אלעד רזניק: אלוהים חס על מפגיני בלפור; לא על מפגיני ארה"ב

[בתמונה: נתוני ההידבקות בקורונה בארצות הברית. התמונה היא נחלת הכלל]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלוהיי האפליה - ההפגנות בבלפור פינת ארה"ב.... 

הדיון הציבורי בנושא ההדבקה הפוטנציאלית מקורונה בבלפור הוא חסר נתונים לחלוטין. בהעדר נתונים, אנשים כמו Omer Dank ו- Hovav Dror מנסים את מזלם.

אגב מדובר בשניים מהאנשים היותר חכמים במרחב המאוד חביבים עלי באופן אישי ומי שלא עוקב אחריהם שווה לעקוב אחריהם ולקרוא את שיש להם להגיד.

גם לי אין נתונים אבל במקום לנחש אני מסתכל על מקום שבו הקנה מידה הרבה יותר גדול והרבה יותר קל להבין מה קורה. מתוך הנחה שהתהליכים הביולוגים בישראל ובארה"ב דומים.

בראש המאמר, מצורפת מפה של ארה"ב מתוך תוכנית הבוקר של סי אנ אנ. המפה הזאת מייצגת את מספר מקרי הקורונה המאובחנים יומית ביבשת הגדולה בקיץ כשאין בתי ספר והכל סגור.

בין השני לאפריל לאמצע יוני 2020, הגרף מראה ירידה במספר המקרים; כשבתחילת יולי המספר עומד על 20,000 מקרים יומיים ברחבי היבשת.

ה- 25 למאי 2020 הוא התאריך שבו ג'ורג' פלויד מת מידי השוטרים. ה- 12 ליוני הוא התאריך של התקרית בג'ורג'יה. שתי התקריות הוציאו המונים לרחובות.

ב 13 ליולי ראש עיריית ניו יורק דווח על עליה בלתי מוסברת במספר חולי הקורונה בעיר, בקבוצת הגיל של בני ה 20 עד 29 - https://patch.com/new-york/new-york-city/coronavirus-infections-spike-nyc-20-somethings-de-blasio-says. באמצע יולי מספר המקרים היומיים המאובחנים עומד על כ 67,000:

[למאמר המלא באתר patch, לחצו כאן]

עמר דנק כתב סטטוס, שבו הפנה למחקר של NBER שקובע שאין הדבקות בהפגנות בארה"ב. אז הלכתי לבדוק. המחקר פורסם ב 16 ליוני וסביר מאוד להניח שנכתב בשבועיים שקדמו לכך. דהיינו? המחקר לא ממש רלוונטי ולא מכסה את תקופת הזמן הרלוונטית.

יתרה מזאת, הארגון הוא מלכ"ר פרטי, מוטה פוליטית, בערך כמו רבנים לזכויות אדם בארץ. באווירה הפוליטית השוררת נכון להיום בארה"ב, יש להתייחס אליו עם קורטוב של מלח.

לראש עיריית ניו יורק - שמדווח באמצע יולי על קפיצה לא מוסברת במספר הנדבקים בקבוצת הגילאי ה- 20 עד 29 - יש מקורות מידע הרבה יותר טובים; והוא מחויב לאינטרס הבריאותי של תושבי עירו.

מה קורה בארה"ב, בין ה 25 למאי ל- 15 ליולי, שגורם להכפלה במספר החולים היומי המאובחן? 

יכול להיות שזה ההפגנות ענק והמהומות המתרחשות לאורכה ולרוחבה של ארה"ב ? תמהני.

בלפור הוא המקום היחיד בעולם שבו מפגינים לא נדבקים בקורונה; ולהזכיר, מדובר בהתקהלות הגדולה ביותר בישראל.

מסתבר שאלוהים אוהב מפגינים בבלפור אבל מתעב מפגינים באמריקה...

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *