אסא כשר: הערות על השתלחות הרב הראשון לציון נגד עולים חדשים לא יהודים

[מקור התמונה המקורית: שי בארי, Cc-by-sa-3.0]

[לאוסף המאמרים על עולים ועליה, לחצו כאן]

אסא כשר הוא פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, זוכה פרס ישראל.

כשר מופקד על הקתדרה לאתיקה מקצועית ולפילוסופיה של הפרקטיקה ע"ש לאורה שוורץ-קיפ, וקודם לכן על הקתדרה לפילוסופיה של השפה ע"ש אברהם הורודיש באוניברסיטת תל אביב.

הוא מומחה בעל שם בינלאומי במחקר הפרגמטיקה של השפה, חוקר ופעיל בתחומי האתיקה המקצועית בצבא, ברפואה, בתקשורת, באקדמיה ובמחקר המדעי.

ממחברי רוח צה"ל, הקוד האתי של צבא הגנה לישראל.

משך שנים שימש כמרצה הבית במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

[מקור התמונה משמאל: פייסבוק]

.

*  *  *

1.

בשיא ההשתלחות של הרב הספרדי הראשי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף נגד חלק מן העולים ממדינות חבר העמים שאינם יהודים, הוא ציין שבחלק ממשפחות העולים יש כאלה ש"הולכים לכנסיה כל יום ראשון, [ויש] הולכים למנזר."

אני סבור שחקיקת "חוק השבות" באופן המאפשר התאזרחות בישראל לא רק ליהודים אלא גם לקרובי משפחה של יהודים, היא מן הסממנים המוסריים של המדינה, שיש להתגאות בהם ולשמור עליהם.

2.

יש לי חברים טובים שהם נוצרים ההולכים לכנסיה כל יום ראשון. הם אנשים טובים, הגונים, חכמים ומלומדים. אני גאה בחברות שלנו.

3. 

יש לי חברים נזירים, במסדר הישועים ובמסדר של מנזר השתקנים. הם אנשים נפלאים. הם משפרים את האיכות התרבותית והמוסרית של כל מקום שהם נמצאים בו. טוב לי בקשרים שיש לנו.

4.

הטרוניות שמשמיע נגד אנשים כאלה רב ראשי לישראל לא מעניינות אותי כשלעצמן. אני לא חי מפיו, לדעותיו אין שום חשיבות בעיניי. אני מקווה שלא תהיה להן שום השפעה על החקיקה והמדיניות, באווירה הבעייתית של המשטר הישראלי הנוכחי.

[לאוסף המאמרים על עולים ועליה, לחצו כאן]

4 thoughts on “אסא כשר: הערות על השתלחות הרב הראשון לציון נגד עולים חדשים לא יהודים

  1. כי גר היית בארץ מצריים.
    דרך ארץ קדמה לתורה .
    ואהבת לרעיך, כמוך!!! אני ה'.
    ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד.

  2. בס"ד
    שבוע טוב לפרופסור "המפוזר ".
    קצת לעשות לך סדר במילים "פרופסור ניכבד"
    . אתה חי "במדינת היהודים " זו היא ארצו ומולדתו של העם היהודי . אין לך שום זכות לפגוע ברבנים ובפרט לא ברב הראשי לישראל
    זואת לא המדינה הפרטית שלך ושל שמולאנים שכמוך . זוהיא ארצו של העם היהודי . לא טוב לך אתה וחבריך מוזמנים לעזוב את ארץ ולחזור לארץ המוצא שלך ותאמין לי לאף אחד זה לא יזיז .

  3. יש לי חברים דתיים מעדות המזרח, שהעריצו את הרב עובדיה יוסף אבל כעסו על התבטאויותיו, בקשר לציבור החילוני והלא יהודי (לפי ההלכה), כששאלתי אותם, איך הם יכולים להמשיך להעריץ את הרב הנ"ל הם ענו "גם משה רבנו לא היה מושלם ודוד המלך היה עוד פחות מושלם, צריך לדעת למה להקשיב וממה להתעלם". הבעיה שהדור הולך ופוחת והרב יצחק יוסף לא מגיע לדרגת אביו, ויש רק לקוות, שהרב הראשי הבא יהיה צאצא לבית הלל ולא לבית יוסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *