רועי צזנה: נגיף הקורונה ורשת ה- 5G: הקונספירציה שהתגלתה כאמיתית

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי NickyPe לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על תיאוריות קונספירציה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון.

בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

נתחיל בגילוי נאות: אני סקפטי. עוד בפולניה הייתי סקפטי. כשאני שומע על תיאוריות קונספירציה, אני דורש ראיות. הוכחות. הגישה הזו הוכיחה את עצמה עד עכשיו בביתוק רוב תיאוריות הקונספירציה בהן נתקלתי. אבל בשבועות האחרונים, מאז שנחשפתי לתיאוריה שמקשרת בין רשתות ה- 5G ונגיף הקורונה והתחלתי לחפש ולקרוא חומר על הנושא, הבנתי שבאמת יש כאן קונספירציה.

כן, אני רציני. קיימת תכנית זדונית של ממש, במסגרתה פועלות ממשלות כנגד אזרחי העולם המערבי, והיא עלולה לפגוע אנושות בכולנו בטווח הארוך, אם לא נתעורר ונהיה מודעים אליה כאן ועכשיו. אני מזהיר מראש שמדובר בתכנית מורכבת, ולכן חשוב שתקראו את הרשומה עד הסוף. הקונספירציה עמוקה יותר מכפי שחושבים, וכדי לעצור את האיום, אנחנו חייבים להבין מיהו האויב ומה הוא רוצה להשיג.

אבל קודם נתחיל בהתחלה: במקום הלידה של תיאוריית קונספירציה חדשה.

קונספירציה חדשה נולדת

לקראת סוף ינואר, כשנגיף הקורונה רק החל לעשות כותרות בעולם, פרסם עיתון בלגי ריאיון עם רופא בשם קריס ואן קרחובן. כותרת המאמר, באותיות גדולות – "5G היא איום-קיומי, ואף אחד לא יודע על זה." (5G הוא קיצור של: 5th Generation, נקרא גם: רשתות סלולריות דור 5 או דור 5 של מערכות אלחוטיות. זהו הדור הבא של תקנים לתקשורת סלולרית המרחיב את התקן לאחר 4G - דור 4).

שעות ספורות לאחר שהמאמר עלה לאתר, הוא הורד משם בחטף ונגנז לעולמי עד. אבל את המהדורה המודפסת של העיתון היה קשה יותר להעלים, וכך הגיעה התאוריה לעיני כל. ואן קרחובן היה ברור בדבריו: הוא טען שרשת ה- 5G מסוכנת, אבל יותר מכך, שהיא עשויה להיות מקושרת לנגיף הקורונה.

הנגיף עדיין לא התפשט לשאר העולם באותו הזמן, וכמעט כל הנדבקים והמתים המתועדים היו מהעיר ווהאן. וראו זה פלא: בשנת 2019 הוקמו מספר מגדלי תקשורת 5G מסביב לווהאן והציפו את העיר בשידורים. קרחובן הזהיר שייתכן שיש לכך קשר לנגיף.

כך נולדה תיאורית קונספירציה אודות הקשר בין רשת ה- 5G לנגיף הקורונה, והחלה להתפשט בעולם במהירות שעלתה בהרבה על קצב ההתפשטות של הנגיף עצמו.

.

בשעות המעטות שחלפו בין פרסום המאמר אונליין לבין גניזתו, הספיקו אקטיביסטים בלגיים להפיץ את הציטוטים בפייסבוק. בשלב זה, עורך העיתון שפרסם את הכתבה הבין איזה ג'יני הוא שחרר מהבקבוק, והוריד את המאמר מהאתר, עם הסבר שהסיפור והציטוטים לא היו מבוססים. זה לא עזר. ימים ספורים לאחר הפרסום המקורי בעיתון הבלגי, תיאורית קונספירציה כבר תורגמה לאנגלית והגיעה לעשרות עמודי פייסבוק חובבי-קונספירציות. שם היא גדלה, צמחה, הדהדה מקיר לקיר בחדרי הפייסבוק הפרטיים, ועברה הקצנה עוד יותר. לא לקח לה הרבה זמן להמריא אל מעבר לאותם חדרים חנוקים ולחלחל לתודעה הציבורית. כוכבי רשת וסלבריטאים הפיצו אותה למיליוני עוקבים, וכך היא הפכה לאמת מוגמרת עבור רבים.

זו הייתה רק ההתחלה, מכיוון שהתאוריה עברה מוטציות נוספות ששותפו מיליוני פעמים בעצמן ברשת. יש הטוענים שרשת ה- 5G מסוכנת לבריאות בפני עצמה. אחרים קובעים שהיא מחלישה את מערכת החיסון וכך מסייעת לווירוס להתפשט. ישנן טענות ששידורי הרשת עצמם גורמים לתסמינים הדומים לאלו של הדבקה בנגיף הקורונה. או שבעצם הנגיף הוא רק אמתלה, ודרך עבור הממשלות להשאיר את האזרחים בסגר בזמן שאנטנות 5G מוקמות מסביבם[1]. וכמובן, ביל גייטס (ראו תמונה משמאל) מעורב[2]. הוא והאילומנאטי – אותה קבוצה מסתורית שמנסה להשמיד את האנושות מסיבות השמורות לה בלבד (אבל רבים מנסים לנחש מהן)[3].

[מקור תמונתו של ביל גייטס משמאל: פייסבוק]

התוצאות לא איחרו לבוא: אנטנות 5G הושחתו בעשרותיהן בבריטניה (למרות שחלקן לא כללו עדיין טכנולוגיית 5G, אלא רק את הציוד הישן – 3G ו- 4G)[4]. אזרחים שלחו מכתבים נזעמים לממשלותיהם בדרישה לעצור את פריסת הרשת החדשה. בארצות הברית ניסה נהג קטר להשתמש ברכב המסיבי כדי לנגח ספינת בית-חולים שעגנה בנמל הסמוך. הסיבה? הוא היה משוכנע שיש כאן קונספירציה, כמובן[5].

אולי אני נשמע לכם ספקן, אבל אני מבטיח שבסיפור הזה יש באמת שחקן אפל – ישות ממשית לגמרי שרוצה ברעתנו. אלא מה? היא אינה קשורה כלל לרשת ה- 5G. לפני שאחשוף אותה, אני רוצה להקדיש כמה מילים לרשת ה- 5G ולמדע שמאחוריה. גם אם תחליטו שאתם לא מסכימים עם מה שיש לי לומר בנושא, אל תפסיקו לקרוא! האויב ממש מסביב לפינה, והוא אמיתי בהחלט – ומאיים על כולנו.

[בתמונה: כשהשד יצא מהבקבוק... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי OpenClipart-Vectors לאתר Pixabay]

האמת שמאחורי רשת ה- 5G

מהי בכלל אותה רשת 5G הידועה לשמצה? ובכן, היא פשוט שדרוג של רשתות התקשורת האלחוטיות הקודמות. ה- G מייצגת את המילה generation, או "דור". כלומר, רשת דור 5. הדור הראשון של רשת התקשורת האלחוטית הומצא בסוף שנות השבעים של המאה הקודמת, ואפשר להעביר בערך 2.4 קילובייט בשנייה. במילים אחרות, אם הייתם רוצים להוריד דרך הרשת הזו תמונה ברזולוציה סבירה (ונודה באמת: זה השימוש המרכזי שבני-אדם עשו ברשת האינטרנט עד להופעת אתרי ה… סרטים… השונים), הייתם צריכים לחכות בערך 30 דקות לתמונה.

אין פלא שהעולם השתדרג בהזדמנות הראשונה לרשת מהדור השני, שהייתה מהירה פי עשרים, מה שאומר שיכולתם להוריד תמונה אחת בדקה וחצי בערך. סרטון ממוצע של עשר דקות היה עדיין לוקח לכם שעה או שתיים להוריד. אבל אז הגיע הדור השלישי, והוא כבר זה שאפשר לכל אנשי העולם המפותח לצפות בסרטונים כאלו בסמארטפון מדי ערב, מיד אחרי שהעבירו את הדפדפן למוד אנונימי. המהירות המרבית הגיעה ל- 21 מגה; והגענו לקצב העברת נתונים של ג'יגה-בייט שלם בשנייה. אין ספק שהתקדמנו.

כל הרשתות האלו מבוססות על שידור של מידע באמצעות גלים מהטלפון הסלולרי לאנטנות סלולריות, מאנטנות לאנטנות, ומאנטנות לטלפונים ולמכשירים חכמים האחרים המחוברים לאינטרנט האלחוטי.

ההבדל המרכזי בין רשת מהדור הרביעי לדור החמישי, הוא שהעברת המידע – בקצב מסחרר של יותר ממאה ג'יגה-בייט לשנייה – נעשית באמצעות שידור גלים בתדירות גבוהה יותר. זה נשמע מפחיד, אבל למעשה מדובר בשידורים שאמורים להיות בטוחים אפילו יותר, מכיוון שהם מתקשים יותר לחצות את מחסום העור האנושי. אלא שמכיוון שהם אינם יכולים לטייל רחוק במיוחד, צריך להתקין מספר רב של נתבי 5G בערים. נכון להיום, אין שום מחקר שמעיד על כך שהנתבים האלו – או הגלים שהם מעבירים ביניהם – מסוכנים לבני-אדם[6]… כל עוד הם ברמה סבירה.

זו נקודה חשובה. כל דבר יכול לפגוע בנו במינון גבוה מספיק. אבל זו לא חכמה גדולה. אם תיכנסו לתא שיזוף בעוצמה גבוהה ותישארו בו כמה ימים, אתם תיראו כמו תפוח אדמה אחרי שהייה במיקרוגל. ואם תעמדו ישירות מול אנטנה סלולרית ענקית – מהסוג שמשדר בבת-אחת כמויות עצומות של קרינה – תתחילו להרגיש את העור שלכם מתחמם אחרי כמה דקות[7]. לא מומלץ. עודף של קרינה מכל סוג יכול להיות מסוכן לבריאות, ולכן הממשלות קובעות חוקים מאד ברורים ונוקשים לגבי שידורי הרדיו והשימוש בגלים מסוגים שונים להעברת מידע.

כמו שציינתי קודם, למרות כל הטענות שמתרוצצות ברשת בנוגע לסכנה של שידורים מסמארטפונים ומרשתות אלחוטיות באופן כללי, אין עדיין שום ראיה לכך שהם מזיקים בבני-אדם. אני יודע, קשה להאמין בראי כל השמועות שרצות ברשת, אבל זה המצב. הראיה החזקה ביותר לנזק מגיעה מניסויים בעכברים ובעכברושים – ורק אחרי שחושפים אותם לקרינה בעוצמות כל-כך גבוהות שאין סיכוי שבני-אדם מן השורה נחשפים אליהן.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

אז לא, קרינה סלולרית ברמות שהמחוקק מאפשר לא גורמת לגידולים במוח, לא לאוטיזם, לא למחלות נפשיות ולא לאפילפסיה. פשוט לא. וכפי שניסחו זאת יפה כתבי The Verge כשסיקרו את אחד המחקרים האחרונים המקיפים בתחום שנערך מטעם ה- FDA –

"קרינה סלולרית אינה מהווה איום ממשי לבני-אדם… אלא אם אתה עכברוש זכר שעושה אמבטיה בקרינה סלולרית."[8]

ולעזאזל, אפילו כשחשפו את העכברושים לרמות הקרינה ההזויות האלו, לא היה עדיין קשר חזק וברור לסרטן.

הדרך היחידה להאמין שקרינה סלולרית ברמות הקיימות כיום – או ברמות שרשתות 5G יגיעו אליהן – באמת מסוכנת, היא להניח שהממשלה נגדנו. שיש קונספירציה כנגד האזרחים מצד אלו שאמורים להגן עליהם. אבל בעצם, לא רק מצד ממשלה אחת. מצד כולן! כל ממשלות העולם מוכנות לשתף פעולה ביחד, להסתיר את המידע שיש להן על נזקי הקרינה הסלולרית, ולחכך ידיהן בהנאה כשמיליארדי בני-אדם מתמלאים בגידולים סרטניים קטלניים שיחייבו טיפולים רפואיים יקרים על חשבון משלם המסים. כלומר, על חשבון הכלכלות הלאומיות של כל אותן מדינות.

ולמה הממשלות מעורבות בכל הקונספירציה הנוראית הזו? למה הן מוכנות להרוג באזרחיהן ולירות לכלכלה שלהן ברגל?

כדי לאפשר לכולנו להסתגר בחדר בערב ולצפות בסרטונים במוד אנונימי, כמובן.

בקיצור, אם אתם מצליחים לשכנע את עצמכם שקרינה סלולרית -=מבוקרת היטב=- מזיקה, אתם חייבים גם להאמין בסוג של תיאורית קונספירציה גלובלית. כזו שגם כוללת את כל הממשלות, כל סוכנויות המדע הגדולות, כל המדענים – ובדרך כלל מצרפים אליה גם את זקני ציון, או לטאות חצי-אנושיות שמתחזות לבני-אדם ומנסות להשתלט על העולם. כן, אני רציני. יש אנשים שבאמת מאמינים בכאלו[9].

אני רוצה לעצור לרגע ולהתנצל בפני הקוראים הנבונים (ואם הגעתם עד לכאן, אתם בוודאי כאלו). אני מגחיך את הרעיון שקרינה אלחוטית במינונים סבירים יכולה להזיק, אבל תמיד יש סיכוי שקרינה כזו משפיעה על תת-אוכלוסיה מסוימת שרגישה אליה במיוחד. עוד לא הוכח קיומה של תת-אוכלוסיה כזו, אבל חשוב להמשיך לחקור ולבחון את הנושאים האלו, כדי להבין מהו סף הקרינה מסוגים שונים שמותר לבני-אדם לקלוט מהסביבה. אלא מה? זה בדיוק מה שממשלות עושות כל הזמן, כדי להגן על בריאות אזרחיהן ועל הכלכלה הלאומית. ואם הנתונים מראים שרשת 5G אינה אמורה לגרום נזק, והמדע וניסיון של עשרות שנים תומכים בכך, הרי שאפשר להבין מדוע התקבלה ההחלטה לפרוס את הרשת הזו בעולם. תמיד קיים סיכון קטן לנזק שמסתתר בין הנתונים ולא מצאנו אותו – אבל אי אפשר לשתק לגמרי את התקדמות הטכנולוגיה רק בשל החשש המתמיד הזה. במיוחד אחרי עשרות שנים של שידורים אלחוטיים שבמהלכן לא זיהינו עדיין שום השפעה בריאותית שלילית על בני-האדם.

אבל חכו! באמת שיש קונספירציה!

אלא שזו מגיעה, באופן טבעי, מהכיוון המפתיע ביותר האפשרי.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

הרוסים באים, הרוסים באים

משהו מוזר קורה לולדימיר פוטין (ראו תמונה משמאל) בשנתיים האחרונות. סוג של פיצול אישיות שלא הייתם מצפים לו אצל המנהיג הרוסי עליו נאמר ש- "הוא משחק שחמט, בזמן שכל האחרים חושבים על דמקה."

[תמונתו של ולדימיר פוטין משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 6964520 לאתר Pixabay]

מצד אחד, פוטין הוא תומך גדול של רשת ה- 5G. הוא מבין עד כמה היא חשובה לעתיד הערים החכמות, למשל, מכיוון שהיא תאפשר לכל המכשירים החכמים להתחבר לענן ולתקשר ביניהם. בזכותה, שעונים חכמים, עוזרים דיגיטליים ועוד שפע של המצאות שמחוברות לרשת, יוכלו להגיח למרכז הזירה. קסדות מציאות מדומה יוכלו להעביר כמויות עצומות של מידע דרך הרשת בזמן אמת, וכך יאפשרו לאנשים בשתי מדינות שונות לדבר זה עם זה כאילו היו פיזית באותו חדר. היא תאפשר לרכבים האוטונומיים להעביר מידע באופן בטוח ויעיל. בזכותה, ניתוחים-מרחוק בבתי-החולים – ואולי אפילו באמבולנסים באמצעות רובוטים מתוחכמים! – יהפכו להיות דבר שבשגרה. היא תהיה מהירה יותר ויציבה הרבה יותר מרשת 4G, והמדינות הראשונות שמאמצות את התשתית החדשה הזו, מזניקות את עצמן קדימה, ומוודאות שלאזרחיהן יהיו חיים נוחים ובטוחים יותר בעתיד.

אין פלא שפוטין הודיע בתחילת 2019 כי רוסיה מתכוונת לפתח תשתיות מתקדמות לרשת 5G. עד 2024, רוסיה מתכוונת להשיק רשתות 5G בכל הערים בהן גודל האוכלוסיה עולה על 300,000 אנשים.

[למאמר: 'עיר חכמה: הכל מחובר…', לחצו כאן]

פוטין יודע היטב שרשת מסוג זה תשפר… ובכן, הכל. את חיי האזרחים, את שירותי הבריאות, את הביטחון הלאומי, את הטכנולוגיה בכללותה. והוא אפילו בישר חגיגית לעם הרוסי כי –

"עלינו להסתכל לעתיד. האתגר בשנים הבאות הוא לארגן גישה אוניברסלית לרשת במהירות גבוהה, להתחיל להפעיל את מערכות התקשורת מהדור החמישי."[10]

זוהי האישיות האחת של פוטין. אבל האישיות השנייה שלו שונה מאד, ובאה לידי ביטוי לא בדבריו – אלא במעשיו. אנו עדים לה בפרסומיה של תחנת הטלוויזיה הרוסית RT America, שנשלטת לחלוטין על-ידי פוטין ועושי דבריו, אבל משדרת באנגלית צחה בארצות הברית. התחנה משדרת תכניות תעמולה מסוג חדש: לא בעד הרוסים, אלא נגד הטכנולוגיה. ובשנה האחרונה ספציפית, נגד רשתות ה- 5G.

מה לא אמרו על רשת ה- 5G באותם שידורים רוסיים שמוכוונים ישירות לארצות הברית ולמדינות המערב? התריעו שהיא עלולה להרוג את המשתמשים בה[11]. הודיעו שילדים שייחשפו לשידורי רשת 5G יסבלו מסרטן, דימום מהאף וקשיי למידה[12]. הזהירו שמבוגרים שמשתמשים בשירותי הרשת הזו חושפים את עצמם לעקרות, גידולים בלב, אוטיזם ומחלת אלצהיימר[13].

וכל אותו הזמן, פוטין מקדיש משאבים עצומים במדינתו כדי לזרז את הקמת אותה רשת ממש. פיצול אישיות, כבר אמרנו?

אלא שלא נראה שלפוטין יש בעיה נפשית ממשית. האמת – עליה מסכימות סוכנויות המודיעין של המערב – היא שהרוסים ממשיכים בקמפיין דיסאינפורמציה. כלומר, הם מפיצים מידע כוזב שאמור לערער את אמון הציבור בטכנולוגיות בהן נעשה שימוש במדינות המערב. הרעיון מאחורי הקמפיינים האלו פשוט: לא משנה כמה מדינות המערב מתקדמות טכנולוגית, אם הציבור בהן מסרב לנצל את הטכנולוגיה לטובתו.

רשת ה- 5G היא רק אחת הטכנולוגיות שהרוסים החליטו לערער את אמינותה. מחקר מ- 2018 חשף שבשנת הבחירות בארצות הברית, טרולים רוסים – שממומנים ומונחים על-ידי השלטון – הפיצו שמועות שהופרכו מזמן בנוגע לבטיחותם של החיסונים. במקרים אחרים הם טענו שהחיסונים הם חלק מהתכנית הסודית של האילומינאטי להשתלט על העולם[14].

הרוסים לא עצרו שם, כמובן. למה להפסיק עם אסטרטגיה מנצחת? בשנים האחרונות מפיצה רשת RT America (ראו את סמל הרשת משמאל) פניקה גם בנושא הגידולים המהונדסים גנטית.

[בתמונה משמאל: הלוגו של רשת הטלוויזיה RT America. התמונה היא נחלת הכלל]

מחקר שנערך בנושא הוכיח שהרשת (ביחד עם הרשת-האחות הרוסית Sputnik) מזכירה את הגידולים הללו בכל הזדמנות – יותר מכל ארגוני החדשות האמריקניים גם יחד[15]. כמעט תמיד הם מופיעים בהקשרים שליליים. ואם זה לא מספיק, הרי שקישורים לכתבות השליליות על הנדסה גנטית מצורפים לעיתים קרובות למאמרים בנושאים קשים, כמו פדופיליה או הפלות.

[לאסופת מאמרים רלוונטית על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'דיסאינפורמציה', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'אסטרטגיה', לחצו כאן]

כפי שכתבה אחת החוקרות –

"המאמר יהיה על משהו שרוב האנשים יתפשו כדוחה… ואז כשתגיע לתחתית העמוד תראה קישור על צמחים מהונדסים גנטית. בשלב זה, מוחו של הקורא נמצא כבר במקום שלילי מאד, וכך בהשלכה, גם גידולים מהונדסים גנטית חייבים להיות שליליים."[16]

ההגינות מחייבת לציין שהרוסים לא תמיד מתנגדים לטכנולוגיה בפרסומים החיצוניים שלהם. ועדת המדע, החלל והטכנולוגיה של הסנאט האמריקני שחררה ב- 2018 דו"ח בו סקרה את הפעילות הרוסית במדיה החברתית. מסתבר שבחלק מהסוגיות – למשל, שינוי האקלים – הטרולים הרוסים הלהיטו את הרוחות בשני צדי המתרס. במילים אחרות, הם רק רצו לחרחר שנאה בארצות הברית ובעולם באופן כללי. אבל בנושאים אחרים – כמו הנדסה גנטית ורשת 5G – הצד שהרוסים קידמו בעולם היה מאד ברור: נגד הטכנולוגיה.

וכל זאת, שוב, בזמן שהם מנסים בקדחתנות להטמיע את אותה טכנולוגיה עצמה בשטחם.

ריאן פוקס, מנהל בכיר בחברת New Knowledge שעוקבת אחר הפצת מידע כוזב באינטרנט, הסביר בריאיון לניו יורק טיימס שמדובר ב- "לוחמה כלכלית… לרוסיה אין התקדמות טובה עם 5G, אז היא מנסה לחתור תחת הרשת שלנו ולהכפיש אותה."[17] עמיתתו מולי מק'קיו, העומדת בראש חברת ייעוץ אמריקנית שפועלת כנגד מידע כוזב, הוסיפה כי – "הקרמלין ממש ייהנה אם יצליח לגרום לממשלות דמוקרטיות להיכבל בקרבות אודות סכנות הבריאות והסביבה של רשת 5G."

וזוהי הקונספירציה האמיתית: מצב בו מעצמת-על עוינת מנסה להשפיע על דרכי החשיבה שלנו כדי לגרום לנו לזנוח טכנולוגיות חשובות, בזמן שהיא מאמצת את אותן טכנולוגיות בעצמה. רוסיה מנסה לחבל בכלכלה, בביטחון, ברפואה ובאמון הציבור במדינות המערב. ממשלה אחת גדולה שפועלת נגד הציבור בכל העולם.

וכעת, עם הגעת נגיף הקורונה לקדמת הבמה, לא מפתיע לגלות שרוסיה מתחילה להפיץ תיאוריות קונספירציה גם לגביו.

קורונספירציות

רוסיה אינה היחידה שעושה שימוש בידיעות כוזבות. רשת הטלוויזיה PressTV האיראנית משדרת מדי בוקר וערב את הרעיון שהנגיף הוא למעשה נשק ביולוגי מתוצרת ארצות הברית, ושהמדענים הישראליים הציוניים הנדסו זן קטלני במיוחד של הנגיף ושחררו אותו באיראן[18]. הקרמלין ראה את ההזדמנות ושמח לקפוץ גם הוא על הרכבת ולהצטרף למסיבה. וכך החלה רשת הטלוויזיה RT America – זוכרים אותה? – לשווק ולהעצים את תיאוריות הקונספירציה מתוצרת איראן[19].

אם זה לא מספיק, הרי שרוסיה פשוט לא הצליחה להתאפק מהפצת ידיעות כוזבות בנושא לוהט כמו נגיף הקורונה. מכון המחקר EUvsDisinfo הוציא דו"ח מיוחד ובהול בסוף מרץ, בו סקר את הידיעות הכוזבות שמפיצות המדינות השונות אודות הנגיף. שלא במפתיע, רוסיה היא אחת מאלופות הידיעות הכוזבות, עם יותר מ- 150 מקרים של הפצת ידיעות כאלו בשלושת החודשים האחרונים[20].

אז כן, יש בהחלט קונספירציה. לא כזו בה כל ממשלות העולם פועלות כנגד הציבור האומלל, אלא אחת הגיונית ואמינה הרבה יותר. הקונספירציה האמיתית היא זו בה מדינה אחת לפחות – רוסיה במקרה זה – משתמשת במידע כוזב כדרך לתמרן את כולנו, תוך שהיא מסתירה את המעורבות האמיתית שלה בקמפיינים הללו, ומנצלת את הפניקה שנוצרת כדי לקדם את עצמה באותו הזמן.

במיוחד בזמנים הנוכחיים, ההתנהלות הזו הופכת לסיכון גלובלי ממשי. הידיעות הכוזבות שהפיצה רוסיה בשנים האחרונות גרמו בוודאי לרבים להימנע מלהתחסן – וכך חשפו את האוכלוסיה למחלות כמו שפעת, חצבת, פוליו ואחרות. עכשיו תיאוריות הקונספירציה שרוסיה אוהבת כל כך לקדם מקשרות בין רשת ה- 5G ונגיף הקורונה, וחלקן טוענות שהנגיף כלל אינו קיים, או שהוא אינו מסוכן. וכשמספיק אנשים מקשיבים לתיאוריות האלו, ממשלות מתקשות לנקוט בצעדי מנע קיצוניים מספיק כדי לעצור את התפשטותו. אין פלא שבמדינות הדרום העניות בארצות הברית, שם מועלה טראמפ על נס, והאמונה בתיאורית קונספירציה רווחת במיוחד, ההיערכות לעצירת הנגיף הייתה איטית ביותר, ועדיין מיושמת בהססנות במקומות רבים[21].

אם נרצה לעצור את הנגיף – ולהתקדם כאנושות באופן כללי – נצטרך להפוך להיות ספקנים יותר בנוגע לכל מה שאנו שומעים וקוראים. נצטרך ללמוד להפעיל יותר שיקול דעת, להבין מתי אפשר לסמוך על הממשלה ועל גופים בינלאומיים ומתי הם מנסים לתמרן אותנו. ונגיף הקורונה הוא תזכורת טובה לכך שאם לא נצליח להתקדם ביחד לנקודת מבט רציונלית ושקולה יותר, הרי שכולנו עלולים גם ליפול ביחד.

בהצלחה לנו.

[לאוסף המאמרים על תיאוריות קונספירציה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

[1] https://www.wired.co.uk/article/5g-coronavirus-conspiracy-theory

[2] https://www.forbes.com/sites/rainerzitelmann/2020/03/23/the-corona-crisis-the-rothschilds-bill-gates-the-search-for-a-scapegoat-has-begun/

[3] https://cosmicbook.news/tom-hanks-illuminati-coronavirus

[4] https://www.theguardian.com/technology/2020/apr/06/at-least-20-uk-phone-masts-vandalised-over-false-5g-coronavirus-claims

[5] https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2020/04/02/825897966/train-engineer-says-he-crashed-in-attempt-to-attack-navy-hospital-ship-in-l-a

[6] https://sciencebasedmedicine.org/5g-is-coming/

[7] https://www.cracked.com/personal-experiences-2308-5-terrifying-realities-my-job-as-cell-tower-climber.html

[8] https://www.theverge.com/2018/2/2/16966578/cellphone-radiation-cancer-national-toxicology-program-study-rats-mice

[9] https://en.wikipedia.org/wiki/Reptilian_conspiracy_theory

[10] [11] https://tass.com/science/1045609:

[12] 

:

[13] https://themilsource.com/2020/04/04/conspiracy-theorists-allege-coronavirus-is-caused-5g-technology-what-are-the-facts/

[14] https://www.nytimes.com/2018/08/23/health/russian-trolls-vaccines.html

[15] https://osf.io/v27yh/

[16] https://allianceforscience.cornell.edu/blog/2018/02/russia-uses-information-warfare-portray-gmos-negatively/

[17] https://www.nytimes.com/2019/05/12/science/5g-phone-safety-health-russia.html

[18] https://www.presstv.com/Detail/2020/03/05/620217/US-coronavirus-James-Henry-Fetzer

[19] https://www.defenseone.com/technology/2020/03/iran-and-russian-media-push-bioweapon-conspiracies-amid-covid19-outbreak/163669/?oref=d-channelriver

[20] https://euvsdisinfo.eu/eeas-special-report-update-short-assessment-of-narratives-and-disinformation-around-the-covid-19-pandemic/

[21] https://www.cnn.com/2020/04/07/opinions/the-south-and-coronavirus-bailey/index.html

4 thoughts on “רועי צזנה: נגיף הקורונה ורשת ה- 5G: הקונספירציה שהתגלתה כאמיתית

  1. יש ביסוס עובדתי הסותר את הטענה השקרית כי מערכות תקשורת סלולרית בדור 5 (5G) גרמו למגיפת הקורונה בעיר ווהאן בסין ובצפון איטליה.

    מפה מעודכנת לחודש דצמבר 2019 מראה את מספר רשתות 5G במזרח הרחוק ביחס להוואן וכמו-כן את מספר הרשתות באזור מילאנו לעומת מקומות סמוכים באירופה. (ניתן לבצע על המפה ZOOM)
    https://www.speedtest.net/ookla-5g-map

    לו טענה זו הייתה נכונה הרי שהיינו צריכים לראות הרבה יותר מקרי קורונה בשנחאי ובקוריאה הדרומית ביחס לעיר הוואן וכמו-כן הרבה יותר מקרי קורונה בשוייץ ביחס לצפון איטליה. שלא לדבר על כוויית שהייתה צריכה להיות מוצפת בחולי קורונה בהשוואה לאיראן… זה כידוע לא המקרה!

    מידע נוסף בשרשור מתחת לפוסט בפייסבוק:
    https://www.facebook.com/doron.tal1/posts/10215184369231916

  2. נגיף הקורונה הוא אכן המצאה שכלל לא קשורה לG5 אך כן קשורה לממשל האמריקאי, מדובר בפטנט אמריקאי שמומן ע"י קרן ביל ומלינדה גייטס והונדס במעבדה באנגליה ע"י הדוקטור אריקה ביקרטון [ERICA BIKERTON] במטרה להחליש את כלכלת סין, ויש גם מסמכים ברשת שמאששים זאת. במקור כנראה שכוונתה הייתה ליצור חיסון לנגיף הברונכיטיס, אך בפועל היא יצרה וירוס קטלני יותר ממשפחת הSARS שהNSA אימץ לחיקו.

    http://stateofthenation.co/?p=5884

    2018-11-20-US-Pat-No-10130701-CORONAVIRUS-Assignee-THE-PIRBRIGHT-INSTUTUTE-Woking-Great-Britain-funded-by-Wellcomme-Trust-and-Gates-Foundation-USPTO-Nov-20-2018.pdf

    • 2 הארות למה שנכתב על ידי לפני 8 שעות בשעת עייפות קשה

      1.בנגיוד למה שכתבתי בתגובתי הקודמת, צודק בהחלט המאמר הדר' רועי צזנה שטכנולוגיות רשת הG5 באמת נועדה להחליש את מערכת החיסון של בן האדם, על מנת שברגע שנגיף הקורונה יגיע לאחר מכן, הוא יפגע יותר בקלות ויגרום יותר נזק.

      2.האמריקאים המציאו את הנגיף במסגרת מלחמת הסחר עם סין ועל כך אין עוררין לפי כל המסמכים, ההוכחות וההתנהלות חסרת הרגש של דונלד טארמפ שאפילו פעם אחת מאז פרוץ המגפה לא פנה לאומה באיזשהו נאום מאחד שמבטא כל רגש, וניתן לראות זאת גם לפי שפת גופו ועד כמה הוא מעמיד פנים ונוטה להשלים עם המגפה מתוך רצון.
      סוכן CIA/NSA שחרר את הווירוס בשוק פירות היום העטלפים הארורים של ווהאן ולא רחוק מהמפעל לייצור נשק ביולוגי במטרה שמשם זה יתפרץ והעולם מיד יחשוד שסין היא מפיצת הנגיף, רק שהם לא לקחו בחשבון עם מי הם מתעסקים ומי הם הסינים….ולא חשבו שסין [יצרנית ראשית של כמעט כל דבר עיקרי בעולם כולל מכונות הנשמה] תשתלט יחסית מהר על הנגיף [למרות שזה מתפרץ כרגע שוב בקטנה ועוד עלול להתפרץ בגדול בעתיד], וזה בסופו של דבר יחזור לאמריקאים בבומרנג ענק ובדרך גם לאירופאים, ויקטול הרבה יותר ממה שזה קטל לסינים, ובדרך גם ירסק את הכלכלות שלהם ויגרום נזק רב ממה שזה גרם לסינים. סביר להניח שלקחו האמריקאים וממשל טרמפ [כולל ביל גייטס והאילומינטי] גם תרחיש זה בחשבון, אך לא אכפת להם היה לחסל בדרך את האוכלוסייה החלשה ברחבי העולם כולל זו שלהם [קשישים וחלשים] להוריד להם את הקצבאות ובדרך לרסק גם כמה משפחות, כי הרי זה מה שמטיפה אידיאולוגיית הימין לדורותיו "חכמה על החלשים" וחוסר רגש וחמלה כלפיהם,והיא יודעת לעשות זאת היטב…

      בעבר אם הייתי אומר דברים כאלה הייתי חושב על עצמי שאני עוד בן אדם טיפש והזוי כמו כל אלה שמאמינים וצדיקים תיאוריות קונספירציה, אך לאור הטירוף שתוקף את העולם ב20 שנה האחרונות, הכל כבר יכול להיות… ולכן אני באמת מאמין שדבריי הולכים יד ביד עם הצדק.

  3. שתי הנקודות הפיזיולוגיות הקונקרטיות חסרות לך:
    1. VGCC
    Voltage-Gated Calcium-Channel
    נפגע מכל קרינה אלקטרו-מגנטית.
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013935118300355
    http://www.stayonthetruth.com/zory-glaser-1972-bibliography-biological-responses.php
    http://www.zoryglaser.com
    Dr. Barrie Trower:
    http://www.youtube.com/watch?v=DLVIbPtNrVo
    2. VDR
    Vitamin-D Receptor
    נפגע מקרינה א"מ בתדר מיקרוגל.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5406447
    "the human Vitamin-D receptor (VDR) and its ligand, 1,25-dihydroxyvitamin-D (1,25-D), are associated with many chronic inflammatory and autoimmune diseases.

    . We here report that structural instability of the activated VDR becomes apparent when observing hydrogen bond behavior with molecular dynamics, revealing that the VDR pathway exhibits a susceptibility to Electrosmog. Further, we note that characteristic modes of instability lie in the microwave frequency range, which is currently populated by cellphone and WiFi communication signals, and that the susceptibility is ligand dependent. "

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4488782
    "Vitamin D deficiency has been shown to be independently associated with increased risk of viral acute respiratory infection (ARI) in a number of observational studies, and meta-analysis of clinical trials of vitamin D supplementation for prevention of ARI has demonstrated protective effects

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *