אסא כשר: הערות על פיטורי מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד פלמור

[בתמונה: מנכ"לית משרד המשפטים המפוטרת, עו"ד אמי פלמור. התמונה היא צילום מסך מכתבת כאן 11]

[לאוסף המאמרים על אתיקה לסוגיה, לחצו כאן]

אסא כשר הוא פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, זוכה פרס ישראל.

כשר מופקד על הקתדרה לאתיקה מקצועית ולפילוסופיה של הפרקטיקה ע"ש לאורה שוורץ-קיפ, וקודם לכן על הקתדרה לפילוסופיה של השפה ע"ש אברהם הורודיש באוניברסיטת תל אביב.

הוא מומחה בעל שם בינלאומי במחקר הפרגמטיקה של השפה, חוקר ופעיל בתחומי האתיקה המקצועית בצבא, ברפואה, בתקשורת, באקדמיה ובמחקר המדעי.

ממחברי רוח צה"ל, הקוד האתי של צבא הגנה לישראל.

משך שנים שימש כמרצה הבית במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

[מקור התמונה משמאל: פייסבוק]

.

*  *  *

1. ועדת שמגר, הוועדה הציבורית לעניין גיבוש כללי אתיקה לעבודת הממשלה, כתבה בדוח שלה (דצמבר 2007):

"פרק ה' – חבר הממשלה והמנהל הכללי של משרדו 66. מנהל כללי של משרדו של חבר הממשלה עומד בראש המערכת המקצועית במשרד. לפיכך, ישנה חשיבות מיוחדת לכך שייבחר למשרה זו האדם בעל הכישורים והניסיון המתאימים ביותר. המנהל הכללי אינו בבחינת "נושא משרת אמון" (לעניין העיסוק בפעילות פוליטית (כאמור בפרק י"ג כלל 106)) ואינו חלק מלשכתו של חבר הממשלה (כלל 45) וזאת על אף קיומם של יחסי אמון מיוחדים בין חבר הממשלה ובין המנכ"ל. עם זאת, אין בכל זה כדי למנוע מינוי מנהל כללי חדש עם חילופי חבר הממשלה המופקד על המשרד (כלל 46)". [בוועדה היו חברים הנשיא בדימוס מאיר שמגר, פרופ' גבריאלה שלו ואני.]

2. החלפת מנכ"ל - אך ורק על בסיס הטענה שזוהי משרת אמון - היא לא אתית ולא סבירה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בממשלת מעבר. 3. פגשתי את המנכ"לית עו"ד פלמור פעמים אחדות, במסגרת עבודתה, גם כמנכ"לית וגם לפני כן, בנושאים שונים בתחומי הפעילות של משרד המשפטים. ההתנהלות שלה הייתה עניינית, מקצועית, סדורה, למופת.

אילו היינו מדינה בעלת אתיקה מתוקנת של חברי ממשלה, היא הייתה ממשיכה בכהונתה.

[לאוסף המאמרים על אתיקה לסוגיה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *