אלעד רזניק: "אויבינו אינם רוצים מלחמה"

[בתמונה: "אויבינו אינם רוצים מלחמה... חחח... התמונה מתוך התקשורת האיראנית]

"אויבינו אינם רוצים מלחמה"...

את הדברים הללו אמר הרמטכ"ל הרב ממדי, אביב כוכבי, בתדרוך שהעביר אתמול לתא הצרצרים הצבאיים. אני הקטן - כל פעם שרב אלוף כוכבי מצהיר שהאויב לא רוצה בעימות - מתכווץ על כסאי בחוסר נוחות ונזכר, שפעם לפני חמש שנים התנהל פה מבצע בשם צוק איתן. ראש אמ"ן באותה תקופה היה קצין יהיר למדי בשם אביב כוכבי, אחד כזה שבטוח, שהוא האיש הכי חכם בחדר. הערכת ראש אמ"ן לפני תחילת צוק אייתן הייתה "שהחמאס לא רוצה עימות".

הערכה הזאת של ראש אמ"ן כוכבי לא השתנתה גם במהלך המבצע; למרות, שכל מי שהתנתק מהקקופוניה האמ"נית וטרח להסתכל מהחלון ראה שהחמאס דווקא חושב אחרת:

[בתמונה: לא מדווחים אמת. לכתבה המלאה של יוסי יהושוע ב- ynet, לחצו כאן]

הערכות ראש אמ"ן היו חלק מהגורמים שהביאו להסכמה הישראלית, החוזרת ונשנית, להפסקת אש; וגרמו נזקים מהותיים למכונת המלחמה הישראלית.

מה נלמד מאז?

לא הרבה. רק לפני ארבעה חודשים הופיע ראש אמ"ן הנוכחי האלוף תמיר היימן וברברבנות - שמבוססת על בורות - הצהיר על עצירת ההתבססות האיראנית בסוריה:

[לכתבה המלאה של אור הלר ב- 'החדשות 13', לחצו כאן]

כל מי שאוהב לשבת עם חלון פתוח, ולספור ציפורים נודדות מטהרן, או ממוזדוק, ומשאיות נודדות על הכביש המהיר בין עיראק לדמשק, יכול להבין שהסיכוי שראש אמ"ן צודק קטן יותר מהסיכוי שהשמש תזרח במערב!

ב- 14 לספטמבר 2019 תקפה איראן את מתקני הזיקוק הסעודים בא-באקיק. התקיפה בוצעה בעזרת טילי שיוט ורחפנים ששוגרו מאזור הגבול האיראני - עיראקי. אם לשפוט לפי ההיסטריה התקשורתית במדינת ישראל, התקיפה תפסה את הצמרת המדינית ביטחונית בהפתעה גמורה; והכניסה אותה להיסטריה. כששנים רבות מדי אתה מזלזל בהשקעה האיראנית במדעים ובפיתוחים הטכנולוגיים של התעשייה האיראנית, ההיסטריה מובנת!

בדצמבר 2018 הצהיר הנשיא טראמפ על הסגת כוחותיו מסוריה. ב- 13 לאוקטובר, 2019 הפתיע הנשיא טראמפ את מערכת הביטחון הישראלית והורה על פינוי הכוחות האמריקאים מצפון מזרח סוריה. ב- 299 היום שחלפו מההצהרה הקודמת של הנשיא טראמפ, איש במערכת הביטחון הישראלית לא טרח לפתוח חלון; ולחשוב על היום בו יממש הנשיא טראמפ את הבטחתו לסגת מסוריה לבוחר האמריקאי.

והנה, 142 יום אחרי הצהרתו של ראש אמ"ן על בלימת ההתבססות האיראנית בסוריה, מתדרך הרמטכ"ל את תא הצרצרים הצבאיים; משנה את מתאר הייחוס ושולף את אותה הערכה מצוק איתן "האויב לא רוצה בעימות".

כל פעם שזה קורה, אני הקטן מתכווץ על כסאי בחוסר נוחות; והולך לבדוק אם התיק מוכן...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *