אלעד רזניק: הטלת סגר בארה"ב

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי habitdevops לאתר Pixabay]

לאחרונה נתבשרנו כי הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ שקל להטיל סגר מלא על ניו יורק; ועל חלקים מניו ג'רסי ומקונטיקט. הנשיא בארה"ב איננו יכול, חוקתית, להטיל סגר על המדינות השונות. הטלת סגר היא באחריות המשפטית הבלעדית של המושלים עצמם:

ב- 19 למרץ 2020, מושל קליפורניה הטיל סגר (Shelter in place) על קליפורניה למשך 45 יום. אחרי קליפורניה, מדינות נוספות הטילו סגרים נוספים. המושלים של ניו-יורק ופלורידה סרבו להטיל סגר, והעדיפו את המשך החיים הכלכלים על החיים עצמם. בכך, הם גרמו להפצה רחבת היקף של המגפה בכל רחבי ארה"ב.

אחד ממקורות ההכנסה הגדולים בפלורידה הוא הסטונדטים הנופשים בה בחופשת בין הסימסטרים (Spring Break); והמושל בפלורידה העדיף לאפשר לעסקים להרוויח והגיב מאוד מאוחר. התגובה המאוחרת הזו ייצרה הדבקה מקומית בפלורידה שיוצאה למדינות השונות ברחבי ארה"ב, עם חזרת הסטודנטים הביתה. את ההשפעות של פלורידה ירגיש הציבור האמריקאי כולו בעוד שבוע.

את ניו יורק סרב המושל לסגור ותנועת הנוסעים מהעיר ואליה נמשכה כרגיל; כשעם הגידול במספרי הנדבקים, גדל גם מספר התושבים שעזבו את ניו-יורק מהפחד. רק אתמול התבקשו העוזבים את ניו יורק להיכנס לבידוד מרצון, למשך 14 יום.

אדגיש שוב: האחריות על מה שקורה במדינות השונות איננה מוטלת על הממשל הפדרלי. היא מוטלת בלעדית על המושל!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Owantana לאתר Pixabay]

מה יכול הנשיא לעשות?

הנשיא יכול להכריז על מצב חירום ולהפעיל "משטר צבאי" בכל ארה"ב או חלקה תחת תקנות לשעת חירום. להטלה של משטר צבאי יש השלכות מרחיקות לכת על החברה האמריקאית. לכן לדעתי, הנשיא טראמפ ימנע מכך ויגיע להסכמות כאלה ואחרות עם המושלים השונים.

One thought on “אלעד רזניק: הטלת סגר בארה"ב

  1. יש בעיה קבוע עם ארה"ב, הם לא רגישים להרוגים.
    כך בתאונות דרכים, כך במוות כתוצאה של מנת יתר, כך במספר מקרי הרצח באופן יחסי הם פי 3 מאירופה וישראל שכוללת את הסקטור הערבי הפרוע.
    אז גם כאן 600 נפטרים בניו יורק, פי 50 מ שבישראל לא מרגשים אותם

    נמתין ל 2000, הנגיף הזה עובד מהר וחזק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *