גדעון שניר: פלטפורמת הדמוקרטים 2020: פרו איראן, אנטי ישראל

[בתמונה: ישראלים בנויים לטווחים קצרים. לא ל"ריצות מרתון"... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי AnnaliseArt לאתר Pixabay]

[למאמר המקורי בניוזוויק, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'הפרוגרסיבים החדשים ואנחנו' באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

 

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

*  *  *

לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר 2020,  מתגברת המחלוקת בקרב יהדות ארצות הברית בין התמיכה במפלגה הרפובליקנים- בראשות הנשיא המכהן דונלד טראמפ, ובין התמיכה המסורתית במפלגה הדמוקרטית בהנהגתו של ג'ו ביידן.

המאמר (המתורגם) המופיע כאן, נכתב על ידי Bruce Abramson ו- Jeff Ballabon; ופורסם ב- 24 ביולי 2020, ב- Newsweek, וממגולל לפנינו חלק מהמחלוקת שבין הצדדים מנקודת מבטם של הרפובליקנים היהודים, שיש לכך השפעה מהותית על מדינת ישראל...

  • ברוס אברמסון הוא עמית בכיר ומנהל, בקרן ACEK, ומחבר הספר "השיקום האמריקאי: ניצחון מלחמת האזרחים השנייה באמריקה".
  • ג'ף בלאבון הוא המנהל והיועץ האסטרטגי של B2.
 

[לכתבה המלאה בניוזוויק, לחצו כאן]

במהלך השבוע האחרון, הדמוקרטים - המתיימרים להיות "פרו-ישראלים" - הכשירו את הקרקע לפרסום הפלטפורמה הרשמית של  המפלגה 2020. הספין שלהם היה כנגד הקו האנטי-ישראלי המתקדם של המפלגה.

נראה שהם היו זקוקים לספין הזה. רבים מהדמוקרטים הוותיקים מכירים את ישראל כבעלת ברית מוערכת בארה"ב; מעריכים את קיומה של המדינה היחידה הבטוחה ליהודים בעולם; ומתנגדים לקמפיינים של טרור בלתי פוסק מצד הפלסטינים.

הדמוקרטים יודעים שעד כמה שהעריצו את ממשל אובמה-ביידן על עמדתם בתחומים אחרים, דוקטרינת "אור היום" שלהם ("daylight" doctrine; משמע, לא תהיינה שום הפתעות בין שתי בעלות הברית, והכל יהיה פתוח, לאור הזרקורים) הייתה אסון מוחלט לישראל; והיא אינה אלא נטישה מפורשת של עשרות שנות תמיכה הדדית של ארה"ב, שהבטיחה, שלא תהיינה "הפתעות" בין בנות הברית. ברק אובמה, ג'ו ביידן, הילארי קלינטון וגון קרי - חשפו את המודיעין הישראלי, חיבלו בפעילות מבצעית, והיו מעורבים בהתקפות דיפלומטיות על המדינה היהודית, שהגיעו לשיא בהצהרת מועצת הביטחון  UNSC מס 2334  שעצם חיי יהודים ביהודה ושומרון הם פשע.

[להרחבה על 'דוקטרינת אור היום', לחצו כאן]

הבסיס הפרוגרסיבי של המפלגה לא הסתיר את שאיפתו להצהרת 2334, שתכווין את המדיניות האמריקנית בכיוונים מנוגדים יותר ויותר מישראל; שטומנת בחובה סכנה גוברת לחיי היהודיים. הדמוקרטים "הפרו-ישראלים" לכאורה, היו זקוקים לפלטפורמה "פרו-ישראלית" כבטוחה לכך.

אך, "הוועד הלאומי הדמוקרטי" (DNC) פרסם פלטפורמה השונה ב- 180 מעלות מהספין. היא כול כך פרו-איראנית, עד שהמועצה הלאומית האיראנית-אמריקנית - שדה פקטו אינה אלה לובי המשטר האיראני בוושינגטון - מיד "הריעה" ל-DNC בשל מחויבותו לנושאים בעלי חשיבות לקהילה האיראנית-אמריקאית". בכך, מומחש כי ההעדפה המפתיעה של הנשיא ברק אובמה לעליונותם של הרפובליקה האסלאמית של איראן ו"האחים המוסלמים" - על פני בעלי הברית האזוריים המסורתיים שלה - הפכה להיות הזרם המרכזי של האידאולוגיה הדמוקרטית.

מדיניות ממשל טראמפ הורידה את הרפובליקה האסלאמית הארורה על ברכיה; ועתה, מבקשים הדמוקרטים לשקם את חיוניותו על-ידי הפסקת הסנקציות ולשוב לעסקת איראן הדוחה של הנשיא אובמה. כל סיעה ברחבי הספקטרום הפוליטי של ישראל הסכימו על כך, שהעסקה הזו היא איום קיומי. ביידן והדמוקרטים ב- 2020, מאמצים את ההשקפה היריבה לפיה: "שינוי המשטר הוא שגוי"; ו- "דיפלומטיה ומעורבות כלכלית יכולים לרסן את המולות".

ועתה, ערביי המפרץ: דור חדש של מנהיגים הרחיב לאחרונה את זכויות הנשים, התעמת עם האסלאמיסטים, פעלו לרסן את הטרור, העמיק קשרים עם ארצות הברית; ופעלו לסיים את הסכסוך הערבי/ישראלי. ביידן והדמוקרטים 2020, מעדיפים "לאפס" את היחסים החמים האלה, על מנת לשמור על בנות הברית המסורתית במפרץ בטווח יד.

[בתמונה: ביידן והדמוקרטים 2020, מעדיפים "לאפס" את היחסים החמים האלה, על מנת לשמור על בנות הברית המסורתית במפרץ בטווח יד... מקור התמונה: פייסבוק]

מעבר לקריאה לחזק את המשטר האיראני הקטלני - תוך החלשת המבקשים לשלב את ישראל באזור הרחב יותר - הפלטפורמה תומכת גם בהקטנת הנוכחות הצבאית האמריקנית; שגם כך, מתקשה להכשיר את מיליציות הצבא העיראקי והסורי, לייצב את שתי המדינות, לאבטח את הכורדים ולמנוע את עלייתה מחדש של ISIS; שלא לומר, שנוכחות כזו בקושי מגינה על החיילים, ומטילה מגבלות על חופש הפעולה הישראלי.

מכאן פונה הפלטפורמה לישראל,  בהקשר למזכר ההבנה (2016) הקושר סיוע צבאי אמריקני לאילוצים חמורים בנוגע לפעילותה של ישראל עם הקונגרס.  

סדרה של אמירות, לא מוסריות ומזעזע להפליא, משווה את ישראל - בעלת בריתה הנאמנה, הליברלית והדמוקרטית של אמריקה - לארגון טרור מושחת, רצחני במובהק ואנטי-אמריקאי, העושה שמות והרס בחיי יהודים ומנציח את האומללות של הערבים תחת עולו. הבעלות היהודית באזורי המחלוקת – שישראל מחזיקה, בהקשר זה, בהרבה טענות היסטוריות ומשפטיות חזקות ביותר - מושווית לא עם הבעלות ערבית באותם שטחי המחלוקת, אלא עם הטרור הערבי.

[להרחבה על המצב החוקי-הבינלאומי ביהודה ושומרון, לחצו כאן]

פלטפורמה זו מערערת את זכותם של ישראל להתקיים; וקוראת למחויבות, ללא תנאי, להשיב את המימון לרשות הפלסטינית; שארה"ב מנעה, עד אשר הרשות הפלסטינית תחדל מתכנית התשלום למשפחות מחבלים, בגין רצח יהודים, הידועה בכינויו "תשלום לשעבוד"."תגובת הרשות הפלסטינית לדרישה האמריקנית הייתה דחייה מוחלטת בלבד; המיליארדר, מחמוד עבאס, מתעקש על זכותו להשתמש בכסף אמריקאי למימון טרור.

עם סעיף ישראלי זה במצע, ג'ו ביידן והדמוקרטים 2020, אימצו באפקטיביות את האמונה של הטרור, מאשימים ומצדיקים ומעודדים את רצח היהודים ואת הכחשת ההיסטוריה, ומקדמים את עלייתה של האנטישמיות הגלובלית בעולם. בעוד שוועדת הפלטפורמה אפשרה לפעילי "פרו-ישראל", לכאורה, להסיר את המילה "כיבוש" מהטקסט, אושרה מחדש המחויבות של הדמוקרטים לדעה האנטישמית והאנטי-אמריקאית של ה"יודנריין", שמשמעותו היא טיהור אתני של היהודים ממולדתם ההיסטורית. הפרטים הנבחרים והדייקנות הלשונית אינם יכולים להדחיק את המציאות האנטי-יהודית העניינית של הפלטפורמה.

משמעות הדברים היא, שדמוקרטים "פרו ישראלים", לכאורה, עיצבו את הפלטפורמה ההרסנית הזאת כניצחון. הימנעות מהמונח "כיבוש" והביקורת הקלילה על ה-BDS הם רק 'מסך עשן', שנועד לאפשר לתומכי ישראל לשכנע את עצמם, שהם לא מצביעים למען רצח העם היהודי. יהיה זה טרגי אם אשפי הספין יצליחו.

ההדגשות  במקור.

[לאוסף המאמרים על 'הפרוגרסיבים החדשים ואנחנו' באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *