תקציר: ריכזנו עבורכם את כל המאמרים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע' אודות פרשת בלק, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!
עודכן ב- 19 ביולי 2024
פָּרָשַׁת בָּלָק היא פרשת השבוע השביעית בספר במדבר. היא מתחילה בפרק כ"ב, פסוק ב' ומסתיימת בפרק כ"ה, פסוק ט'. בחוץ לארץ, בשנים שבהן יום טוב שני של שבועות חל בשבת קוראים את פרשת בלק ביחד עם פרשת חוקת (ויקיפדיה: פרשת פרשת בלק).
הפרשה עוסקת בעיקרה בסיפור נבואותיו של בלעם בן בעור, שזומן על ידי בלק מלך מואב כדי לקלל את עם ישראל. בסוף הפרשה מופיע גם חטא בעל פעור ופעולת הקנאות של פנחס. לרוב קוראים את הפרשה בשבת שלפני שבעה עשר בתמוז (ויקיפדיה: פרשת פרשת בלק).
ריכזנו עבורכם את כל המאמרים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע' אודות פרשת בלק, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:
אוסף מאמרים רלוונטי נוסף
עופר בורין
.
.
.
.
קובי ביטר
.
.
.
.
אבי הראל
- אבי הראל: מדוע נאסר להילחם כנגד האומה המואבית?
- אבי הראל: פרשת זמרי בן סלוא – מנהיגות ארוכה מידי.
- אבי הראל: הדרך השלישית של פנחס בחטא בעל פעור;
- אבי הראל: ההיצמדות לבעל פעור.
- אבי הראל: בלעם – דמות אמיתית או פיקציה מקראית?
- אבי הראל: בין בלעם לשופנהאואר;
- אבי הראל: בין בלעם לישוע הנוצרי;
- אבי הראל: פשט או אלגוריה? – הרמב”ם ושפינוזה על אתון בלעם;
- אבי הראל: דמותו של בלעם לפי הנביא מיכה;
- אבי הראל: הקשר בין סיפור העקידה למסעו של בלעם אל מלך מואב;
- אבי הראל: נבואותיו של בלעם, היבט קבלי.
פנחס יחזקאלי
- פנחס יחזקאלי: תסמונת בלעם: מתוך הרוע מבצבץ לעתים הטוב;
- פנחס יחזקאלי: התוצאות הבלתי צפויות. מחירה של אי הודאות.
.
.
.
יוסי פיינטוך
.
.
.
דוד א' פרנקל
.
.
.
איילת קציר
.
.
.
העשרה
- פרשת השבוע של סיוון רהב מאיר:
מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!
Pingback: דוד א' פרנקל: הרהורים על פרשות מטות-מסעי | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: במה זכה יהושע להחליף את משה בהנהגת העם? | ייצור ידע
Pingback: קובי ביטר: ספירת מלאי | ייצור ידע
Pingback: איילת קציר: שירה בעין נשית ברוח פרשת השבוע – פרשת בלק | ייצור ידע
Pingback: איילת קציר: שירה בעין נשית ברוח פרשת השבוע – פרשת בלק | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: נבואותיו של בלעם, היבט קבלי | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: נבואותיו של בלעם, היבט קבלי | ייצור ידע
Pingback: פנחס יחזקאלי: תסמונת בלעם – מתוך הרוע מבצבץ לעתים הטוב… | ייצור ידע
Pingback: קובי ביטר: בא לקלל ויצא מברך | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: בין בלעם לישוע הנוצרי | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: בין בלעם לשופנהאואר | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: בלעם, דמות אמיתית או פיקציה מקראית? | ייצור ידע
Pingback: פנחס יחזקאלי: חשיבות הגבלת הקדנציה של ראש מדינה | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: פרשת זמרי בן סלוא. מנהיגות ארוכה מידי | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: הדרך השלישית של פינחס בחטא בעל פעור | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: מדוע נאסר להילחם כנגד האומה המואבית? | ייצור ידע
Pingback: עופר בורין: קללות שהן ברכות וברכות שהן קללות… | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: ההיצמדות לבעל פעור | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: פרשת זמרי בן סלוא – מנהיגות ארוכה מידי | ייצור ידע
Pingback: עופר בורין: קללות שהן ברכות וברכות שהן קללות… | ייצור ידע
Pingback: פרשות השבוע | ייצור ידע
ראיתי במקום כלשהוא מדרש המשווה בין פנחס הורג בלעם לפונטיוס צולב ישו. המדרש ממשיך ואומר שפנטיוס זה שמו של פנחס. מוכר לך מדרש כזה?
בדקתי עם ד"ר אבי הראל, והוא השיב כך:
לא זכור לי כרגע אבדוק בשמחה.
בתלמוד נכתב בשם ר' חנינא כי ראה ב"פנקסיה דבלעם" שבלעם מת בגיל 33 על ידי "פנחס ליסטאה", יש הטוענים לקשר בין דמותו של בלעם לבין דמותו של ישו בעולמם של חז"ל, בנקודת הגיל, ובנקודות נוספות בתלמוד[דרוש מקור]. בעקבות זאת, מפרש אברהם גייגר ש"פנחס ליסטאה" (השודד) הכוונה היא לפונטיוס פילטוס, ו"פנקסיה דבלעם" (ספרו של בלעם) הכוונה היא לאוונגליון – ספרי הבשורות המהווים את החלק המרכזי של הברית החדשה.
סנהדרין ק"ו ע"ב
אם ישיב עוד, אעביר.