עד שהשכל יחזור למי שאמור להחליט!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

חן צודקת, אבל....

את הפוסט הזה כתבה Chen Hana Dadon חפני חמש שעות, והוא הולך להיות ויראלי ברשת. היא לגמרי צודקת עם 'אבל' קטן. אבל קודם בואו ניתן לו את הכבוד המגיע לו (ולגמרי מגיע!):

"עצבנית.

יושב לו נוסבאום בחדשות ומראה את הסרטון של הבחור שעבר מעצר "אלים" בים ואומר: "המשטרה לא צריכה להגיע למצב כזה..צריכים להיות יותר רגישים למצב..".

אז אני רוצה לתאר סיטואציה לנוסבאום ולעם ישראל היקר:

מגיע שוטר. מבקש להזדהות. הגבר/האישה שמים זין.

השוטר שוב מבקש להזדהות; ושוב שמים זין.

ואז מגיעה האזהרה: "אם לא תזדהה אאלץ לעצור אותך". שמים זין.

ואז השוטר אומר "אתה עצור תביא לי את הידיים שלך". הבן אדם מתנגד שם זין מקלל.

השוטר עובר למעצר "אלים". בום! נשלף לו הפלאפון של איזה גיבור באזור. והנה "חרא משטרה"...

אז בואו אני אסביר משהו: ישנה חובת הזדהות בפניי שוטר (לא יודעת מה המינוח המקצועי או הנכון, אז נגיד שזה ככה). קורונה לא קורונה, ישנה חובה! חוק! לא הזדהתם מגיעים הליכים בהתאם!

איך אומרים לי תמיד בשדה: "מה זה הביטחון הזה מה קרה מה אני טסה לארצות הברית (תוסיפו לעיסת מסטיק גסה)... אז בארה"ב למשל, מספיק שמשטרה נוסעת אחריך. אתה עוצר, מדומם מנוע, ידיים על ההגה ו"כן אדוני השוטר!"

למה רק במדינות אחרות אנחנו יודעים לקיים את החוק ופה כל אזרח הוא גיבור ושם פס ??!?

אז חלאס כבר עם יפי הנפש בחדשות; וחלאס כבר עם ההכפשות! מזל שיש לכם גו פרו בחזה, תודות לארדן...

פרקתי. בי שלום!"

[לדף הפייסבוק של חן חנה דדון, לחצו כאן]

צודקת אבל...

אז נכון שהשוטרים מגיעים כי אזרחים אחרים מדווחים; ונכון שיש תמיד את הטמבל גס הרוח הזה ששש לקרב ויוצר מהומה; ואת החבר שלו ששולף מצלמה.

רק שצריך לשאול עוד שתי שאלות:

  • האחת, למה לדעתכם, לפני ליל הסדר הגיבוי הציבורי לשוטרים היה בשיאו ואחר כך נמוג?
  • והשנייה, למה אחרי ליל הסדר - כשמנהיגינו היקרים הסבירו לנו, מה הם חושבים על החוק הזה - ואחרי השחרור הסלקטיבי של עסקים מחובת הסגירה במוצאי החג - המדיף ריח חריף של שחיתות שלטונית - השוטרים עדיין ממשיכים לאכוף?

ואפשר גם לדייק יותר: השוטרים עושים מה שהמפקדים שלהם אומרים להם. המפקדים אמורים להפעיל שיקול דעת. למה הם שולחים אותם לאכוף?

אנחנו האזרחים. אנחנו בעלי הבית של השוטרים. אנחנו קבענו שאנחנו יודעים להיזהר בדיוק כמו המנהיגים שלנו ולא צריכים שוטרים שיעזרו לנו בכך. ואנחנו החלטנו שאכיפת הסגר בחוצות - למעט מוקדי התפרצות - כבר איננה לגיטימית.

אז שוטרים יקרים, תגידו את זה למפקדים שלכם; ואם הם יתעקשו לשלוח אתכם שוב, אז שוב יחזרו הקטעים הללו על עצמם, עד שהשכל הישר יחזור למי שאמור להחליט!

 

2 thoughts on “עד שהשכל יחזור למי שאמור להחליט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *