אסא כשר: הערה על דברי הרב שלמה אבינר בדבר נשים

[בתמונה: איילת שקד... הרב אבינר קובע - "המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי"... באמת? התמונה היא צילום מסך מסרטו תעמולת הבחירות 'פשיזם'. אנו מאמינים שאנו עושים בו שימוש הוגן]

[לאוסף המאמרים על נשים באתר, לחצו כאן]

אסא כשר הוא פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, זוכה פרס ישראל.

כשר מופקד על הקתדרה לאתיקה מקצועית ולפילוסופיה של הפרקטיקה ע"ש לאורה שוורץ-קיפ, וקודם לכן על הקתדרה לפילוסופיה של השפה ע"ש אברהם הורודיש באוניברסיטת תל אביב.

הוא מומחה בעל שם בינלאומי במחקר הפרגמטיקה של השפה, חוקר ופעיל בתחומי האתיקה המקצועית בצבא, ברפואה, בתקשורת, באקדמיה ובמחקר המדעי.

ממחברי רוח צה"ל, הקוד האתי של צבא הגנה לישראל.

משך שנים שימש כמרצה הבית במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

[מקור התמונה משמאל: פייסבוק]

.

*  *  *

קראתי שהרב שלמה אבינר -  ראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים ורב היישוב בית אל לשעבר, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית (ראו תמונה משמאל) - חושב ש"המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי".

[תמונתו של הרב שלמה אבינר משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Ariel Horowitz. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

הרב, שחתם על המכתב נגד הצבתה של איילת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת הסביר כי "מדינה אינה רק כלכלה וביטחון, אלא גם אמונה", וכי יש צורך ב"אנשים שכל חייהם הם תורה" גם במחיר של איבוד מנדטים.

יש בדבריו הנחה גרועה בדבר האופי של הפעילות הפוליטית, אבל היא לא העיקר. דעתו על נשים היא העיקר. בעיניי, ההפך מדבריו הוא האמתי והוא הראוי:

אני רוצה לראות נשים רבות בכל מקום (פרט לזירת אגרוף אולימפית נגד גברים). אני רוצה לראות נשים רבות בכל רשויות השלטון, בכל תחומי המדע, הטכנולוגיה והרפואה, הפיקוד והלחימה, החקיקה והשפיטה, התרבות על כל ענפיה, ההגות על כל סגנונותיה, התעשייה והמסחר על כל חלקיהם, כל המקצועות החופשיים כדוגמת הנדסה, עבודה סוציאלית ופסיכולוגיה, וכן הלאה וכן הלאה וכן הלאה. כן ירבו.

[לכתבה המלאה של אדמקר ושלו בוואלה, לחצו כאן]

אבד כלח על התפיסות העבשות בדבר דמות האישה ומעמדה. דרושה תפיסה אמתית בהנחותיה וראויה בדרישותיה. תפיסה כזו נוהגת בכמעט כל מקום ואדם הגון יחזק אותה יותר ויותר!

[לאוסף המאמרים על נשים באתר, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “אסא כשר: הערה על דברי הרב שלמה אבינר בדבר נשים

  1. לא מבין את אסא כשר. מוסכם עלי שהוא כותב את שאיפתו ומאווייו בנוגע למקומם של נשים בפוליטיקה, וני מסכים איתו במידה מסויימת.
    אבל פיסקת הסיום שלו מחרידה..
    "אבד כלח על התפיסות העבשות בדבר דמות האישה ומעמדה. דרושה תפיסה אמתית בהנחותיה וראויה בדרישותיה. תפיסה כזו נוהגת בכמעט כל מקום ואדם הגון יחזק אותה יותר ויותר!" – כותב אסא כשר.
    הרב שלמה אבינר אינו "אדם הגון" לטעמו של מר אסא, כיון שיש לו "תפיסה עבשה" ולא "תפיסה אמיתית וראויה"..
    אסא כשר "שוכח" כי לדעתו של הרב אבינר ושל עוד רבים, הרי תפיסתם היא "התפיסה הראויה והאמיתית", ואילו על תפיסתו העבשה של מר אסא כבר אבד הכלח..

    גורו לאתיקה, מעניין..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *