פנחס פישלר: כך משפיעים על בית המשפט!

[תמונותיהם של רוני אלשיך מימין ונוני מוזס משמאל הן צילום מסך]

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

עו"ד פנחס (פיני) פישלר הוא קצין משטרה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בימי ניצב בנימין זיגל. משמש כחבר ועדת הביקורת של לשכת עורכי הדין בישראל.

הוא בעל חמישה תארים אקדמיים, שלושה מהם בהצטיינות, ממייסדי תנועת אומץ, הגן בערכאות שונות על שוטרים וקציני משטרה רבים, פעמים רבות בהתנדבות. לוחם בלתי מתפשר למען טוהר המשטרה והאפקטיביות שלה.

מייסד דף הפייסבוק "משטרת לואי דה פינס". מוציא מידי חודש דו"ח מסכם על חריגות במשטרת ישראל, שהפך חומר חובה בידיהם של אנשי אקדמיה ואזרחים שאכפת להם.

[לדף הפייסבוק, משטרת לואי דה פינס, לחצו כאן]

*   *   *

מר רוני אלשיך מתראיין ל"ידיעות אחרונות", "7 ימים", ביום 28/08/2020 עם פרומו ענק לרבות כותרת ראשית, ב"ידיעות אחרונות", אתמול, 26/08/2020 (ראו התמונה בראש המאמר); וכן, פרומו ענק בעמוד הראשון של "ידיעות אחרונות" ב- 27/8/20, פרומו המפנה למחר, 28/08/2020. הנה, יום אחר יום, פרומו לכתבה של מחר. הכל, בעמוד הראשון.

מר רוני אלשיך מתראיין לעיתון "ידיעות אחרונות", עיתון שאת המו"ל שלו המליץ להעמיד לדין פלילי. בסופו של יום, הוגש כתב אישום; ובפרקליטות נשקלת העמדה לדין גם של העיתון עצמו.

 מכלול אמירותיו פוגעות במה שקרוי: "הליך הוגן" / "הליך ראוי". מכלול אמירותיו יש בהן כדי להשפיע על בית המשפט, השפעה יתירה, אולי אף משום שיבוש מהלכי משפט. אולי הוא ייקרא להעיד על ידי הסנגוריה? הוא חשב על זה?

[בתמונה: כותרת ידיעות אחרונות, 26/8/20]

הנה כי כן, הוא עושה זאת, כאזרח, מקום שלפני שנתיים נגע בכל עדות, בכך מסמך בתיקים, כפי ההוא עצמו הודה בפני קבל עם ועולם, בתוכנית "עובדה", אצל אילנה דיין.

 לא זו אף זו: קמה חובה על היועץ המשפטי לדרוש ממשרד הביטחון, הצנזורה, את טופסי הבקשה לאישור הספר: "מפכ"ל בחזית" – "ערכים במבחן".  לאמור: מי הגיש בקשה? מי חתם עליה? בדוק נא היכן "מבחן הערכים" הצריך?

 שהרי נדמה, כי  הבקשה שבאה בפני הצזורה, הוגשה מטעמו של אלשיך ומטעם "ידיעות ספרים".  בדוק נא. ברר זאת. פנה לצנזורה ובקש הבקשה. הנה כי כן, כך נדמה, כי מצא עצמו רוני אלשיך, במצב של ניגוד עניינים מובהק, תוך רמיסת כללי אתיקה מחייבים, תוך שימוש לרעה בכח משרתו [דאז] מלעיט את הקוראים – הכל מתוך מידע שיש לו – מידע שצבר – מידע שאגר - מתקופת כהונתו - מקום בו בתקופת כהונתו כמפכ"ל - נחקר מו"ל "ידיעות אחרונות" ביחידת להב 433.  ואף זאת: האם לא נשקלת האפשרות להגיש כתב אישום כנגד העיתון עצמו?

 הנה, יש כאן גם מסע, לכאורה, מסע של יחסי ציבור לקידום ספרו בבחינת "פרסום אוהד". מה מטרת ראיונותיו? מה מטרת ספרו? "עשיתי בניתי"?

בזמנו הגשתי תלונה, כנגד אלשיך, תוצאי הדלפותיו בתוכנית "עובדה" אצל הד"ר אילנה דיין. מה עשתה הפרקליטות, מי יודע?

אומר, בראיון, אלשיך, גם, כי אם יועמד בנימין נתניהו לדין "הוא יורשע". ממה נפשך? הרי בנימין נתניהו הועמד לדין ומועמד לדין בעצם הגשת כתב האישום וההליך בבית המשפט המחוזי בירושלים כבר מתנהל. מר אלשיך מודע לכך שאין מדובר במבט צופה פני עתיד, אלא בהליך משפטי המתנהל. אז מה עושה אלשיך? מבקש להשפיע על השופטים ["סוביודיצה"?]? מבקש לשבש מהלכי משפט? מדוע הוא מרשיע את הנאשם, בהבל פה? בהינף קולמוס?

מדוע היועץ המשפטי מחריש?

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

2 thoughts on “פנחס פישלר: כך משפיעים על בית המשפט!

  1. עיקרון הסוביודיצה הופר לכאורה בצורה גסה, הן על ידי המפכ"ל היוצא, והן על ידי העיתונאים שראיינו אותו.
    מוטב היה כי אלשיך ימנע מכל התייחסות בתקשורת להליך תלוי ועומד.
    סעיף 71 לחוק בתי המשפט קובע כדלקמן: "לא יפרסם אדם דבר על עניין פלילי התלוי ועומד בבית משפט במטרה להשפיע על מהלך המשפט או על תוצאותיו, וראייה מראש את ההשפעה האמורה כאפשרות קרובה לוודאי כמוה כמטרה להשפיע, והכל אם יש בפרסום כדי להשפיע כאמור".
    מכוח עיקרון זה, נקבע שעד לא יכול לפרסם דבר על עניין פלילי התלוי ועומד בבית המשפט, במטרה להשפיע על ההליך.
    פרסום אסור "במטרה להשפיע על ההליך ותוצאותיו" האיסור חל כאשר ההשפעה על ההליך ותוצאותיו נצפית מראש כאפשרות קרובה לוודאי.

  2. לא קראת את הראיון בכלל. גם הציטוט שלך ממנו מוטעה ובבחינת פייק-ניוז. הוא אמר שאם "הוא יעמוד לדין אני מניח שהוא יורשע". מניח בלבד. זו אמירה לגיטימית של כל מי שהמליץ להעמיד חשוד לדין.
    חבל מאד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *