בוקי נאה: אז לא יהיו סיורים ברובע החלונות האדומים?

[בתמונה: רובע החלונות האדומים באמסטרדם. התמונה היא נחלת הכלל]

[לאוסף המאמרים 'על זנות וצביעות' לחצו כאן]

ברוך (בּוּקִי) נאה (חוץ מהיותו המדריך הנערץ שלי בצופים) הוא אחד מכתבי הפלילים המיתולוגיים של ישראל, שמנהל משך שנים יחסי אהבה שנאה עם משטרת ישראל. הרשימה הזו הופיעה בדף הפייסבוק שלו, והיא מופיעה גם כאן באישורו.

[מקור התמונה משמאל: פייסבוק]

*  *  *

עיריית אמסטרדם החליטה לאסור על קיום טיולים מודרכים ברובע החלונות האדומים באמסטרדם. הרובע הזה הוא אולי המפורסם, הפופולרי והמתויר ביותר בעולם. הוא ממוקם בעיר העתיקה, ליד תחנה המרכזית של אמסטרדם וכיכר דאם: 300 חנויות שנשכרות על ידי זונות, המציגות את עצמן דרך חלונות הראווה למטיילים הסקרנים, וכמובן ללקוחות. מעל כל חלון ראווה דולקות מנורות אדומות (ראו בתמונה למטה). בנוסף לזונות, משופע הרובע גם בחנויות סקס, במועדונים מסוגים שונים, בבתי קפה ובאולמות תאטרון המציגים הופעות סקס חיות.

כיוון שהזנות היא חוקית, עוסקת המשטרה בהסדרה, ברישוי ובהקפדה על פעילות בטוחה, שקטה ומסבירת פנים לתיירים.

[בתמונה: מעל כל חלון ראווה דולקות מנורות אדומות... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Massimo Catarinella קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

ועתה החליטה העירייה לאסור קיום טיולים מודרכים ברובע, במטרה להגביל את מספר התיירים - שעולה על גדותיו - בעיר העתיקה. חלק מהתיירים שותים לשכרה ומתנהגים בבוטות ובאלימות.

אני עצמי מקיים סיורי לילה מודרכים, בין פחי הזבל, 'בחצר האחורית' של תל אביב, מפגיש אנשים עם הפעילים בענף ומכניס אותם למקומות הבילוי שלהם. ההחלטה הזו היא לדעתי, בלשון המעטה, מטומטמת.

איך בדיוק הם הולכים לאכוף את זה? יש הרי חוקים נגד שיכורים; ויש חוקים נגד הטרדה; ויש חוקים נגד תקיפה. אבל, אף אחד לא יכול למנוע מתייר להיכנס למסעדה מסוימת; או ללכת לטייל ברחוב מסוים; או ללכת למוזיאון כזה או אחר... איך אפשר לסנן אנשים? יעצור אותי פקח ברחוב ויתשאל אותי, לאן אני הולך ומדוע? עדיף להם לשים ברחוב שוטרים שיטפלו בשיכורים ובמטרידים.

גם פה אצלנו, כמה שוטרים החליטו להוציא את הסיורים שלי בתחנה המרכזית הישנה מחוץ לחוק. הם היו סוגרים את הרחוב עם שתי ניידות כדי שהאוטובוס שלי לא יוכל לעבור. אז עשיתי מעקף... לא ניתן למנוע מאזרחים להסתובב במקום ציבורי.

[בתמונה: ניידת משטרה שחוסמת לי את הכביש. הצילום: בוקי נאה]

[למאמר העוסק בהתנכלות המשטרה לסיורים המודרכים שלי, לחצו כאן]

אבל אצלנו כבר לא יהיה רחוב חלונות אדומים. הכנסת הקודמת קיבלה החלטה,שבעוד שנה, מי שיצרוך שירותי זנות, ילך אחר כך לבית סוהר; ולא היה שום חבר כנסת אמיץ שיעז לעמוד מול חבורת הפמיניסטיות ולעצור את זה.

איך ניתן לאכוף חוק כזה? אם אני מחזיק מאהבת (סטודנטית) שמקבלת ממני כל חודש עשרת אלפים שקלים, מכונית ושכר דירה בתמורה לפגישה של שעתיים בשבוע - חוק "הפללת צרכני הזונות" חל עלי? מה ההבדל ביני לבין מי שהולך פעם בשבוע למכון עיסוי? האם הגברת לא עושה לנו את אותה הצגה כדי להרוויח את לחמה?

למה אף אחד מהמועמדים לכנסת לא מתייחסים לעניין הזה?

[לאוסף המאמרים 'על זנות וצביעות' לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *