גדעון שניר: יהדות ארצות הברית במבוכה

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

*  *  *

יהדות ארצות הברית במבוכה: "רוב ברור של יהודי ארה"ב יגבה כל מועמד דמוקרטי נגד טראמפ"  (אלגמיינר, מה-29 פב' 2020)...

דווקא בעידן של עליה בתופעת האנטישמיות מבית, טוענים מצביעים יהודים כי הם מרגישים פחות בטוחים מכפי שחשו לפני שנתיים;והם מחזיקים את הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ אחראי לחוסר הביטחון שלהם.

ממצא זה נמצא בסקר חדש שנערך על ידי "מכון הבוחרים היהודי שאינו מפלגתי (JEI) בהשתתפות 1,001 מצביעים שהזדהו כיהודים, בין התאריכים 18-24 בפברואר, במטרה לעמוד על כוונות ההצבעה של יהודים אמריקנים לקראת בחירות חודש נובמבר, הממצא העיקרי המפתיע מעט שפורסם ביום שישי האחרון, מאשר שרוב יהודי ארה"ב הסתייגו מממשל הנשיא דונלד טראמפ, ותכננו לתמוך בכול מי שיהיה מועמד המפלגה הדמוקרטית, ויגבו כל מי מהמועמדים הדמוקרטים המובילים המתמודדים ראש בראש מול טראמפ.

בתשובה לשאלה - אלו סוגיות חשובות להם ביותר בבחירת המועמד לנשיאות ארה"ב - נמצא בסקר כי המצביעים היהודים העדיפו "סוגיות מדיניות פנים ארה"ב" על פני ישראל. אף שכמעט כל הנשאלים תיארו את עצמם כ"תומכי ישראל", הסקר ציין כי "הרוב גם מזדהה כביקורתי לפחות בחלק ממדיניות ממשלת ישראל הנוכחית."

התמיכה במפלגה הרפובליקנית בקרב יהודים אינה זניחה, עם 25 אחוז מהמצביעים מזדהים עם המפלגה הרפובליקנית. עם זאת, התמיכה בדמוקרטים עמדה על יותר מ- 65 אחוזים.

"הדמוקרטים היהודים מאוחדים באופן גורף נגד הנשיא טראמפ (6% תומכים, 93% שוללים), בעוד הרפובליקנים היהודים מעניקים לנשיא טראמפ תמיכה רבה יותר (81% תומכים, 12% מהרפובליקנים שוללים). בקרב המתמודדים הדמוקרטים, ג'ו ביידן ופיט באטיגיג הובילו את דירוג ההעדפות עם 60 אחוז כל אחד. ברני סנדרס דורג במקום האחרון עם 52 אחוזים (עוד לפני "החזרת השגרירות לת"א"...).

התגובות הקשות לממצאי הסקר מקרב יהודים רפובליקנים, לא אחרו לבוא. אחת המגיבות מציינת  כי לדעתה "היהודים הליברלים הם טיפשים בעלי נטייה התאבדותית". היא ניסתה לאחרונה להצטרף לתפילה בבית כנסת ויצאה משם נסערת כי אך כול מה שנעשה היה לחבוט בטראמפ. "היהודים היו טיפשים בגרמניה והם חוזרים על כך עכשיו בארה"ב. הם אינם הטיפשים היחידים, זה חוצה תרבויות. הם מאשימים את טראמפ בשל האנטישמיות במפלגה הדמוקרטית. האמנם? (היא שואלת) כול הטוענים לכתר הנשיאותי ימנעו כול תמיכה כספית בישראל. האם יהודים אלו בכלל חושבים? אני מזועזעת..

כותב אחר: "אם האנטישמיות נמצאת בעליה, יש להאשים את היהודים הליברליים הפרוגרסיביים עצמם. מצד שני, עליה לכאורה זו נוצרה ע"י המוסלמים עצמם וסוכנים פרובוקטיביים מנסים להציג את הנוצרים הלבנים באור שלילי ולדכא את היהודים, סוג של יהודים בעלי "ראש קטן"..

וכך ממשיך הוויכוח משני צידי המתרס: יהדות ארה"ב במבוכה קשה; ובישראל, מאשימים את נתניהו...

[למאמרו של עו"ד יאיר רגב: 'יהודי ארצות הברית לא מאמינים למראה עיניהם...', לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *