אלעד רזניק: משחקי תודעה

[אל תקנו את שנאמר בתקשורת. האמת, כמובן, שונה בתכלית... זוהי תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Momentmal לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על תקשורת ודמוקרטיה, לחצו כאן]

"אלעד" אמר לי אחד מחברי במהלך השבת "הסנקציות של ממשל טראמפ עובדות. חברת ראסנופט הרוסית הודיעה שהיא מבטלת את השקעתה בסך 30 מיליארד דולר באיראן"...

הוא גם שלח לי לינק לאתר של ד"ר גיא בכור, שסיפר על המהלומה האסטרטגית שקיבלה איראן. המאמר הזה צבר הרבה תומכים ברשתות החברתיות; וטבע בשאגות השמחה של קהל מעריצי טראמפ חסרי המושג... האמת, כמובן, שונה בתכלית! 

במהלך חודש נובמבר 2017 - בעת ביקורו של ולדימיר פוטין בטהרן - חתם איגור שצ'ין מנכ"ל ראסנופט הרוסית על מזכר הבנות אסטרטגי לשיתוף פעולה ** עתידי ** בין חברת ראסנופט לחברת הנפט הלאומית של איראן NIOC:  

[למאמר המלא ב- oilprice.com, לחצו כאן]

במזכר צוין, שראסנופט ו- NIOC מתכוונת להשקיע בפיתוח מתקני תשתית ושדות נפט באיראן; אולם, לא נמסרו פרטים ספציפיים, כגון הסכום שתשקיע כל אחת מהחברות השדות ומתקני התשתית שיפותחו וכ"ו. 

מוקדם יותר במהלך שנת 2017, הודיע דובר חברת NIOC על מספר חברות רוסיות ובכללן חברת Gazprom Neft וחברת Lukoil אשר קיבלו חוזים לפיתוח שדות נפט ומתקני תשתית באיראן. 

[למאמר המלא ב- oilprice.com, לחצו כאן]

כמו כן הודיע דובר החברה שבחלק מהפרויקטים תשתף חברת Lukoli פעולה עם חברת Petramina האינדונזית. 

חברת Gazprom Neft הודיעה על כוונתה לפתח שני שדות נפט גדולים באיראן: Changouleh ו- Cheshmeh Khosh. 

ביטולו של מזכר ההבנות בין החברות - שמעולם לא נוצק בו תוכן ממשי - לא ישפיע כהוא זה, לא על הסנקציות ולא על הכלכלה האיראנית או בקיצור: לא דובים ולא זבובים! 

במקביל, ב- 13 לדצמבר 2018, הודיע האדון Takashi Tsukioka שהוא היו"ר של חברת קוסאן היפנית על חידוש קניית הנפט הגולמי באיראן. בתי הזיקוק של חברת קוסאן הם היבואנים הגדולים ביותר ביפן של נפט גולמי איראני. כרגע הקניה תחודש עד לחודש מרץ עם חוזים עתידיים ואספקה במאי; אולם, היפנים מקווים שהאמריקאים ימשיכו להחריג אותם מהסנקציות, כך שהם יוכלו להמשיך לקנות נפט גולמי איראני:

[למאמר המלא ב- oilprice.com, לחצו כאן]

לחידוש קניית הנפט הגולמי באיראן על ידי חברת קוסאן תהיה השפעה מהותית על הכלכלה האיראנית ועל משטר הסנקציות. קוסאן מזקקת כ 35% מהנפט הגולמי היפני ואחראית על יבוא של כ 5% מסך היצוא האיראני של הנפט הגולמי. 

אני רוצה להזכיר לחברי הפיד הימני שלי, שעד שלא רתם ממשל אובאמה את המדינות המתועשות הגדולות לטובת הסנקציות על האיראנים, הם כלל לא הגיעו לשולחן המשא ומתן. 

הדיון הציבורי הישראלי חייב להתבסס על נתונים ועובדות ולא על ספינים ומשאלות לב. כשפרשנים מכובדים מברברים את עצמם לדעת, באולפני הטלוויזיה ובעיתונות, על דברים שלא בדקו לעומקם, הדבר משפיע על היכולת לנהל דיון ציבורי ממשי!

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על תקשורת ודמוקרטיה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *