גרשון הכהן: "מלחמת שלום ביבי"? באמת?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

*  *  *

בצד השמאלי של המפה הפוליטית התהוותה ביומיים האחרונים תיאורית קונספירציה, לפיה הכל פוליטי, כולל החיסול הממוקד של בכיר הג'יהאד האסלאמי, באהא אל עטא וימי הקרב שאנו חווים בעקבותיו. זאת למרות הדגשות של הרמטכ"ל, ראש השב"כ וגורמי ביטחון אחרים ש"הכוכבים הסתדרו" ונוצרה הזדמנות מבצעית שנכון היה לנצלה (ראו את הכתבה למטה).

כך למשל, איש התנועה הדמוקרטית, יריב אופנהיימר, מראשי שלום עכשיו, טען ברעיון ב'רדיו גלי ישראל', שבנימין נתניהו - כמנהגו - 'טרף את הקלפים' ברגע דרמטי. "איך, במשך חמש שנים" - טען אופנהיימר - "התנגד נתניהו נחרצות לחיסולים ממוקדים, לא אישר אף פעולה כזו, כולל כשנהרגו ארבעה אזרחים ביממה; אבל בימים הקריטיים ביותר להקמת ממשלה אלטרנטיבית לנתניהו, בדיוק אז נתניהו מתהפך ומשנה את דעתו...".

[להרחבה על המושג: 'התהוות', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'קונספירציה', לחצו כאן]

[לכתבה המלאה של לילך שובל ב'ישראל היום', לחצו כאן]

זו אותה תופעה שחוזרת כל העת אצלנו. אותה הפשטה של המציאות לפיה הכל יציב ואנחנו היחידים שמזיזים את הכלים על לוח השחמט. כשראש השב"כ, נדב ארגמן, אומר, "הכוכבים הסתדרו, זה היה הזמן לחיסול", מישהו שמכיר את ראש השב"כ יכול להאמין שהוא עושה את זה מכיוון שהוא מופעל על ידי נתניהו? מישהו שמכיר את צה"ל - שידע לבוא אל נתניהו בטענות, ב- 1996 באירועי המנהרה, על שהפתיע את פיקוד הצבא ולא התייעץ - יכול לחשוב שהצבא עושה את דברו באופן אוטומטי? הרי מאז אירועי המנהרה למד נתניהו היטב, שלא לבצע דברים בלי תמיכת הצבא ומערכת הביטחון, שמעולם לא הייתה נתונה בכיסו של נתניהו. זו הדינמיקה לטוב ולרע...

ומבחינת נתניהו, משך שנים הוא כפה על עצמו ריסון מאוד מחושב, ולטעמי בצדק רב. רק שלאחרונה, משהו עמוק השתנה בסביבה האזורית. איראן, חיזבאללה ועזה הן מערכת מורכבת אחת. ובתוך המציאות הזו נקלע חיזבאללה למצוקה פנימית בלבנון מול הפגנות האזרחים שם וידיו עתה כבולות... אלה שיקולים חדשים שהתהוו במערכת. הם לא היו לפני חודש.

כוכבים שהסתדרו הם קונסטלציה של מערכת שמתהווה ומשתנה כל העת והיא טומנת בחובה, כל יום, סיכונים והזדמנויות חדשות... באהא אל עטא היה הפעם הזדמנות. זה הסיפור!

[להרחבת המושג, 'מערכת מורכבת', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “גרשון הכהן: "מלחמת שלום ביבי"? באמת?

  1. הכוכבים מסתדרים לפי מדיניות.
    המדיניות הנדרשת היא של לחץ תמידי וחיסולים תמידיים של בכירים ולא בכירים של ארגוני הטרור.
    אותו דבר מול כל ניסיון של איראן להתבסס בכל מקום מחוץ לאיראן.
    כל זאת במקביךל להובלת יוזמה מדינית אזורית.

    אבל מדיניות ממשלות נתניהו הייתה תמיד מדיניות של הכלה שמאחוריה מסתתרת סרבנות שלום תמידית.

    אין כאן קונספירציה.
    יש כאן חולשה ופחדנות מדינתית שכל מי שעיניו בראשו הבין אותה מזמן.
    היא נובעת משאיפה אחת ברורה של נתניהו – לשלוט בכל מחיר.
    הבינו את זה דרעי, ליצמן, בנט, שקד, וכמובן מנהיגי החיזבאללה, החמאס, וכו'.

    ראש ממשלה של מילים ללא מעשים.

    אני מתפלא שאדם כמוך מוכן לקבל מדיניות כה רופסת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *