יאיר רגב: עבודות שירות לניצב מנשה ארביב – שערורייה!

[תמונתו של מנשה ארביב נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי משטרת ישראל. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

הפרקליטות ביקשה מנשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, להטיל חמישה חודשי עבודות שירות על ניצב בדימוס מנשה ארביב שהורשע באי מילוי חובה רשמית, בשל אי-דיווח על הצעות השוחד שקיבל מהרב יאשיהו פינטו. זוהי שערורייה, ועידוד השחיתות הציבורית בלב מערכת אכיפת החוק!

פרקליט מח"ש, עו"ד אופיר אפרתי, אמר כי "הנאשם הודה והורשע בהסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, המגולל מסכת עובדתית ארוכה הנוגעת למערכת יחסים פסולה בינו לבין הרב פינטו. כל זאת עת היה הנאשם קצין בכיר מאוד, תת ניצב ולאחר מכן ניצב. במסגרת מערכת יחסים זו נעזר ארביב ברב ובעוזריו בעניינים שונים, בהם בקשה למציאת עבודה לבנו, לינה במלון בחצרו של הרב ותשלום לפי 'אומדנה'. הרב הציע לארביב כספים - עוד כששימש הנאשם כסגן מפקד מחוז תל אביב הציע לו הרב 'סיוע' בסך עשרת אלפים דולר. לאחר מכן עת שימש ארביב כנציג משטרת ישראל בארה"ב הציע לו הרב 60 אלף דולר עבור סיוע בסגירת החקירה המתנהלת נגדו בפרשת עמותת "חזון ישעיה".

[תמונתו של הרב יאשיהו פינטו נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי yaacov gross. קובץ זה הוא בעל רישיון GNU Free Documentation License]

"גם לאחר הצעת השוחד, נמשך הקשר בין ארביב לפינטו ולאנשיו", אמר נציג המדינה. "מדובר בעבירה מתמשכת - היו לו כמה הזדמנויות לחשוף את הדברים והוא לא עשה זאת, לא לאחר שהוצע לו כסף מהרב, לא לאחר שהיה מודע לחקירה נגד הרב ולא כאשר הוא עצמו נשאל על הדברים במסגרת פרשת ברכה.

מדוע הוא לא עשה זאת? משום שהיה מצוי בתוך מערכת יחסים פסולה במסגרתה קיבל טובות הנאה ונעזר בהן. במעשיו של הנאשם יש השחתת השורות, בכך שנתן לאינטרסים פרטיים להתערבב אל תוך תפקידו".

עו"ד אפרתי הוסיף כי "על פי הפסיקה, כרום הדרגה כך גם גודל האחריות ושקילת העונש. מתחם הענישה נע בין מאסר לריצוי בעבודות שירות ועד 10 חודשי מאסר בפועל של ממש".

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

One thought on “יאיר רגב: עבודות שירות לניצב מנשה ארביב – שערורייה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *