהוא סיים את העבודה בסוף היום.... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי SerenaWong לאתר Pixabay]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון.

בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

הסברה הנפוצה כיום היא שאנשים זקוקים ליותר מיומנויות כדי להתמודד עם שוק העבודה החדש. אחת הראיות התומכות היא שכימות של "המיומנויות הנדרשות" באתרים כמו לינקדאין ודומיהם, מראה גדילה שכזו לאורך זמן.

ואז באים אלו שאוהבים להתווכח, וטוענים שמכיוון שבעולם הדיגיטלי אין שום עלות לדיו ולמקום על הנייר (כלומר, על המסך), הרי שמחלקות HR מרשות לעצמן להוסיף לכל משרה עוד שפע של מיומנויות רכות וקשות שאינן באמת נחוצות עבור אותה משרה; כי מי לא רוצה עובד שיהיה *גם* יצירתי, שידע לחשוב ביקורתית, ושיהיה בעל אתיקת עבודה גבוהה וגישה חיובית... למרות שהעבודה שלו היא רק לנקות את המטבח בסוף היום? אה, ושידע גם לעדכן מסדי נתונים. כלומר, להזין באקסל שהוא סיים את העבודה בסוף היום.

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

בעולם בו מספר מחפשי העבודה גדול ממספר המשרות הפנויות, רק הגיוני שתהיה אינפלציה כזו של מיומנויות, שאינן באמת נדרשות לצורך התפקיד. ואם נודה באמת - קל יחסית לעקוף את הדרישות האלו באמצעות הכנה מראש לשאלות בסגנון - "מה החולשה הגדולה ביותר שלך".

אני לא אומר שהסברה הזו נכונה, אבל היא לכל הפחות מעניינת. והודעה מהסוג הזה שפורסמה בלינקדאין (ו- Michael Lopiansky שיתף עימי) מספקת לה משנה תוקף.

אז... אם יש לכם את הכישורים הנדרשים להיות עוזר מנהלתי, סופרמן ואמא, אולי שווה לכם להגיש מועמדות...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *