זה עוד יגמר ברצח שוטרים!

[בתמונה: זירת רצח השוטרים על ידי צלף בדאלס טקסס ]

[לאסופת המאמרים בסוגיית משבר קליטת יהודי אתיופיה, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

בעוד שהתקשורת מיישרת ברובה קו עם המפגינים, מישהו צריך לומר את הדברים הללו: אחת התוצאות של אבדן הלגיטימציה המשטרתית, היא התרת דמם של שוטרים, ואינני מתכוון רק לשוטר שביצע את הירי.

השילוב של הפגנות אלימות של קבוצות מיעוט; הכלה משטרתית ואבדן לגיטימציה, כבר הוביל לרצח שוטרים, גם באירופה וגם בארצות הברית!

המקרה הקשה ביותר שאני זוכר בהקשר זה אירע ביולי 2016 בדלאס טקסס: בעקבות מותם של שני גברים שחורים מאש המשטרה, בתוך יממה, פרצו מהומות דמים בדלאס טקסס. אחת מהן הפכה לזירת רצח: 

[להרחבה בנושא לגיטימציה אבדן לגיטימציה משטרתית והשלכותיה, לחצו כאן]

במהלך צעדת המחאה, פתחו צלפים - שהתמקמו במקום מוגבה - באש לעבר השוטרים שאבטחו את התהלוכה. להערכת המשטרה, השתתפו בירי לא פחות מארבעה צלפים. שוטר תנועה וארבעה שוטרים נוספים נרצחו, מצבם של שני שוטרים אחרים מוגדר קשה. פרט לשוטרים שנפצעו, נפצע גם אזרח:

.

באירופה היה מספר לא קטן של ירי בשוטרים. כדי 'למרוח' את העובדה שבוצעו על ידי מהגרים תושבי אותה מדינה ואף על ידי אזרחים, הם מסווגים תחת המושג מקרי טרור.

כך למשל, באפריל 2017, נורו שני שוטרים על ידי מתנקש בשדרות השאנז אליזה בפריז. אחד מת מפצעיו וחברו נפצע באורח קשה. השוטרים השיבו אש וחיסלו את המתנקש.

כדאי שניטול קורה מבין עינינו. עוצמת השנאה למשטרה, המלובה על ידי גורמי חוץ בעלי אינטרס, שנוכחותם זוהתה כבר בסבב המהומות הקודם של העדה האתיופית, יכולה בהחלט לגרום לצעירים, חמומי המוח, לעשות צעד נוסף!

[לאסופת המאמרים בסוגיית משבר קליטת יהודי אתיופיה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *