יאיר רגב: שוב עלילה!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי annca לאתר Pixabay]

[לריכוז המאמרים אודות תופעת תלונות השווא והשלכותיה, לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

ב- 17 באוקטובר 2019 פרסם גיא פלג במאקו כי כבר למעלה משנה וחצי חוקרת המחלקה לחקירות שוטרים תלונה שהגישה בת זוגו של א', מפקד ביחידת בילוש במשטרת ירושלים, ולפיה הוא תקף אותה, איים על חייה באקדח שלוף ואפילו חטף אותה. אלא שלפני כמה שבועות העביר פרקליטו של השוטר החשוד, עו"ד אסף דוק, לחוקרים הקלטה שבה מודה המתלוננת: מדובר בסיפור בדייה מתוך רצון לנקום בו (פלג, 2019).

[מקור תמונתו של גיא פלג משמאל: פייסבוק]

זהו סיפור מטריד ומטלטל. הפעם החשוד ניצל מעלילת כזב. כמה אנשים משלמים מחיר בגין מעלילות שלא נחשפו?

[למאמר המלא של גיא פלג במאקו, לחצו כאן]

חשוב לקרוא את תמליל ההקלטה על מנת לנסות ולהבין את הלך רוחן של המעלילות:

"ביום ההולדת שלו הכנתי לו עוגה, ואז היה לנו ויכוח באותו היום בערב, הוא רצה להיפרד ממני וכשאני שמעתי את זה... אתה יודע, התעצבנתי ובאתי אליו וניסיתי לנשק אותו בכוח והוא הזיז אותי. ניסיתי להחזיר אותו אליי בכל דרך, אז פשוט באתי, עליתי עליו וניסיתי לנשק אותו בכוח. הוא כתוצאה מזה פשוט הזיז אותי וזהו. קמתי בבוקר יום למחרת והייתה לי שריטה בעין, אני לא זוכרת, לא בטוחה אם זה ממנו או ממני אבל יש לי ציפורניים והציפורניים שלי די חדות... פשוט לא הסכמתי לקבל את זה... אמרתי 'טוב, הבן אדם נפרד ממני? אני אנקום בו. למה? כי ככה, כי הוא רצה להיפרד ממני והוא לא ייפרד ממני'. אז הלכתי, דיברתי עם אחד הקצינים וידעתי מראש שברגע שאני אלך לאחד הקצינים ואמציא לו סיפורים בדויים - הוא יהיה מחויב, על פי חוק, ללכת ולדווח על זה במח"ש... המצאתי כל מיני סיפורים, וזה הסיפור הכי בדוי שיש, שא' הרים עליי ידיים ושהוא שלף עליי אקדח וכיוון אותו אליי ללב... ידעתי שזה ירחיק אותו מהעבודה וידעתי שזה יגרום לו לבעיות בתפקיד והכול, כולם אמרו לי שזה לא נורמלי ושאני משוגעת ושאני חולת נפש ושאני צריכה טיפול. וכן, אני יודעת" (פלג, 2019).

מעניין מה יעשו למתלוננת השקרנית. אני מציע שילמדו ממשטרת קפריסין כיצד מטפלים בתלונות שווא!

תופעת המעלילות ממשיכה בעיקר בגלל שבמצב המשפטי הקיים המעשה השפל משתלם. התגובה הבלתי מידתית וההיסטרית של המשטרה ובתי המשפט לתלונה, גורמת למעלילות לנצל את עשיית היתר המשטרתית ולעשות שימוש לרעה, לצורך נקמה שפלה או השגת יתרון.

[להרחבת המושג, 'עשיית יתר', לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות תופעת תלונות השווא והשלכותיה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *